[Aanbieding gespot?!] Elro IP camera C903IP
Re: [Aanbieding gespot?!] Elro IP camera C903IP
Hier is hij nu in de aanbieding...
http://www.staples.nl/facilitaire-produ ... ifi-c903ip
Iemand ervaring met deze camera i.c.m. de vera 2? Kun je, bij detectie van beweging door de camera, bepaalde scenes laten starten?
http://www.staples.nl/facilitaire-produ ... ifi-c903ip
Iemand ervaring met deze camera i.c.m. de vera 2? Kun je, bij detectie van beweging door de camera, bepaalde scenes laten starten?
- MarioDings
- Starting Member
Ik had wat problemen met de kleur http://www.sailplanet.nl/cam.htm Daarom heb ik hem teruggebracht. Ik denk er toch aan om er weer 1 te kopen.
's nachts achter een ruit gaat niet werken. Daarom heb ik de ledlampjes verwijderd. (Dat was erg eenvoudig)
Het onderdeel foto maken bij activitieit scoorde heel slecht. Het was niet goed in te regelen. Voorals 's-nachts bleef hij foto's maken.
Op mijn site heb ik 1.000 voorbeeldfoto's achter een wachtwoord
's nachts achter een ruit gaat niet werken. Daarom heb ik de ledlampjes verwijderd. (Dat was erg eenvoudig)
Het onderdeel foto maken bij activitieit scoorde heel slecht. Het was niet goed in te regelen. Voorals 's-nachts bleef hij foto's maken.
Op mijn site heb ik 1.000 voorbeeldfoto's achter een wachtwoord
Hoi,
Ik heb deze IP camera vorige week aangeschaft bij office center.
Het beeld van de camera vind ik vrij goed, ook in het donker, ZEKER voor deze prijs (89,- euro incl.) en ook de mogelijkheden zijn vrij uitgebreid.
Het lukt me om alles bedraad aan te sluiten en kan dan de beelden van de camara zichtbaar krijgen via mijn interne netwerk, alsmede het externe netwerk, dus op een willekeurige plaats via internet inloggen op mijn router en het poortnummer erachter.
Wat mij echter niet lukt, is om de camera wireless aan de praat te krijgen... zodra ik de netwerkkabel tussen de router en de IP camera verwijder heb ik geen verbinding meer.
Bij het opnieuw opstarten van de IP Camera Tool (bijgeleverde software) krijg ik geen IP adres meer te zien wanneer de kabel verwijder is....
Ik heb al van alles geprobeerd;
- verschillende andere poorten te forwarden.
- sleutel van mijn wireless toegang uit de router (tijdelijk) verwijderd zodat de toegang helemaal openstaat.
- IP camaer instellingen opnieuw gereset en weer helemaal opnieuw begonnen.
Het vinkje bij wireless connetion staat uiteraard aangevinkt !
Maar dit alles wil niet helpen en het wireless IP nr. van mijn camera wordt niet getoond....
Wie heeft dit ook mee gemaakt en een oplossing hiervoor.
Een leuke/goede camera voor een mooie prijs.
Alleen nu nog aan de praat zien te krijgen..... HELP !!!
Ik heb deze IP camera vorige week aangeschaft bij office center.
Het beeld van de camera vind ik vrij goed, ook in het donker, ZEKER voor deze prijs (89,- euro incl.) en ook de mogelijkheden zijn vrij uitgebreid.
Het lukt me om alles bedraad aan te sluiten en kan dan de beelden van de camara zichtbaar krijgen via mijn interne netwerk, alsmede het externe netwerk, dus op een willekeurige plaats via internet inloggen op mijn router en het poortnummer erachter.
Wat mij echter niet lukt, is om de camera wireless aan de praat te krijgen... zodra ik de netwerkkabel tussen de router en de IP camera verwijder heb ik geen verbinding meer.
Bij het opnieuw opstarten van de IP Camera Tool (bijgeleverde software) krijg ik geen IP adres meer te zien wanneer de kabel verwijder is....
Ik heb al van alles geprobeerd;
- verschillende andere poorten te forwarden.
- sleutel van mijn wireless toegang uit de router (tijdelijk) verwijderd zodat de toegang helemaal openstaat.
- IP camaer instellingen opnieuw gereset en weer helemaal opnieuw begonnen.
Het vinkje bij wireless connetion staat uiteraard aangevinkt !
Maar dit alles wil niet helpen en het wireless IP nr. van mijn camera wordt niet getoond....
Wie heeft dit ook mee gemaakt en een oplossing hiervoor.
Een leuke/goede camera voor een mooie prijs.
Alleen nu nog aan de praat zien te krijgen..... HELP !!!

Je moet hem eerst bedraad aansluiten om hem vervolgens op WiFi te configureren, dat is gelukt?
Je moet hem eerst bedraad aansluiten om hem vervolgens op WiFi te configureren, dat is gelukt?[/quote]
Ja bedraad is geen probleem, maar zodra de netwerkkabel eruit wordt getrokken, krijg ik geen IP adres meer te zien in de IP camera Tool.
