meerdere protocollen met homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

meerdere protocollen met homeseer

Post by walberg »

Ik wil ook wat van Domotica starten, ik wil eigenlijk meerdere protocollen naast elkaar gebruiken (best of both world) Ik wilde daarom in eerste instantie de rfxcom aanschaffen, deze ondersteund echter geen zwave. Ik heb begrepen als ik meerdere protocollen naast elkaar wil gaan besturen in Homeseer (pro) dat ik dan geen usb stick (aeon labs) kan gebruiken maar dat ik moet kiezen voor de Z-troller. Vraag is dus: is dit inderdaad zo, en dan de hamvraag: waar kan ik in Nederland de Z-troller kopen? ik zie hem nergens staan.
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: meerdere protocollen met homeseer

Post by labium »

die is er niet voor de nederlandse frequentie voor zwave, ik zou wachten op hs3 die kan meerdere netwerken beheren. althans als je meerdere aeon sticks wil gebruiken , rfxcom en zwave werkt goed naast elkaar dat kan ook met aeon stick. je kan minstens 8 rfxcom receivers en transmitters in hs gebruiken samen met 1 aeon stick. met protocollen bedoel je waarschijnlijk meerdere zwave netwerken naast elkaar gebruiken dan moet je wachten. of amerikaanse zwave spullen gebruiken met hun frequentie
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: meerdere protocollen met homeseer

Post by walberg »

Nee, ik bedoelde naast zwave andere protocollen zoals bijvoorbeeld x10, zigbee etc.
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: meerdere protocollen met homeseer

Post by keeslamper »

Ik gebruik Z-wave als basis voor mijn verlichting icm Homeseer en een USB Stick van Aeon Labs.
Daarnaast gebruik ik een RFXCom, daarmee stuur ik X10 aan. Werkt prima samen op dezelfde Homeseer!
walberg
Member
Member
Posts: 181
Joined: Tue Jan 08, 2013 7:22 pm
Location: Diemen
Contact:

Re: meerdere protocollen met homeseer

Post by walberg »

En dat geeft geen probleem met hstouch?
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: meerdere protocollen met homeseer

Post by keeslamper »

Nee hoor helemaal geen probleem. En als ik er niet uit kom is er altijd dit forum waar heel veel slimme mensen zitten!

Maar to the point: alle protocollen die ik gebruik werken samen in HSTouch.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: meerdere protocollen met homeseer

Post by raymonvdm »

Er zijn voor HomeSeer heel veel plugins en interfaces waardoor je in HStouch veel verschillende devices kan toevoegen dit gaat allemaal zonder problemen. Ik gebruik op dit moment Z-Wave, RFXcom, OpenThermGateway, ChromoFlex, Bluetooth en andere apparaten.

Mocht je toch tegen problemen aanlopen dan zijn veel van je problemen hier al besproken in verschillende topics. Mocht je er toch nog niet uitkomen dan zijn er vaak op youtube ook howto`s te vinden
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”