FritzBox 3.0 beschikbaar

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by RdP »

fijn dat het opgelost is/wordt :)
Rien
Broes
Member
Member
Posts: 74
Joined: Tue Nov 10, 2009 11:38 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by Broes »

Hier nu mijn 7490 met versie 6.20 ook werkend :)
Probleem hier was ook de TCP poort (#96*5*) niet open op de FB.
Na het activeren van deze poort en opnieuw opstarten van de plugin zag ik de nummers binnen komen.
Dank je!
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by raymonvdm »

mdecharon wrote:Dank je wel, maar meteen na het lezen heb ik een kabel gevonden en besteld, nu alleen nog maar afwachten

Ja dat kan natuurlijk ook :D
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by mdecharon »

raymonvdm wrote:
mdecharon wrote:Vincenttor bedankt voor het meedenken, maar ik ga eerst maar eens de oplossing van Raymonvdm proberen.

Gezien ik niet over die kabel beschik eerst maar eens opzoek gaan naar die kabel en Raymonvdm ontzettend bedankt dat je wil meekijken! Wel grappig dat je ervan uit gaat dat ik niet in de buurt zou wonen, ter info ik woon in Meppel.
Het is ook mogelijk om de kabel zelf te maken :D

UTP (RJ45) kabel pin 3 en 6 naar RJ11 stekker PIN 3 en 4 (RJ11 tang en stekkers zaten vroeger bij een KPN ExperiaBox installatie pakket)

Image
Beste Ramonvdm,

De kabel die ik had besteld was blijkbaar de verkeerde y-kabel voor de Fritzbox, dus werd het tijd om een tang en pluggen aan te schaffen om jouw uitleg maar eens in de praktijk te proberen.

Nou heb ik reeds diverse manieren geprobeerd, maar nog steeds zonder succes.

Moet ik nou van de RJ45 pin 3 met RJ11 pin 3 en van de RJ45 pin 6 met RJ11 pin 4 verbinden? Of juist kruislings?

Want als ik op de tekening kijk dat lijkt het wel dat ik van de RJ45 pin 3 met RJ11 pin 3 moet verbinden en van de RJ45 pin 6 met RJ11 pin2.

Firmware version 29.04.82
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Help met Fritzbox Wlan 7170 en experiabox

Post by Akatar »

mdecharon wrote:Allereerst dank voor de gratis plugin!

Het automatiseren van de telefoon was het laatste gedeelte, waarop ik zat te wachten.

Vol enthousiasme een FB WLAN 7170 opgescharreld en een ISDN-splitter voor achter de experiabox.

Wat blijkt, ik heb wel een kiestoon maar ik kan niet uitbellen of gebeld worden?!

- Kan ik überhaupt een FB WLAN 7170 achter een experiabox hangen? (ik heb glasvezel en telefonie in één van KPN)
- is de FB WLAN 7170 te gebruiken met de plugin?

Ik heb op google en dit forum al gelezen, dat je een splitter moet gebruiken en die heb ik als volgt verbonden:
Image

Ik heb de verbinding met mijn telefoon losgekoppeld van de experiabox (PSTN) en aangesloten op de FB (FON1). Vervolgens een extra telefoonkabel aangesloten op
de experiabox (PSTN) en verbonden met de splitter (LIJN) en daarna van de splitter (ISDN) naar de FB (DSL/TEL)

Wat doe ik verkeerd?
- krijg dus wel kiestoon, maar kan niet bellen of gebeld worden
- daardoor zal de plugin denk ik ook geen inkomende en uitgaande gesprekken detecteren.

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!
volgens mij het het toch gewoon een rj11 kabel tussen de rj45 van de fb (past) en de phone1 van de experia?
fb telefonie op line zetten
dan telefoons op phone1 van de fritzbox of dect toestellen aansluiten
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: Help met Fritzbox Wlan 7170 en experiabox

Post by mdecharon »

Akatar wrote:
mdecharon wrote:Allereerst dank voor de gratis plugin!

Het automatiseren van de telefoon was het laatste gedeelte, waarop ik zat te wachten.

Vol enthousiasme een FB WLAN 7170 opgescharreld en een ISDN-splitter voor achter de experiabox.

Wat blijkt, ik heb wel een kiestoon maar ik kan niet uitbellen of gebeld worden?!

- Kan ik überhaupt een FB WLAN 7170 achter een experiabox hangen? (ik heb glasvezel en telefonie in één van KPN)
- is de FB WLAN 7170 te gebruiken met de plugin?

