condition binnen een event op basis van "last update"

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

@mgizmo. Hoe lees je de last update uit de database. Voorzover ik weet zet Homeseer bij het starten een password op de database.

Waarom zetten jullie eigenlijk de vaatwasser uit als het verbruik 0 is in rust?

Rene.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

@rene: Ik doelde niet op de last update uit de HS database, maar uit mijn eigen database. Ik log de devices in een MySQL database (middels een event -> script).

De vaatwasser gaf ik als voorbeeld. Ik zie het nut ook niet als ik thuis ben. Het wekt eerder irritaties op bij mijn vriendin al dat uitgezet, maar als wij het huis verlaten vind ik het wel fijn dat alle grootverbruikers van de stroom af zijn. Vandaar ook mijn vraag. De devices moeten pas uitgaan als de devices klaar zijn met het programma (ook al vertrekken wij terwijl de devices nog met hun programma bezig zijn).
Mijn droger en wasmachine geven ook overigens 0 aan in rust, terwijl ledjes en geluidsignalen wel klinken, maar het zal waarschijnlijk te laag zijn om weer te geven.
bako70
Starting Member
Starting Member

Post by bako70 »

@mgizmo: Ik begrijp dat energie besparen ook een reden voor het willen uitzetten van grootverbruikers. Wat verbruikt nu eigenlijk een vaatwasser, droger, wasmachine nadat het programma is afgerond? Over hoeveel kWh / euro wordt er bespaard?
Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

Image

Dit lost het probleem toch in een keer op?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

@bako: erg weinig, maar bij mij gaat het erom dat als de wasdroger klaar is, deze van het stroom af is. Mijn plugwise devices rapporteren allemaal 0 watt zodra de programma's klaar zijn. Alleen dat kan niet helemaal waar zijn, omdat de apparaten geluid produceren als ze klaar zijn en mijn wasdroger draait nog gewoon rondjes als ie al klaar is, om het kreukvrij te houden.

@peterpc: De devices staan niet uit. Dat is juist wat er moet gebeuren als er zoveel minuten geen wijziging is geweest in het verbruik (dus de wasmachine draait niet meer e.d.). In jouw geval is je conditie waar als je wasmachine voor precies 30 minuten uit is. De 31ste minuut is de conditie dus al voorbij. Maar zowieso werkt dat niet, aangezien het device (plugwise plug) niet uit staat.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”