Geroote Toon geeft geen actueel electra en gasverbruik

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, TerrorSource, Toonz

Geroote Toon geeft geen actueel electra en gasverbruik

Postby msx4ever » Fri Mar 15, 2019 11:52 am

Ik heb mijn Toon geroot (met dank aan de personen op dit forum voor de handleiding/script) en aangesloten. De slimme meter is ook gekoppeld en ik kan de totalen zien op de Toon, die verbinding werkt dus. Echter de actuele waarde van verbruik van zowel gas als electra zijn niet te zien. Moet ik nog wat instellen?

*Update: Soms laat hij de waarde wel zien voor enkele seconden en dan weer een hele tijd niet.
msx4ever
Starting Member
Starting Member

Re: Geroote Toon geeft geen actueel electra en gasverbruik

Postby mAiden » Fri Mar 15, 2019 3:43 pm

Controleer de verbindings-sterkte eens van je meteradapter? Aangezien hij af en toe wel data doorlaat en dan weer niet, kan het wel eens zijn dat je Z-Wave signaal te zwak is.
mAiden
Member
Member

Postby msx4ever » Sun Mar 17, 2019 10:03 pm

Heb het al gevonden :oops: Ik heb zonnepanelen, en had verwacht dat Toon het als negatief aan zou geven bij teruglevering, maar hij geeft dan 0 aan als verbruik wat dan eigenlijk toch wel logisch is...
msx4ever
Starting Member
Starting Member

Postby driesk » Sun Mar 17, 2019 11:14 pm

Bedankt voor je hulp.

Er is geen probleem met de verbinding van de toon. Er komt namelijk continu data binnen. (z-wave stertke is maximaal)
Ik heb de meetadapter al eens opnieuw verbonden met de toon zonder dat dat verschil maakt. Zou het kunnen dat zodra de functie 'zon op toon' is aangezet er geen verschil meer wordt weergegeven tussen hoog en laag tarrief?
Wellicht kun je me vertellen of toon via het instellingen menu terug kan zetten naar fabrieks instellingen zonder dat dat het rooten, ssh, of TSC beinvloed. Als dat namelijk zo is kan ik dat namelijk nog eens proberen.
driesk
Starting Member
Starting Member

Postby TerrorSource » Sun Mar 31, 2019 6:26 pm

driesk wrote:Bedankt voor je hulp.

Er is geen probleem met de verbinding van de toon. Er komt namelijk continu data binnen. (z-wave stertke is maximaal)
Ik heb de meetadapter al eens opnieuw verbonden met de toon zonder dat dat verschil maakt. Zou het kunnen dat zodra de functie 'zon op toon' is aangezet er geen verschil meer wordt weergegeven tussen hoog en laag tarrief?
Wellicht kun je me vertellen of toon via het instellingen menu terug kan zetten naar fabrieks instellingen zonder dat dat het rooten, ssh, of TSC beinvloed. Als dat namelijk zo is kan ik dat namelijk nog eens proberen.

Wat bedoel je hier precies mee?
ZonOpToon heeft geen invloed op hoog/laag-tarief. Alleen dat er geen verbruik wordt getoond wanneer er teruggeleverd wordt.
TerrorSource
Member
Member

Return to Toon issues and support (Nederlands toegestaan)