Ik heb op google en dit forum al gelezen, dat je een splitter moet gebruiken en die heb ik als volgt verbonden:
Image

Ik heb de verbinding met mijn telefoon losgekoppeld van de experiabox (PSTN) en aangesloten op de FB (FON1). Vervolgens een extra telefoonkabel aangesloten op
de experiabox (PSTN) en verbonden met de splitter (LIJN) en daarna van de splitter (ISDN) naar de FB (DSL/TEL)

Wat doe ik verkeerd?
- krijg dus wel kiestoon, maar kan niet bellen of gebeld worden
- daardoor zal de plugin denk ik ook geen inkomende en uitgaande gesprekken detecteren.

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!
volgens mij het het toch gewoon een rj11 kabel tussen de rj45 van de fb (past) en de phone1 van de experia?
fb telefonie op line zetten
dan telefoons op phone1 van de fritzbox of dect toestellen aansluiten
Probleem is, dat ik op dit moment de juiste kabel niet heb en ik eerst moet uitvogelen hoe ik deze moet fabriceren.

Zodra ik dan kan bellen en gebeld kan worden, gaan we weer een stapje verder.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by Akatar »

kan zijn dat ik het niet goed begrijp:

je hebt een experia box waarbij je een telefoon hebt aangesloten op phone1 en deze werkt?

dan is het een kwestie van een kabel met 2 x rj11, 1 in de dsl rj45 plug van je fritsbox en de andere kant van de kabel in de phone1 van je experiabox
dan je huidige telefoon op de phone1 ingang (of dect hanssets aanmelden) van je fritsbox, nog even de fritsbox instellen op bellen via vaste lijn (pots)

dit zou het moeten zijn, de originele kabel voegt, denk ik niets toe
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by mdecharon »

Akatar wrote:kan zijn dat ik het niet goed begrijp:

je hebt een experia box waarbij je een telefoon hebt aangesloten op phone1 en deze werkt?

dan is het een kwestie van een kabel met 2 x rj11, 1 in de dsl rj45 plug van je fritsbox en de andere kant van de kabel in de phone1 van je experiabox
dan je huidige telefoon op de phone1 ingang (of dect hanssets aanmelden) van je fritsbox, nog even de fritsbox instellen op bellen via vaste lijn (pots)

dit zou het moeten zijn, de originele kabel voegt, denk ik niets toe
Je hebt helemaal gelijk Akatar!

Een normale telefoonkabel blijkt gewoon te werken.

Dit is gewoon te erg voor woorden, het probleem zat m in het telefoonnummer die ik moest invoeren in de Fritz!box. Ik had negen cijfers ipv tien :oops:

Iedereen bedankt voor de hulp!!
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by Akatar »

mooi dat het opgelost is!
waarom iedereen toch een originele kabel wil, terwijl een standaard kabel goed genoeg is...
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by mdecharon »

Bedankt voor de plug-in!

Ik maak momenteel gebruik van de trigger Specific Phone Number, waarbij ik een tekst laat uitspreken wie er belt.

Zou het ook mogelijk zijn om een trigger te maken die bv de tekst uitspreekt er belt iemand ipv Piet belt, als het om een onbekend of anoniem nummer gaat?

Dat zou dus betekenen dat ik telefoonnummers moet uitsluiten, maar de plugin biedt deze mogelijkheid niet.
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by pklijnjan »

Gebruik bv Er wordt gebeld door $$DSR:481: via een event kan je dan de inhoud van het veld laten afhangen van bv het nummer of de naam.
pklijnjan
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Aug 31, 2009 11:49 am
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by pklijnjan »

Beetje te kort van stof. Ik bedoel dat als je via een event het speak commando gebruik je daar een device value/tekst in kan gebruiken.
Er wordt gebeld door $$DSR:481: spreek dan de tekst Er wordt gebeld door (inhoud van Device 481)
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by mdecharon »

pklijnjan wrote:Beetje te kort van stof. Ik bedoel dat als je via een event het speak commando gebruik je daar een device value/tekst in kan gebruiken.
Er wordt gebeld door $$DSR:481: spreek dan de tekst Er wordt gebeld door (inhoud van Device 481)
Bedankt voor de tip!

Is voor dit moment denk ik een mooie workaround :P
mdecharon
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat May 09, 2015 2:51 pm

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by mdecharon »

Even een vraagje, heeft iemand de functie Any call disconnect call al gebruikt?

Connect wordt wel getriggerd, maar disconnect niet.

Edit: probleem opgelost, zat niet in de plug-in maar in de programmering.
jakkes
Member
Member
Posts: 167
Joined: Sat Oct 10, 2009 2:09 pm
Location: Netherlands

Re: FritzBox 3.0 beschikbaar

Post by jakkes »

In een vorige versie van de Fritzbox plugin was het ook mogelijk om het nummer enz mee sturen via bv een email via een event:
Er is gebeld door $$DS:$11
$$DS:$13

Is dat met deze versie ook mogelijk?
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”