Voorstellen+vraag over homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

ga je meerdere touchscreens in je woning inbouwen?

Wat dacht je van:
elektrische voordeurslot
camera's
zonnewering
IR distributie
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

speaker systeempie, ESS sound systeem (zie homeseer forum b.v.)

// Erik (binkey.nl)
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

@Erik,
je huis was toch nog niet klaar..brengt dit je niet op een nieuwe idee?

Ik mis de aansluitingen in mijn huis wel..zou graag meer willen.
In mijn meterkast heb ik 15 leidingen.
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

@chak: nee huis is nog niet klaar, maar ik heb ook lege leidingen van elke kamer naar de berging toe. Ook extra leidingen naar de groepenkast <-> berging e.d. April is ergens de oplevering.. maar wil ook een ESS geluids setje, samen met een denon en homeseer.

// Erik (binkey.nl)
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Ess ziet er goed uit zeker als je voor de Denon setje gaat.
Ik blijf bij mijn oplossing met Philip Pronto en PADone software.
Lennart heeft Sonos wat ook heel mooi is.
Bwired
Administrator
Administrator

Post by Bwired »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by snelvuur</i>
<br />@chak: nee huis is nog niet klaar, maar ik heb ook lege leidingen van elke kamer naar de berging toe. Ook extra leidingen naar de groepenkast <-> berging e.d. April is ergens de oplevering.. maar wil ook een ESS geluids setje, samen met een denon en homeseer.

// Erik (binkey.nl)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Het huis van Erik moet wel een southfork worden, wat duurt dat lang :-)
jackal
Member
Member

Post by jackal »

@chak:
Ik heb een elektrisch bedienbare driepuntsluiting in mijn voordeur zitten, camera's heb ik onder de overstek van mijn dak hangen, verder heb ik ledige leidingen liggen liggen naar alle ramen en deuren t.b.v screens/rulluiken/zonwering. Wat bedoel je met IR distributie?
Verder las ik iets over een Philips pronto pro; die heb ik ook nog een, ik gebruik hem nu alleen voor de televisien en de dvd recorder, kan ik hier ook nog leuke dinetjes mee doen?
Wat betreft die touchscreen, lijkt me helemaal geweldig maar ik ken ze alleen maar van EIB-bussystemen, en hierbij is het wel een heeeeel grote investering ;-)
Bwired
Administrator
Administrator

Post by Bwired »

welke elektrisch bedienbare driepuntsluiting heb je....Nemef?
jackal
Member
Member

Post by jackal »

Ja, klopt......
Is wel noadig om de klink omhoog te trekken om de driepuntsluiting in het kozijn te laten gaan, wanneer er 9vdc op het slot wordt gezet kun je het slot vanaf buiten bedienen. Ik heb heel even gekeken naar een motorbediende driepuntsluiting, maar dat vond ik toch een beetje te gek. qua kosten
Bwired
Administrator
Administrator

Post by Bwired »

Nemef is een zeer mooi slot, wil ik eigenlijk ook op de voordeur.
heb je mogelijk wat meer informatie waar je die gekocht heb, hoeveel en door wie ingebouwd.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

IR distributie Infra rood
Als je zo veel leidingen hebt kan je eenvoudig een een IR kabel naar iedere ruimte leggen en centraal je IR apparatuur bediennen.
een andere optie is natuurlijk via een Ethernet box van Irtrans.
jackal
Member
Member

Post by jackal »

@Bwired: Het nemef slot werkt op zich heel erg goed. Ik heb het slot gekocht bij een ijzerwarenhandel in eindhoven. Het is bij bijna alle bedrijven iets wat besteld moet worden. Als je van plan bent om het slot te kopen, let er dan op dat je alleen het slot maar nodig hebt, in het bestelboek van nemef staan heel erg veel 'extra benodigheden' zoals ontvangers en afstandbedieningen en losse zenders. Omdat ik destijds door de bomen het bos niet meer zag heb ik nemef gebeld, de technicus die me te woord stond, adviseerde me 'off the record' om alleen het slot te bestellen, door middel van een 9-12 volt gelijkspanning is het slot te bedienen, en dat klopt, werkt perfect. Er zit zelfs een extra contact op het slot als soort van terugmelding dat het slot via de driepuntsbediening is vergrendeld.

@chak:
Geweldige ideen allemaal, en ik maar denken dat ik aan alle 'domoticatoepassingen' had gedacht, not dus. gelukkig heb ik genoeg leidingen liggen voor uitbreidingen.
en ding vraag ik me alleen af; ik heb al veel websites bekeken van 'jullie' domoticawoningen, bereiken jullie de dingen allemaal met n centrale computer met verschillende modules, of zijn het allemaal apparte systemen welke op een of andere manier gekoppeld zijn?
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Post by Digit »

Ga er maar vanuit dat de meesten idd gebruik maken van 1 centrale PC waar alles op binnenkomt en van waar het ook het huis weer wordt 'ingestuurd'.
Kijkend naar mezelf gebruik ik dus ook een centrale PC die constant data binnenkrijgt en/of verstuurt naar:

- een HA7Net voor 1-Wire zaken als counters en temperatuursensoren;
- 2 RFXCOM receivers (voor X10 RF, Oregon Scientific, Visonic, RFXMeter, KlikaanKlikuit)
- een ACT TI-213 (functioneel gelijk aan een Xanura CTX35) voor X10 over powerline
- een PLCBUS interface voor nog een ander powerline protocol
- 2 Sony camera's met PTZ.
- binnenkort een Visonic alarmcentrale [:)]
- etc. etc. , de todo lijst is nog lang ...

En of je nou Homeseer gebruikt of een ander product of zelf iets maakt is eigenlijk om het even, als 'het' maar ergens samenkomt; de spin in het web. Maar zorg er wel voor dat je huis het ook nog 'doet' zonder die spin...
jackal
Member
Member

Post by jackal »

Het idee van een systeem waar 'het' allemaal samenkomt is me helemaal duidelijk, momenteel heb ik in mijn huis de garage zover dat de elektra e.d. helemaal klaar is. Deze bestaat uit twee verdiepingen en de begane grond in in tweeen gedeeld, een aantal groepenverlichting dus. Deze verlichting heb ik allemaal geschakeld via siemens logo's, deze zijn op hun beurt weer aan het alarm gekoppeld zodat; wanneer ik het alarm inschakel na 10 seconden het licht uitgaat. Alleen deze koppeling bracht al behoorlijk wat 'technische grappen' met zich mee.

Dat er een 'centrale intelligentie' bestond waarop alles kan worden aangesloten, inclusief mijn camera's en zo had ik nooit durven dromen, er gaat en wereld voor me open :-)
Ik heb even een paar vraagjes welke in me opkomen, hopelijk kunnen jullie deze kort beantwoorden:
Kan ik bijvoorbeeld de velleman k8000 in/uitgangskaart aansluiten op homeseer en bepaalde acties 'triggeren'?
Kan ik een ATS alarmcentrale aansluiten op homeseer?
Herbus
Member
Member

Post by Herbus »

jackal,

Het aansluiten van een ATS kan via contacten. Mooier is het om een digitale koppeling te maken. Hiervoor heb je wel een API nodig die door GE (de leverancier) slechts onder zeer strikte voorwaarden wordt afgegeven. Ik ben me nu aan het orienteren hoe ik een script kan maken dat de statussen van de zones realtime doorstuurt naar Homeseer. Wordt wel pionieren want in kan nog niet veel info vinden wat de beste aanpak is.

Homeseer 2.2.66
ACT TI203, DooNetwork
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”