PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by labtec »

labtec wrote:Nog even geprobeerd met user ID "smile" ook dit is niet gelukt, ik krijg geen data binnen van de smile P1 en zie ook geen
icons :(

Heb er wel een probleem bij gekregen, na de upgrade van de smile P1 naar 2.0.60 krijg ik deze niet meer geïmporteerd in de
Source software (v2.23), ik krijg vanuit de Source software de melding dat er geen smile P1 wordt herkend in het netwerk :?

Om moedeloos van te worden.

Greetz
Update: na het installeren van Source versie 2.24 heb ik de smile P1 weer terug in de Source software. Helaas nog geen resultaat met de plugin in HS2.
Koentje
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Thu Dec 11, 2014 11:21 am

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by Koentje »

Ik draai nu sinds een week deze fantastische plugwise plugin icm Homeseer 2.
Ik heb het idee dat hij het wel in het begin goed heeft gedaan, maar nu blijft hij iedere 2 minuten zeuren dat hij statistics.xml niet goed kan querien.....

De meegeleverde statistics.xml heb ik in de plugwise www dir neergezet icm switch, maar hij blijft piepen.

Iemand enig idee? (hopelijk)

Hieronder stukje log

Code: Select all

11-12-2014 10:24:30  - Plugwise - ERROR: PollPlugwiseServer: Cannot query http://localhost:8070/statistics.xml: Naam kan niet beginnen met het teken %, hexadecimale waarde 0x25. Regel 46, positie 8.
Als ik naar die pagina toega zie ik het volgende:

Code: Select all

This page contains the following errors:

error on line 46 at column 8: StartTag: invalid element name
Below is a rendering of the page up to the first error.

2014-12-1110:24:53 2.23(20130901.2) 2.2 nl 1  Computer /pwimg/32/computer_desktop_on.png False on on 14100 144871 126 2 000D6F000278D02F Circle+ Kantoor Network['907569'] False Module['278D02F'] False False False In 'C:\Program Files (x86)\Plugwise\Plugwise Source\www\statistics.xml: PteScript Just before line 51: %>
Ik draai Source 2.23.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by RdP »

Ik zou het zo niet weten. Zou je de output van het commando (in een browser) http://localhost:8070/statistics.xml eens naar me toe kunnen mailen ?
Rien
Deenj
Starting Member
Starting Member
Posts: 12
Joined: Mon Jan 05, 2009 9:54 pm
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by Deenj »

Rien, ik gebruik nu een paar weken je HS plugin om mijn stretch en smile uit te lezen. Werkt supper, ik kan nu de circles ook schakelen vanuit HS en de meetwaardes in Events gebruiken.

Nu heb ik vorige week een Sence en een Scan aangeschaft om eens te kijken wat me dat kan bieden. Deze werken in de plugwise app prima (eenvoudige event voor schakelenbij beweging, bepaalde temp, etc) echter deze modules komen niet beschikbaar in HS zoals de circles.

Heb je een tip?

Groet Johan,
Homeseer 2-3, Xanura, Visonic 868.95, Visonic Powermax Pro, Plugwise Smile en Stretch, RFXCOM 443, Zwave, Sonos, X10, Somfy
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by RdP »

Hi johan,

De Scan is niet gesupport in versie 2.2(technisch niet mogelijk via de Source server helaas). De Sense zou je wel moeten zien als een device. Kan je anders debugging eens aanzetten voor de plugin en mij de logging sturen.
Rien
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

PW/HS2 Werkt niet helemaal goed meer

Post by Verkenner »

Problems:
1. Nieuwe devices (Strech en Circles) in Plugwise-Source worden in de homepage van HomeSeer2 niet gepresenteerd.
2. In de kolom STATUS in HomeSeer2 worden de meetwaarden vanuit Source niet weergegeven (Unknown 0.00W (0.00kWh) 0.00kWhT Living LED boekenkast #26 Plugwise Circle: Lamp )

Windows7, PW-Source 2.24, Plugwise-Plugin in Homeseer is 2.2.1.0

Analyse:
1. Het is wel mogelijk om vanuit HomeSeer de aanwezige Circles in Source te schakelen
2. Plugin 2.2 inmiddels volledig opnieuw geinstalleerd
3. Diverse malen HomeSeer2 en PW-Source opnieuw opgestart
4. In HomeSeer2 en Source de autorisatie (user/password) opnieuw ingesteld
5. HomeSeer en Plugwise als Administrator opgestart
6. Na circa 2 jaar uitstekend te hebben gewerk is het probleem MOGELIJK ontstaan na een update van Windows7

