hs3 beta available

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

hs3 beta available

Post by labium »

labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: hs3 beta available

Post by labtec »

Even snel als test HS3 geïnstalleerd, ik mis de RFXCOM plug-in of zie ik iets over het hoofd? zonder
deze plug-in werken er een behoorlijk aantal devices niet meer.
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: hs3 beta available

Post by labium »

dat klopt rfxcom heeft een hs3 versie niet op zijn prioriteitenlijst staan, ook voor mij geldt de meesten apparaten zijn via rfxcom gekoppeld aan homeseer
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: hs3 beta available

Post by labtec »

Dat wordt dan voor mij voorlopig geen overstap naar HS3.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: hs3 beta available

Post by Bastiaan »

Zet vooral de webserver niet op een andere poort want je kunt het meteen vergeten met testen...
Eerste bugreport gepost.

verder draait het wel snel en lijkt aardig in elkaar te zitten maar eerst maar eens zien als er 500 events en devices in draaien.
Eerste indruk is dat het een flinke verbetering is maar zonder RFXCOM kan ik ook niet over.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: hs3 beta available

Post by AshaiRey »

Ik vraag me altijd het volgende af,
- Mis ik nu iets? (nee)
- Is het huidig stabiel? (ja)
- Heb ik support nodig? (Nee, zie vorige antwoorden)

Om dan 200+ Euro neer te gaan tikken voor een andere versie, die kostenloos te gaan testen, bug reports maken en de WAF hard omlaag halen als er weer eens iets niet werkt. (vooral die laatste is killing)
Bram
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: hs3 beta available

Post by labtec »

AshaiRey wrote:Ik vraag me altijd het volgende af,
- Mis ik nu iets? (nee)
- Is het huidig stabiel? (ja)
- Heb ik support nodig? (Nee, zie vorige antwoorden)

Om dan 200+ Euro neer te gaan tikken voor een andere versie, die kostenloos te gaan testen, bug reports maken en de WAF hard omlaag halen als er weer eens iets niet werkt. (vooral die laatste is killing)
Helemaal eens, en inderdaad de WAF is erg belangrijk :) op dit moment zie ik nog geen goede redenen om over te stappen.
christiand
Member
Member
Posts: 69
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:15 pm

Re: hs3 beta available

Post by christiand »

Heb de beta ook net geïnstalleerd om te kijken hoe het werkt icm zwave apparaten. Maar het werkt nog niet helemaal lekker. Alle apparaten worden wel toegevoegd, maar geen enkele controls worden gekoppeld.

Ik had persoonlijk gehoopt dat de zwave.me switches de dubbelklik icm scenes zouden gaan ondersteunen. Misschien in de volgende beta release

Voor de rest heb ik dus nog weinig kunnen testen.

Image
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: hs3 beta available

Post by labium »

ik heb in een eerdere versie van hs3 de hsm 100 drie in 1 device geprobeerd maar daar kwam zwave hs3 nog niet uit.
labium
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:56 am
Location: netherlands

Re: hs3 beta available

Post by labium »

AshaiRey wrote:Ik vraag me altijd het volgende af,
- Mis ik nu iets? (nee)
- Is het huidig stabiel? (ja)
- Heb ik support nodig? (Nee, zie vorige antwoorden)

Om dan 200+ Euro neer te gaan tikken voor een andere versie, die kostenloos te gaan testen, bug reports maken en de WAF hard omlaag halen als er weer eens iets niet werkt. (vooral die laatste is killing)
125 dollar van hspro 2 naar 3

Wat bedoel je met WAF ?
richard naninck
Member
Member
Posts: 123
Joined: Sun Nov 21, 2010 9:53 pm

Re: hs3 beta available

Post by richard naninck »

Wife Approval Factor
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: hs3 beta available

Post by AshaiRey »

WAF -> http://en.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor
Een van de grootste invloeden op de domotica omgeving :-)
Bram
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: hs3 beta available

Post by raymonvdm »

I tried to install HS3 on my test machine but all i got so far is SQL and HSspeaker but not actual HS3 (HS2/HSPRO are alreay installed on this machine)
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: hs3 beta available

Post by Bastiaan »

Na wat meer spelen met HS3 vind ik het toch wel een flinke verbetering. Een updater die niet tergend langzaam is en zonder restarts werkt. Het groeperen van devices etc. Geen gekluns met plugins om wat knoppen weer werkend te krijgen.

Natuurlijk kun je zeggen dat als je nu een stabiel systeem hebt draaien, je het voldoende vind, maar voor 75 euro (HS2pro-> HS3pro) vind ik het een redelijk bedrag om weer wat verbeteringen te krijgen en (hopelijk) ook onder Linux te kunnen draaien. Ontwikkeling verdient ook steun.
Wel weet ik dat het nog wel een flinke tijd zal kunnen duren (jaar?) voordat ik echt overga. IK heb ook als belangrijkste systeem RFXCOM in huis en ik krijgt mijn Zwave nog mijn (Xanura) X10 aan de praat, dus nog lange weg te gaan.

Wat ik wel opvallend vond was hoe snel mijn bug report werd opgepakt. Het poort probleem is binnen een paar dagen opgelost (in 3.0.2) en helder gecommuniceerd. Dat is een hele verbetering met mijn eerdere ervaringen waarbij er zelden feedback kwam op issues.

Het heeft krankzinnig lang geduurd voordat de beta er kwam en die is ook nog echt beta maar ik ga in ieder geval de upgrade kopen. Misschien inspireert het ze om er nog flink aan te trekken.
Nu nog van Bert horen of RFXCOM mee doet maar ik kan me bijna niet voorstellen dat daar in het bos niet al ge-experimenteert wordt.:-)

UPDATE: Er komt een RFXCOM plugin voor HS3. Kan alleen nog wel even duren.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: hs3 beta available

Post by DJF3 »

My First experience:

User interface: a LOT of work has to be done here. And I hope that it will be as flexible as the current user interface where you can customize it using (for example) Jon00's scripts.

Scripts: I will have to re-write approximately 90% of my scripts from Vbscript to .NET. I have no clue how to do that and I don't have the time.

For some reason I'm probably not smart enough understanding the new event structure within 5 minutes.

However, there are a lot of improvements that I like (not going to list all of them here) and it's probably the great for the future.
THE FUTURE, not right now.

What are your experiences?
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”