Ik heb gisterenavond m'n oude Draytek Wireless router nog eens tevoorschijn gehaald en op mijn netwerk aangesloten in plaats van mijn huidige D-Link DIR-855 en wat blijkt... meteen de eerste keer dat ik de netwerkkabel eruit trek laat ie het IP adres voor de wireless verbinding naar de IP cam zien.
Dus het probleem lijkt 'm in de D-Link DIR-855 router te zitten, die kennelijk op een of andere manier te sterk filtert.
Ik was natuurlijk al blij dat de wireless verbinding bij gebruik van de Draytek (Vigor 2900) WEL tot stand kwam.
Maar na een hele avond allerlei scenario's aan filters te hebben aan- en uitgezet, werkt het nu nog steeds niet op de D-Link router.
Zijn er mogelijk forumleden, die een D-Link (DIR-855) router hebben en mij kunnen vertellen welke instellingen ik hiervoor moet maken in de router om het IP adres van de wireless IP camera te krijgen.
Bij voorbaat dank.
Ja bedraad is geen probleem, maar zodra de netwerkkabel eruit wordt getrokken, krijg ik geen IP adres meer te zien in de IP camera Tool.
Ik heb gisterenavond m'n oude Draytek Wireless router nog eens tevoorschijn gehaald en op mijn netwerk aangesloten in plaats van mijn huidige D-Link DIR-855 en wat blijkt... meteen de eerste keer dat ik de netwerkkabel eruit trek laat ie het IP adres voor de wireless verbinding naar de IP cam zien.
Dus het probleem lijkt 'm in de D-Link DIR-855 router te zitten, die kennelijk op een of andere manier te sterk filtert.
Ik was natuurlijk al blij dat de wireless verbinding bij gebruik van de Draytek (Vigor 2900) WEL tot stand kwam.
Maar na een hele avond allerlei scenario's aan filters te hebben aan- en uitgezet, werkt het nu nog steeds niet op de D-Link router.
Zijn er mogelijk forumleden, die een D-Link (DIR-855) router hebben en mij kunnen vertellen welke instellingen ik hiervoor moet maken in de router om het IP adres van de wireless IP camera te krijgen.
Bij voorbaat dank.
Heren,
Bij opvolgende posts is het niet nodig om zo uitbundig te quoten; niks was al genoeg geweest
Bij opvolgende posts is het niet nodig om zo uitbundig te quoten; niks was al genoeg geweest

Heb me elro C903Ip aangeschaft "plug en play" is wel iets moeilijker. Ik heb op mijn intern netwerk goed beeld maar extern bereiken lukt niet. De engelse handleiding is voor mij onvoldoende te begrijpen. Het e-mailen lukt ook al niet. Ik gebruik sitecom 300N router en werk via telenet (belgie) kan iemand me een duwtje geven om alles in te stellen. groetjes eddy
al bedankt voor de inf ga dat eens proberen. Wat de mail betreft de cam kan bij bewegings detectie een mail sturen dat er iets is (een foto van de beweging) opdat je kan reageren.
mvg eddy
mvg eddy
Wordt goedkoper en goedkoper:
dealdigger http://www.dealdigger.nl/ heeft hem vandaag voor 79,95 + 5,95
Agroluxe http://www.agroluxesale.nl/ heeft hem vandaag voor 69,95, en zo te zien zonder verzendkosten.
dealdigger http://www.dealdigger.nl/ heeft hem vandaag voor 79,95 + 5,95
Agroluxe http://www.agroluxesale.nl/ heeft hem vandaag voor 69,95, en zo te zien zonder verzendkosten.
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een WLR-4004 Sitecom N300 router.
Bekabeld alles ok, via Wifi geen contact.
Iemand een idee hoe dit te fixen?
Bij voorbaat dank.[/quote]
Bekabeld alles ok, via Wifi geen contact.
Iemand een idee hoe dit te fixen?
Sharky wrote:Je moet hem eerst bedraad aansluiten om hem vervolgens op WiFi te configureren, dat is gelukt?
Bij voorbaat dank.[/quote]
-
- Starting Member
Als ik de voorbeeldopname zie presteert deze camera vergelijkbaar met de camera's van 47 euro op DealExtreme dx.com/p/300kp-wireless-network-securit ... w5K1-N5NMM
Ik heb er eentje sinds ca 2 jaar buiten hangen. Wel onder de dakrand uit de regen, maar verder in weer en wind.
edit: oops, aanbiedingsinfo post is twe ejaar oud, zie ik nu pas
Ik heb er eentje sinds ca 2 jaar buiten hangen. Wel onder de dakrand uit de regen, maar verder in weer en wind.
edit: oops, aanbiedingsinfo post is twe ejaar oud, zie ik nu pas
Mijn probleem met het niet connecten tussen camera en router is opgelost.
Mijn router stond op kanaal 13 en dit wordt door camera niet ondersteund.
Kanaal lager ingesteld en alles werkt prima.
Mijn router stond op kanaal 13 en dit wordt door camera niet ondersteund.
Kanaal lager ingesteld en alles werkt prima.