7. Bij het openen van de HS2 homepage verschijnt er een ERROR in de HS-logfile.:
Web Server Error 404, cannot serve file: C:\Program Files\HomeSeer HSPRO\html/images/Plugwise/Icons
Screenshot Homeseer2
Screenshot Homeseer2
HS2.JPG (76.64 KiB) Viewed 19922 times
Wie kan mij even een zetje geven?
THANKS
Attachments
http://IP:port/statistics.xml
http://IP:port/statistics.xml
tekst.JPG (276.36 KiB) Viewed 19922 times
Best regards, Verkenner
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by RdP »

Wow

Lastig. Ik draai geen HS2 meer, moet ik eerst maar eens even op zoek VM met HS2. Kan even duren, want ik zit niet veel binnen met dit weer -:)
Rien
GertK
Member
Member
Posts: 51
Joined: Tue Feb 28, 2012 11:59 pm
Location: Nijmegen, The Netherlands

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by GertK »

Enkele maanden geleden heb ik mijn Source software op aanraden van de Plugwise helpdesk vervangen door een beta van 2.25. Dat bleek nodig na een update van de firmware van mijn smile P1, die daarna niet meer met de oude Source 2.24, omdat het protocol gewijzzigd is. Met de beta van 2.25 werkt dat wel, maar heb ik ook het probleem, dat ik via de plugwise api van verschilende circles geen meetwaarden meer krijg. Ik heb het niet getest met Homeseer, omdat ik meer dan een jaar geleden ben overgestapt op openHAB.Het lijkt me daarom dat het niet aan de Homeseer plugin ligt.
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

PW/HS2 Werkt even niet helemaal goed meer

Post by Verkenner »

Dank voor de reacties. Gewaardeerd.

Ik ben met een geleidelijke overstap van Homeseer2 naar Homeseer3 bezig en heb in verband daarmee een groot aantal X10 devices vervangen door PW-Circles en PW-Stealth.

Het lijkt dat ik meer afzonderlijke problemen heb:

1. De Plugwise-verbruikswaarden komen niet binnen in Homeseer2. Dat heeft vele maanden prima gewerkt.
Oorzaak een update (welke????) ?? Oplossing: Downgraden van Source?

2. De Circles en Stealth worden niet zichtbaar in Homeseer2.
Hoe kan ik Homeseer2 of PW-Source forceren dat alle Circles en Stealth geïmporteerd worden van Source naar HomeSeer2?

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik een autorisatieprobleem heb of aan een maximum (ik heb circa 32 circles) van devices zit.

Thanks
Best regards, Verkenner
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

PW-devices en verbruik in HS2 zichtbaar, Yes!

Post by Verkenner »

The good News !

Na HERinstallatie van PW-Source V2.24 (over de oude Source heen) zijn de verbruiksgegevens na circa 30 minuten weer in HomeSeer2 zichtbaar. YES !!
En de nieuwe devices in PW-Source zijn nu (inclusief Stealth, BEHALVE SENSE) zichtbaar en te schakelen in HomeSeer2. YES, YES !!!
Statistics werkt nu ook weer (http://IP:port/statistics.xml) Zie bijlage.

Feitelijke oorzaak van de storing helaas niet te achterhalen.
Moet iets zijn tussen de webserver van Source en de PW-plugin in Homeseer2.

Werk klaar, in Drenthe schijnt de zon weer. De kip kan weer op de BBQ. Cheers. :D

EDIT: Een andere oorzaak is mogelijk een veiligheidsscan met ToolWiz Care die oneigenlijk bestanden gewist kan hebben
Attachments
stat.JPG
stat.JPG (57.78 KiB) Viewed 19825 times
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (36.22 KiB) Viewed 19825 times
knip.JPG
knip.JPG (81.84 KiB) Viewed 19825 times
Best regards, Verkenner
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: PlugWise Plug-in 2.2 beschikbaar

Post by Harry »

is de versie 2.2 nog te downloaden ? de link in de toppic head werk niet meer ?
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”