Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz
Thanks, ga ik zo proberen. Het vreemde is, merk ik nu, dat ik hem blijkbaar via de onofficiële app op mijn telefoon nog wel aan kan sturen [emoji848]Toonz wrote:Twee adviezen:
1. Reboot.....
2. Inloggen via ssh en het bestand /qmf/config/config_qt_gui.xml weggooien en opnieuw opstarten.
Dat xml bestand wordt weer nieuw aangemaakt. Je moet dan wel weer je tegels opnieuw plaatsen.
Toonz wrote:Twee adviezen:
1. Reboot.....
2. Inloggen via ssh en het bestand /qmf/config/config_qt_gui.xml weggooien en opnieuw opstarten.
Dat xml bestand wordt weer nieuw aangemaakt. Je moet dan wel weer je tegels opnieuw plaatsen.
Ik ben een noob he, hoe doe ik dat precies?Toonz wrote:Verwijder de kalender app even.
De opstart daarvan verstoort het opstarten van de gui bij grote ics files. Ik heb dit al opgelost in versie 1.0.3 die binnenkort beschikbaar komt.
Dat was de oplossing, ik heb weer een werkende Toon, dankjewel!Toonz wrote:Kan je wel inloggen via ssh?
Zo ja, na de prompt het commando: opkg remove calendar
invoeren.
You should ask this in the ToonRooter topic itself. Also check that topic for more information, it might be that a solution is posted there.frank-pda wrote:I tried to root my toon with an rapsberry-2 but get stuck.
I made the connection with the raspberry as JTAG and in booting i do get an
error and the script return waiting for boot up.
ERROR:rooter:Could not find value for addmisc environment variable
Please can you help me or point me in the direction i must seek??
=============
pi@raspberrypi:~/ToonRooter $ sudo python . --jtag-available
INFO:__main__:Starting up...
INFO:__main__:Detected JTAG hardware 'rpi2'
INFO:__main__:Written private and public key pair to ./id_rsa and
/id_rsa.pub, respectively
INFO:rooter:Waiting for Toon to restart
INFO:rooter:Toon has U-Boot version 2010.09-R8
INFO:rooter:Using password to log in
INFO:rooter:Logging in to U-Boot
INFO:rooter:Patching U-Boot
ERROR:rooter:Could not find value for addmisc environment variable