Toon mobile app

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Toonuser
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Sep 07, 2019 5:07 pm

Toon mobile app

Post by Toonuser »

Kan iemand mij info geven hoe ik de onofficiele Toon app om de Toon thermostaat te bedienen werkend krijg?
PeJeWe
Member
Member
Posts: 80
Joined: Thu Apr 25, 2019 6:51 am

Re: Toon mobile app

Post by PeJeWe »

Als je toon geroot is gewoon het IP adres van jou Toon in vullen en als poort 10080.
bij mij werkt de app prima, wel moet jou toon verbonden zijn via wifi.
Rooted Toon 1, Domoticz running on a RPI3b+, RFXCOM XL, RFLINK.
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Toon mobile app

Post by mAiden »

Mocht je hem buiten huis willen gebruiken, zal je een port moeten forwarden.
Member of the Toon Software Collective
Toonuser
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Sep 07, 2019 5:07 pm

Re: Toon mobile app

Post by Toonuser »

Toonuser wrote:Kan iemand mij info geven hoe ik de onofficiele Toon app om de Toon thermostaat te bedienen werkend krijg?
Het lukt me wel via de laptop de thermostaat te bedienen in het (thuis) wifi netwerk, maar niet via de app op de GSM. Ook niet als als ik alleen met de Wifi ben verbonden.
Toonuser
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Sep 07, 2019 5:07 pm

Re: Toon mobile app

Post by Toonuser »

Graag een oplossing voor het buitenshuis gebruiken van de Toon app. Toon is geroot. Binnen hetzelfde thuis (wifi) netwerk is de thermostaat te bedienen met: -ip adres Toon/mobile-, maar alleen via een browser op de laptop en gsm en niet via de app op de gsm. In de app heb ik het zelfde adres gebruikt als in de browser en als poort 10800. Deze poort heb ik in het modem geforward. Heb een Experia v9 modem/router. Wie kan mij helpen om te vertellen wat ik niet goed doe?
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Toon mobile app

Post by mAiden »

Toonuser wrote:Graag een oplossing voor het buitenshuis gebruiken van de Toon app. Toon is geroot. Binnen hetzelfde thuis (wifi) netwerk is de thermostaat te bedienen met: -ip adres Toon/mobile-, maar alleen via een browser op de laptop en gsm en niet via de app op de gsm. In de app heb ik het zelfde adres gebruikt als in de browser en als poort 10800. Deze poort heb ik in het modem geforward. Heb een Experia v9 modem/router. Wie kan mij helpen om te vertellen wat ik niet goed doe?
Ik heb zo idee dat je onderstaande invuld:

http://192.168.2.x:10080 klopt dat? Zoja, dan zit daar je absolute fout.

Je zal te weten moeten komen door naar http://watismijnip.nl/ te gaan wat je externe IP nummer is, dat ip nummer zal je moeten invullen in de app indien je buitenshuis het wil gebruiken. :)
Member of the Toon Software Collective
Toonuser
Starting Member
Starting Member
Posts: 4
Joined: Sat Sep 07, 2019 5:07 pm

Re: Toon mobile app

Post by Toonuser »

In de Toon app heb ik bij Toon adres: mijn externe ip nummer ingevuld dus 84.85.143.xx en bij poort 10800. Bij het forwarden van de poort is natuurlijk wel bij de LAN host het ip adres van Toon ingevoerd. Heb je misschien nog een andere suggestie ?
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1153
Joined: Thu May 10, 2012 10:58 pm
Location: Ehv

Re: Toon mobile app

Post by marcelr »

in 't verleden was dat poort 10080 ...
speedyconnalis
Starting Member
Starting Member
Posts: 28
Joined: Tue Feb 18, 2020 11:48 pm

Re: Toon mobile app

Post by speedyconnalis »

Hallo! Herkent één van jullie het volgende probleem wat ik met de onofficiële app heb; vaak als ik de app start (niet altijd) gaat hij op stand Weg terwijl hij gewoon op een handmatig ingestelde temperatuur stond of op bijvoorbeeld stand Thuis.

Verder werkt alles inclusief gebruik buitenhuis helemaal prima. Benieuwd naar jullie ervaringen en of dit herkent wordt.

Groet, Tom
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”