Storing Toon keteladapter

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Storing Toon keteladapter

Post by mAiden »

Krijg sinds paar dagen keteladapter storing. Kan ook niet schakelen tussen OpenTherm en Aan/Uit, ook firmware versie staat een - bij.
Iemand een idee hoe dit te fixen in de configs? Desnoods door de firmware versie toe te voegen? Hij word wel gezien door Toon, Toon start ook gewoon op..

Code: Select all

<device>
     <serial_number>15-xx-xxx-xxx</serial_number>
     <device_type>BoilerAdapter</device_type>
     <device_model>6599-xxxx-xxxx</device_model>
     <hardware_version>6599-xxxx-xxxx</hardware_version>
     <manufacturer>Prodrive</manufacturer>
     <devicePackage>happ_thermstat</devicePackage>
     <package>happ_scsync</package>
     <type>deviceInfo</type>
     <name>deviceInfo</name>
     <internalAddress>15-xx-xxx-xxx</internalAddress>
     <visibility>1</visibility></device></Config>
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TheHogNL »

Jij had toch een poging gedaan je firmware te downgraden? Nou succes. Ik had je al verteld dat dit praktisch onmogelijk is. Je krijgt dan incompatibiliteit tussen je verschillende packages, happ_thermstat, ketelmodule firmwares etc.
Heel misschien heb je geluk en kan je upgraden naar 4.20.7 (die test versie die inmiddels beschikbaar is voor veldtesters) en wordt daarmee je hele toon weer tot leven gebracht. Anders is het echt zoeken naar de juiste ketelmodule firmware en handmatig hem loaden.
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Storing Toon keteladapter

Post by mAiden »

Mij is bekend dat de veldtesters op 4.20.7 zitten (Ben zelf veldtester van Quby sinds Sept '17.), ook in 4.20.7 zal je niks nieuws gaan zien of vinden, wanneer dat wel is, ik weet het nog niet. Wat ik wel weet is dat het Water Verbruik op Toon op een zeer laag pitje staat, dat er totaal geen prioriteiten heeft bij Quby. Quby zet vol in op de nieuwe Fibaro Thermostaatkranen, deze koppeling zou in Oktober beschikbaar moeten zijn op Toon2.. Poging die jij heb gelezen heb ik niet gedaan, puur omdat je me het afraden TheHogNL..
Heb wel samen met Toonz geprobeerd om qt-gui van 4.15.6 te installeren, maar opkg kom daarmee nog met errors, daar moeten we nog even verder induiken..
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TheHogNL »

In 4.20.7 zit toch die koppeling met Interpolis toon?

En ook de gui van 4.15.6 is afhankelijk van system packages. Weet je zeker dat je alleen de gui hebt gedowngrade en zo ja hoe dan? Tracing back steps is de enige manier om nu je beste oplossing te bepalen
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Storing Toon keteladapter

Post by mAiden »

TheHogNL wrote:In 4.20.7 zit toch die koppeling met Interpolis toon?

En ook de gui van 4.15.6 is afhankelijk van system packages. Weet je zeker dat je alleen de gui hebt gedowngrade en zo ja hoe dan? Tracing back steps is de enige manier om nu je beste oplossing te bepalen
Interpolis is puur gebaseerd op de Toon API, er komt geen apart Toon display voor Interpolis.
release-notes 4.20.7 vertellen ook niks over Interpolis, tenminste die ik heb gelezen en gezien van Quby :D

Ik heb een qt-gui ipk file gekregen van Toonz van 4.15.6. Door de huidige qt-gui te verwijderen met opkg remove qt-gui en de nieuwe te installeren, proberen we een downgrade te krijgen.
Denk dat er veel gebruikers graag terug zouden willen naar 4.15.6 aangezien je daar geen resource files voor nodig bent, alles in plain text is.
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TheHogNL »

Doe maar eens http://toon.local/myfox op je 4.20.7
Wel de toon.local hostname zetten in je hosts file of router
Member of the Toon Software Collective
TerrorSource
Administrator
Administrator
Posts: 494
Joined: Thu May 04, 2017 9:28 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TerrorSource »

mAiden wrote:
TheHogNL wrote:In 4.20.7 zit toch die koppeling met Interpolis toon?

En ook de gui van 4.15.6 is afhankelijk van system packages. Weet je zeker dat je alleen de gui hebt gedowngrade en zo ja hoe dan? Tracing back steps is de enige manier om nu je beste oplossing te bepalen
Interpolis is puur gebaseerd op de Toon API, er komt geen apart Toon display voor Interpolis.
release-notes 4.20.7 vertellen ook niks over Interpolis, tenminste die ik heb gelezen en gezien van Quby :D

Ik heb een qt-gui ipk file gekregen van Toonz van 4.15.6. Door de huidige qt-gui te verwijderen met opkg remove qt-gui en de nieuwe te installeren, proberen we een downgrade te krijgen.
Denk dat er veel gebruikers graag terug zouden willen naar 4.15.6 aangezien je daar geen resource files voor nodig bent, alles in plain text is.
Ik ben juist van mening dat het nu, met de laatste versie van de resource file, alleen maar makkelijker is dan eerst. Nu kan je de losse app in de "apps"-folder zetten, Toon herstarten en klaar. Hoef je de Globals.xml niet meer voor aan te passen.
Enige wat ik zo snel kan bedenken waarom je Globals wilt aanpassen is voor de tariffs.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TheHogNL »

