Upgrade or not...

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Upgrade or not...

Post by DrDoo »

Ik moet zeggen dat ik toch erg zit te twijfelen of ik wel moet upgraden.

Heb nu HS2PRO draaien op een server (ook media server) maar die eigenljik teveel stroom verbruikt (door de hoeveelheid HDs).
Upgrade naar HS3PRO zou rond de 75 Euro kosten en een server die aan moet blijven.

Volgens mij kan ik tegenwoordig ook al een Vera Light voor rond de 125 Euro kopen. Dus niet een heel groot bedrag meer. En een stuk zuiniger. Zet mijn media server dan wel aan op het moment dat ik echt iets ga kijken. Wat over het algemeen 4 uur per dag nodig is.

Ik doe eigenlijk niet echt iets heel spannends met mijn Homeseer installatie, heb er helaas gewoon de tijd / zin niet voor.
Alles is zwave, maar een optie om eventueel rfxcom aan te sluiten zou wel fijn zijn (werkt IRtrans eigenlijk met Veralight?)
Op dit moment schakelt hij eigenlijk alleen de woonkamer lichten op sunset tijden aan. En alles om een bepaalde tijd weer uit.
Deursensor om lichten aan te doen en voor als ik niet thuis ben.
Heb een tijdje mijn AV bediend via IRTrans maar eigenlijk gebruik ik dit ook niet veel meer...
Interface van HStouch ziet er volgens mij wel een stuk beter uit als de standaard app van Vera.

Ik ga nog wel zonnepanelen installeren welke via Homeseer wellicht beter uit te lezen zijn...

Iemand nog voors/tegens? Zonde om 75 euro uit te geven en er niets mee te doen...

Gr
Michiel
User avatar
nico_gh2
Member
Member
Posts: 133
Joined: Wed Apr 06, 2011 12:24 pm
Location: Betuwe, Netherlands
Contact:

Re: Upgrade or not...

Post by nico_gh2 »

Hi Michiel,

Zonnepanelen kunnen meestal wel uitgelezen worden met een Raspberry Pi, verbruik 3-4W (minder dan 10euro/jaar).
SMA Bluetooth gaat in ieder geval prima hier.
Kosten ook circa 75euro incl BT-dongle/usb-hub.

grtn,
nico
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Upgrade or not...

Post by Snelvuur »

Het zal vast tzt wel beter worden, maar ik zie er nu nog geen brood in. Heb er wel even mee zitten spelen maar de UI moet nog een dikke upgrade krijgen. Het is nu allemaal wat jquery en wat cheap modal windowtjes die een kind van 3 nog in mekaar had kunnen zetten. Sommige zaken zijn wel netjes maar zeker niet af.

Die floorplan is wel grappig, maar meer dan grappig haal ik er nog niet van af. Ik ben al blij als het dalijk af is en draait want die wedstrijd welke automation hardware/software alles doet is er niet... helaas. Net als bovenstaand voorbeeld "ja dit werkt niet, knal er een PI tegenaan knutsel wat code en dat werkt wel" maar als eindgebruiker (waar ik mezelf nu onder zet) moet het gewoon af en werkend zijn. Events bouwen moet je eenmaal doen dat wel..
// Erik (binkey.nl)
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Upgrade or not...

Post by raymonvdm »

Ik zou eerder upgraden naar een simpele HSPRO machine en je huidige licentie gebruiken (Er zijn namelijk pc`s die best zuinig zijn) en nog niet upgraden naar HS3. Ik heb zelf ook HSPRO en dit is volgens mij veel flexibele als een Vera
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Upgrade or not...

Post by AshaiRey »

Ik zie voorlopig nog geen toegevoegde waarde om te upgraden. Ik kan alles wat ik wil met hspro en draait op een zuinige PC. Ik zou zeker niet upgraden naar de beta versie. Laat eerst de boel maar eens uitkristaliseren en stabiel gemaakt worden. Geen zin om daarna nog een keer (of twee/drie keer) te moeten upgrade (en mogelijk ook dokken) om tot een stabiel systeem te komen. Ik heb al zo weinig tijd en onnodig gepiel aan een systeem zie ik niet zitten terwijl ik een stabiel systeem had/heb
Bram
DrDoo
Member
Member
Posts: 103
Joined: Tue Sep 29, 2009 5:18 pm
Location: Netherlands

Re: Upgrade or not...

Post by DrDoo »

Allen bedankt voor het antwoord.

Het systeem an sich is best zuinig...maar met 7 HDD's wordt het zowieso snel een stroom verbruiker...
Ik denk dat ik inderdaad nog maar even wacht met de upgrade...korting zal er vast wel weer komen over een tijdje en dan kijk ik tegen die tijd wel.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”