[GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Post Reply
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

[GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by stefxx »

Hoi,

Om de HomeSeer Plugwise Pro plugin (ooit samen met RIen ontwikkeld) weer eens nieuw leven in te blazen, zoek ik diverse Plugwise componenten. De staat maakt me weinig uit, maar het moet nog wel goed werken. De Scan, Sense, Stealth (M), Switch, Stretch, SmileP1 en laten misschien ook wel de Anna, Adam, Lisa, Tom, Koen, Floor, en wat ik ook nog gemist heb.

Lage prijs is het belangrijkste, want veel componenten zal ik alleen gebruiken om ze in de plugin te integreren. De plugin zal overigens niet meer gratis zijn, en van de opbrengst zal ik o.a. deze hardware hopelijk kunnen bekostigen.

Ik heb in ieder geval GEEN gebrek aan de originele stick en circle(+) devices.

Groet, Stefan.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Akatar »

Is het een idee om contact op te nemen met plugwise hiervoor? Ik meen dat zij wel eens willen meewerken aan een plugin.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by stefxx »

Ik zoek al contact met Plugwise, maar dat gaat wel even duren denk ik. Inmiddels heb ik al wat spulletjes van Marktplaats kunnen halen, dus een Sense, Scan, Stealth en Stealth M zijn binnen. Ben nu dringend op zoek naar een Switch, dan kan ik de basis grotendeels afmaken.

Stretch en SmileP1 zijn de volgende. Ik weet dat er wat problemen zijn met de huidige plugin ism de SmileP1, maar zonder dat ik een SmileP1 heb, kan ik daar natuurlijk weinig mee.
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Jeroen Bartels »

Ik ben een tevreden gebruiker van de plugin, waarvoor dank. Ik heb wat spullen dubbel die je mag overnemen of lenen: stretch, smile p1, switch. Laat maar weten. Voornaam.achternaam@garmin.com
**Jeroen**
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Edwin2008 »

Gaat de plugin dan ook werken met de "oude" serie die via source bestuurd werden? Heb net een post gezet wat alternatief voor plugwise zou zijn maar als de plugin weer actief beheerd wordt dan zou dat overbodig zijn. En kosten, ach ik maak er dan toch ook gebruik van. Werk zelf ook zelden gratis.
** edwin **
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by stefxx »

Hoi Edwin,

Als je bedoeld de versie die alleen samen met de Source applicatie gebruikt kan worden, is het antwoord nee. Ik zie daar weinig toegevoegde waarde in (al zijn er uiteraard best specifieke cases voor te bedenken) en ik beschik domweg ook niet over de source code daarvan.

Groet, Stefan.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Edwin2008 »

Ok, dan denk ik dat er een plugwise setje op de markt gaat komen.
** edwin **
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by stefxx »

Edwin,

Doet de originele plugwise plugin het dan niet (goed) meer? Er is al in jaren niks veranderd aan de Plugwise Source software dus dat zou het gewoon moeten doen toch?

En welke specifieke reden heb je om perse Source te blijven gebruiken? Misschien zie ik iets over het hoofd?

Groet, Stefan.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Edwin2008 »

Goede vraag. Op dit moment draait de source software met HS2 op een XP VM en dat gaat goed. Ik ben bezig om een overstap te maken naar W10 (helaas) en HS3 op een Intel NUC.
Wil graag de plugwise pluggen blijven gebruiken ivm kapitaal vernietiging en vermoed, wellicht ten onrechte, dat oude source software niet goed met w10 uit de voeten kan.
Ik weet ook niet of de stretch software kan werken met oude stick en pluggen.
Wellicht weet jij antwoord op die onzekerheden?
** edwin **
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by stefxx »

Source draait prima op W10. Dus dat gaat geen probleem zijn. Er is een (inmiddels unsupported) plugwise plugin (in de Legacy sectie van de updater) die volgens mij nog steeds gewoon moet werken. Juist omdat de Source software al in tijden niet is aangepast zie ik daar geen probleem in. Loop je wel tegen problemen aan wordt het lastig, want zoals gezegd is deze niet langer supported.

Welke stretch software bedoel je? Ik weet dat er ooit een Plugwise Desktop applicatie was, maar die heb ik nooit gebruikt en ken ik ook verder niet. Die is overigens nergens meer te bekennen. Maar de Plugwise Pro plugin ondersteund de Stretch gewoon prima, en zal dat ook bljven doen. En volgens mij kun je een oude Stick gewoon in een Stretch duwen en moet dat werken (heb ik overigens nog nooit getest maar ga dat binnenkort wel proberen). Maar dan kun je ook net zo goed gewoon de Stick zelf blijven gebruiken. Kortom, ik denk dat ik je vraag niet helemaal goed begrijp.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Edwin2008 »

Hoi,
Ik denk dat ik een poging moet doen om mijn HS2 zsm om te zetten naar HS3 en dan kom ik de hikkels vanzelf tegen.
Btw, jij wilde toch een nieuwe plugin bouwen? Zodra die er is koop ik hem.
** edwin **
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by stefxx »

Yes, plugin is in de maak. Ik ben van plan om alle devices te gaan ondersteunen, maar nu eerst maar eens minimaal hetzelfde bieden als de huidige plugin. Hopelijk met de Stretch3 erbij, en misschien al een "beetje" Anna en Adam. Over een paar weken moet er zeker iets liggen, binnenkort misschien al een testversie.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Akatar »

stefxx wrote:Yes, plugin is in de maak. Ik ben van plan om alle devices te gaan ondersteunen, maar nu eerst maar eens minimaal hetzelfde bieden als de huidige plugin. Hopelijk met de Stretch3 erbij, en misschien al een "beetje" Anna en Adam. Over een paar weken moet er zeker iets liggen, binnenkort misschien al een testversie.
Goed te horen, vond het al jammer dat de oude plugin geen nieuwe plugwise devices ondersteunde.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by Edwin2008 »

Kan niet wachten.....
** edwin **
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: [GEZOCHT] Plugwise Scan, Sense, Stealth, Switch, Stretch

Post by stefxx »

Eerste beta is beschikbaar, laten we daar ook verder discussieren: viewtopic.php?f=39&t=12449
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”