Overgang van HS2 naar HS3

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by strongetje »

zojuist HS3 geinstalleerd.
ben even aan het spelen geweest met de zwave stick.
zwave met FW 1.8 kan je in en uit schakelen via HS3, wat met HS2 niet mogelijk was.
alleen als je de zwave schakelaar lokaal bediend krijg je geen status update.

mvg,
Mark
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by Bastiaan »

Polling ingesteld? Lijkt vaker te moeten dan bij HS2
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by strongetje »

hallo Bastiaan,

polling ingesteld op 10 Sec, en dan werkt het.
bij de Zwave dimmer met FW1.6 werkt de status ook niet als je lokaal dimt, bij aan en uit schakelen werkt de status wel.

mvg,
Mark
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by Bastiaan »

Eigenlijk is je onderwerp een apart topic maar voor de mee lezers, als je dingen tegen komt meteen op bugzilla invoeren dan wordt er vroeg of laat naar gekeken. Zwave over het algemeen redelijk snel, X10 nauwelijks lijkt het.
Het helpt in ieder geval HS3 verder te brengen: http://homeseer.com/bugzilla/
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by raymonvdm »

Ik ben aan het testen met een RaspberryPI om de usb interfaces via SER2NET te delen zodat ik ze in twee HS versies kan gebruiken omdat het IP interfaces worden. Dit werkt nu voor HS2, HS3 moet ik nog installeren


Verder is er ook een HS2 naar HS3 connector zodat een van de versies de interfaces heeft en HS3 kijkt naar de HS2 versie (die de interfaces heeft)

http://board.homeseer.com/showthread.ph ... =connector
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by strongetje »

hallo raymonvdm,

heb toevalig vandaag ook een raspberry PI besteld.
heb nu op een oude laptop linux geinstalleerd, maar als linux leek valt het nog niet mee.
wil hierop HS3 installeren.

heb nu HS2 op een shuttle pc draaien onder Windows7, maar heb problemen met de compoorten.
deze veranderen na opnieuw opstarten van poort nummer.
wil kijken of dit met linux beter gaat, zo ja ga ik HS3 op de shuttle onder linux proberen te installeren.

heb momenteel HS3 trail versie draaien op een andere laptop met windows7.

mvg,
Mark
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by raymonvdm »

De com poorten worden geregeld door Windows en mogelijk heeft zelfs de BIOS hier invloed op. Ik ben dus bang dat HS2 of HS3 hier geen verschil maakt.

Heb je de compoorten al op COM10 / 11 / 12 en verder geprobeerd te zetten en was dat geen oplossing? (of heb ik deze tip al eens eerder aan iemand anders gegeven)

Volgens mij staan hier ook tips in van FTDI maar ik heb het probleem nooit gehad
http://www.ftdichip.com/Support/Documen ... lation.pdf
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by strongetje »

ja, die tip heb je al gegeven.
maar heb er nog steeds problemen mee.

maar hierover zullen we in dit topic maar niet verder gaan.

mvg,
Mark
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by raymonvdm »

Je kunt straks op de RaspberryPI nog een testen met SER2NET om van de usb devices om te zetten naar ethernet devices. Zodat HomeSeer op die manier kan verbinden. Tenzij je de Windows 7 laptop in gebruik wil houden voor HomeSeer omdat deze het COM poort probleem niet heeft. Ik heb zelf ontdekt dat een EEEBOX of EEEPC eigenlijk snel zat is voor HS2/HS3
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
strongetje
Member
Member
Posts: 101
Joined: Tue Oct 27, 2009 1:25 pm
Location: Netherlands

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by strongetje »

heb helemaal geen ervaring met linux.
zal eens kijken of ik op internet wat kan vinden van SER2NET.

de raspberry heb ik eigenlijk besteld voor een xbmc te draaien.
aangezien deze weinig kosten kan ik er nog wel eentje aanschaffen.

mvg,
Mark
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by Phaeton »

Bastiaan wrote:Je Kunt zeker niet gebruik maken van de zelfde interfaces. Die poorten zijn gewoon in gebruik. Ik heb zelf een aantal zaken dubbel aangeschaft maar in het beging gewoon Hs2 gestopt. Device in Hs3 opgezet en getest. Als ik uitgespeelde was Hs3 uit en Hs2 aan.
Zo werk ik nu ook. Ik moet zeggen dat het even wennen is, maar bij mij lijkt z-wave wel veel beter te werken. Nog niet 100%, niet alles child devices worden goed gevonden.

De gratis plugin van J0n00 stelt mij in staat om devices uit oude HS2 scripts te integreren in HS3. Nog maar een paar plugins en ik ga over. Ik ben nog niet heel ontevreden. Het voelt wel stabieler dan HS2
groeten,
Harry
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by DJF3 »

Sta op het punt het migratie pad naar HS3 te stoppen. Mijn huidige problemen:

- Overzetten van ong. 50 van mijn scripts naar VB.NET
- User interface van HS3 erbarmelijk slecht (bijv: scripting GUI)
- Ontbrekende plugins/scripts: zeer veel scripts/plugins die ik momenteel gebruik zijn (nog?) niet beschikbaar voor HS3
(seriously: *SUB* menu's voor zaken die je het meest gebruikt??)
- Customization (van zaken als user interface met Jon00's menu-editor for HS2) niet beschikbaar
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by Phaeton »

Hey DJF3. Balen. Ik dacht dat vb script wel werkt onder hs3. Ten minste. Mijn eenvoudige scripts tbv mysql wel?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
groeten,
Harry
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by AshaiRey »

DJF3 wrote:Sta op het punt het migratie pad naar HS3 te stoppen. Mijn huidige problemen:

- Overzetten van ong. 50 van mijn scripts naar VB.NET
- User interface van HS3 erbarmelijk slecht (bijv: scripting GUI)
- Ontbrekende plugins/scripts: zeer veel scripts/plugins die ik momenteel gebruik zijn (nog?) niet beschikbaar voor HS3
(seriously: *SUB* menu's voor zaken die je het meest gebruikt??)
- Customization (van zaken als user interface met Jon00's menu-editor for HS2) niet beschikbaar
Begrijpelijk dat je er zo over denkt.
Als ik zo naar het exploderende HomeSeer forum kijk krijg steeds meer de indruk dat ze HS3 maar op de markt hebben gegooid omdat ze het niet konden maken om nog langer uit te stellen. Zo van 'Laat de community het test werk maar doen'. Ik krijg de rillingen als ik zo ziet waar er allemaal problemen mee zijn. Hier zou ik een negative WAF waarde krijgen.

(met de kerst een lekker stabiel HS2 systeem en volop aandacht voor de familie :D )
Bram
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Overgang van HS2 naar HS3

Post by Bastiaan »

VB script werkt al moet je wel wat dingen aanpassen. Devicenames etc werkt wat anders bv.
Net als jij zat ik ook flink te balen van een groot aantal aanpassingen. Er is nu wat betere documentatie en het lukt me ook steeds beter alles te begrijpen. Loop nog wel tegen bugs op waardoor je denkt dat je script niet ok is terwijl het gewoon HS3 zelf blijkt te zijn.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”