Tarrif aanpassen willen we ook nog maken. Ik zie ook geen andere reden om nog een leesbare qml's van quby te zien of editten. Wat zou je nog graag willen veranderen in de officiële code mAiden?
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TheHogNL »

Maar back on topic. Heb je de update naar 4.20.7 al geprobeerd of dat je probleem oplost?
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Storing Toon keteladapter

Post by mAiden »

TheHogNL wrote:Tarrif aanpassen willen we ook nog maken. Ik zie ook geen andere reden om nog een leesbare qml's van quby te zien of editten. Wat zou je nog graag willen veranderen in de officiële code mAiden?
Tarrif aanpassen zou mooi zijn, zal vanavond mij Status Verbruik config ergens online zetten voor je. Misschien dat makkelijker is dan om zelf geschatte jaarverbruiken in Toon te zetten, zodat Status Verbruik ook gebruikt kan worden als je geen Toon abbo heb, of bij andere leverancier zit.

4.20.7 ga ik vanavond proberen. Weet dat ik hem geforceerd kan installeren met jou script. "sh updatescript.sh -v 4.20.7" alleen is er nog geen resource file voor, custom apps zullen niet werken.
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Storing Toon keteladapter

Post by mAiden »

TheHogNL wrote:Doe maar eens http://toon.local/myfox op je 4.20.7
Wel de toon.local hostname zetten in je hosts file of router
Ga er achteraan voor je bij Quby, om de ins en outs te krijgen.
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Storing Toon keteladapter

Post by mAiden »

TerrorSource wrote:
mAiden wrote:
TheHogNL wrote:In 4.20.7 zit toch die koppeling met Interpolis toon?

En ook de gui van 4.15.6 is afhankelijk van system packages. Weet je zeker dat je alleen de gui hebt gedowngrade en zo ja hoe dan? Tracing back steps is de enige manier om nu je beste oplossing te bepalen
Interpolis is puur gebaseerd op de Toon API, er komt geen apart Toon display voor Interpolis.
release-notes 4.20.7 vertellen ook niks over Interpolis, tenminste die ik heb gelezen en gezien van Quby :D

Ik heb een qt-gui ipk file gekregen van Toonz van 4.15.6. Door de huidige qt-gui te verwijderen met opkg remove qt-gui en de nieuwe te installeren, proberen we een downgrade te krijgen.
Denk dat er veel gebruikers graag terug zouden willen naar 4.15.6 aangezien je daar geen resource files voor nodig bent, alles in plain text is.
Ik ben juist van mening dat het nu, met de laatste versie van de resource file, alleen maar makkelijker is dan eerst. Nu kan je de losse app in de "apps"-folder zetten, Toon herstarten en klaar. Hoef je de Globals.xml niet meer voor aan te passen.
Enige wat ik zo snel kan bedenken waarom je Globals wilt aanpassen is voor de tariffs.
Dat ben ik wel met je eens, uiteraard is het makkelijker geworden. Zoals ik boven al zei, zou mooi zijn als andere ook de status verbruik kunnen gebruiken, zonder afhankelijk te moeten zijn van Eneco en een abbo.
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TheHogNL »

Ik zorg wel ff voor een 4.20.7 resource file vanmiddag.
Member of the Toon Software Collective
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Storing Toon keteladapter

Post by TheHogNL »

mAiden wrote:
TheHogNL wrote:Doe maar eens http://toon.local/myfox op je 4.20.7
Wel de toon.local hostname zetten in je hosts file of router
Ga er achteraan voor je bij Quby, om de ins en outs te krijgen.
Wordt gewoon een optie in de Interpolis app om je toon thermostaat te koppelen met je toon beveiliging. Volledig buiten Eneco om dus. Gaat Eneco ook helemaal niks aan en die gaat het dus ook niet roepen in hun release notes.

Hiermee kan je dan via je toon thermostaat je beveiliging aan en uit zetten
Member of the Toon Software Collective
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Storing Toon keteladapter

Post by mAiden »

TheHogNL wrote:
mAiden wrote:
TheHogNL wrote:Doe maar eens http://toon.local/myfox op je 4.20.7
Wel de toon.local hostname zetten in je hosts file of router
Ga er achteraan voor je bij Quby, om de ins en outs te krijgen.
Wordt gewoon een optie in de Interpolis app om je toon thermostaat te koppelen met je toon beveiliging. Volledig buiten Eneco om dus. Gaat Eneco ook helemaal niks aan en die gaat het dus ook niet roepen in hun release notes.

Hiermee kan je dan via je toon thermostaat je beveiliging aan en uit zetten
Heb het niet over Eneco TheHogNL. Maar echt over Quby (creator of Toon). :D
Heb zojuist de mail verstuurd naar 4 contactpersonen binnen Quby, om is even alle ins en outs te weten, 1 ervan was direct betrokken bij Interpolis.
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”