Welke Z-wave interface

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Welke Z-wave interface

Post by kriz83 »

Hoi,

Welke Z-wave interface gebruiken jullie om HS met Z-wave te laten werken ?
Ben aan het kijken naar de mogelijkheden, maar zou toch graag jullie ervaringen horen.

Gr,
Kristof
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke Z-wave interface

Post by Digit »

Ik heb dit jaar wat gespeeld met een Z-wave apparaatje en gebruikte toen een Aeon Z-Stick S2, Model DSA02203-ZWEU (zo staat het op de USB stick).
Die is me destijds aangeraden door TANE.

(btw, mocht jou keus ook daarop vallen dan kun je hem wel overnemen, hij ligt hier te verstoffen want ik heb inmiddels al geen Z-wave spullen meer)
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Welke Z-wave interface

Post by kriz83 »

Heb wel interesse om die over te nemen.

Mag ik vragen wat de rede is dat je geen Zwave meer gebruikt?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke Z-wave interface

Post by Digit »

Hoi Kristof,

Sorry, hij is al weg... niet te geloven, en dat op een rustige zondag ochtend!
Iedereen is zeker een uurtje eerder opgestaan.

De reden is dat ik het niet zo heb op dingen die niet (altijd) vlekkeloos werken vanuit de beleving van gebruikers.
Ik had zo'n power-brick gekocht, maar optellen van 6 getallen is al teveel gevraagd dus was mijn interesse snel voorbij.
(gelukkig kunnen we op dit forum niet down-modden, :lol: )

Maar goed, feit dat mijn Z-Wave stick zo snel weg is geeft wel aan dat hij dan vast ook wel goed is..

Gr.
Robert
kriz83
Member
Member
Posts: 200
Joined: Thu Oct 18, 2012 7:37 am
Location: Belgium

Re: Welke Z-wave interface

Post by kriz83 »

Verdorie toch :-)
Welke technologie gebruik je nu dan ?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke Z-wave interface

Post by Digit »

Wat ik al een hele tijd gebruik: PLCBUS, X10 (heel klein beetje), RFXCOM, DIY Zigbee; etc.
In feite anything I can get my hands on en waar ik zelf code voor kan maken.
Zie hier een volledige lijst: http://www.hekkers.net/domotica/Control ... faces.aspx
(niet helemaal, want een aantal spannende dingen die in de steigers staan worden hier niet genoemd)
marck
Member
Member
Posts: 127
Joined: Sat Sep 18, 2010 4:12 pm

Re: Welke Z-wave interface

Post by marck »

Dear Robert,

I'm about the start the setup of the domoticasystem. Given the reliability I have chosen for Z-Wave, but reading your remarks I'm getting some second thoughts.

Reliability is for me a key factor. If the system does not respond 1 or 2 times a year that's fine. If it fails ones a month, it's a no go.

Can you elaborate a bit on the background of the problems your experienced. What was the problem, and how many times did you experience problems on a daily, weekly or monthly basis.

If the failures occurs to frequently, I'll have to find another solution :(
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Welke Z-wave interface

Post by Wim2008 »

De aeon stick met Homeseer werkt 100% bij mij. Ik heb alleen veel Merten z-wave devices. Ik heb gekozen om deze devices eerst in te lezen in Merten software en dan overhevel naar Homeseer. Ook Duwi werkt goed samen met Merten devices. Nu heet het tegenwoordig Schneider-Eletric. Oude en nieuwe devies werken ook goed te samen.
Gelukkig zijn er ook nog diverse andere systemen, helaas heb ik daar niet veel ervaring mee.

Mvgr Wim :) :wink:
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Welke Z-wave interface

Post by Digit »

Marck,

Trek je eigen conclusies door wat hardware te kopen en gewoon te proberen, dat lijkt me het beste.
Maar ik krijg soms het idee dat alles toch niet zo goed samenwerkt als zou moeten kunnen. En dan vanuit het oogpunt van de gebruiker, die er vanuit moet kunnen gaan dat alles vlekkeloos (samen) werkt en niet een halve systeembeheerder hoeft te zijn om zijn netwerk in de lucht te houden. Maar zoals ik al eens eerder heb geroepen, misschien ligt het aan Homeseer en leveren andere systemen (Vera bv.) veel betere prestaties; geen idee.
Maar toen mijn power brick niet goed functioneerde was mijn belangstelling weg en zal het de gemiddelde gebruiker ook een biet zijn dat dit misschien wel met firmware x.y.z of software update abc zal worden opgelost. Het moet gewoon werken, punt uit - het is immers een kant en klaar product!

Dus nogmaals: trek je conclusie op basis van je eigen ervaringen, niet op die van anderen.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”