Philips hue

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Re: Philips hue

Post by Rebel »

Bart,

Helaas hetzelfde resultaat.
De configuratie heb ik ook zoals in jou screenshots, deze moet ook wel goed zijn want zo werkt het wel met je HueControlPhp zonder Control in de command line natuurlijk.

Meer als "IP" en "HASH" hoeft er toch nie aangepast te worden?

Zou het misschien mogelijk zijn dat ik nog wat aan de ScriptingRefereces in de settings.ini moet aanpassen?

MVG,
Arjo

Daar staat nu alleen system.xml;system.xml.dll
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Philips hue

Post by bartbakels »

rebel,

IK draai mijn server overigens op Win7 en jij? dit is mijn line in settings.ini;

ScriptingReferences=System.Management;System.Management.dll,System.Drawing;System.Drawing.dll

Inderdaad alleen IP en HASH aanpassen. misschien kan iemand anders het eens proberen.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Rebel
Member
Member
Posts: 101
Joined: Mon Mar 24, 2008 5:03 pm
Location: Netherlands

Re: Philips hue

Post by Rebel »

Bart,

Dan zal dat het "probleem" zijn, ik draai nog XP.
Zal uit gaan zoeken wat daar aan te doen is, geloof zodermeer dat je script werkt!
In iedergeval bedankt tot zover.

MVG
Arjo.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Philips hue

Post by bartbakels »

Rebel,

heb het vermoedde dat de functie die in het script gebruikt wordt voor het posten van data niet ondersteund of anders uitgevoerd wordt bij jou. ben het trouwens aan het passen zodat het script tegelijkertijd meerdere hues kan aansturen. tevens wil ik de statusterugmeding gaan verwerken.

wat ik raar vind is dat de Hue bridge wel een response geeft bij jouw, dus de post functie doet wel iets...hij zegt dat de geposte data niet goed is en dat kan ik niet echt thuisbrengen, aangezien dit vaste strings zijn.

MVG
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Philips hue

Post by bartbakels »

Heren ik heb een nieuw topic aangemaakt, hierin staat een geupdate script

domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=47&amp ... amp;t=8327

MVG

Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Philips hue

Post by bartbakels »

Rebel,

Akatar heeft het script aan de praat, dus ligt denk ik toch aan jouw setup.

Mvg
Bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Philips hue

Post by Akatar »

Correct,
ik gebruik het script alleen om de lampen aan/uit te doen. kleuren doe ik gewoon via ipad etc.
laatste stand wordt gewoon onthouden bij uit/aan.
koenbelgium
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Thu Apr 30, 2009 12:26 pm
Location: Belgium

Re: Philips hue

Post by koenbelgium »

Hoe slaag je erin om het kleur vast te houden? Als ik dit doe (stroom afleggen & weer aanleggen) dan heb ik altijd wit licht.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Philips hue

Post by Akatar »

uit en aandoen softwarematig
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Philips hue

Post by AshaiRey »

koenbelgium wrote:Hoe slaag je erin om het kleur vast te houden? Als ik dit doe (stroom afleggen & weer aanleggen) dan heb ik altijd wit licht.
Is dit misschiem wat?
Een Kaku inbouw schakelaar achter de mechanische schakelaar zetten.
Als de mechanische schakelaar wordt gebruikt om hue aan te schakelen dan geeft de kaku een signaal aan HS waar dan een event afgeschopt kan worden die de laatste instelling naar de lamp stuurt.
Bram
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Philips hue

Post by Akatar »

waarom dan niet direct via homeseer uit/aan doen?
eventueel met extra wandschakelaars (wireless)
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Philips hue

Post by AshaiRey »

Akatar wrote:waarom dan niet direct via homeseer uit/aan doen?
eventueel met extra wandschakelaars (wireless)
Als ik voor mezelf spreek hier dan wil ik wel graag de mogelijkheid houden om lampen ook buiten HS om aan/uit te kunnen zetten mocht de server uitvallen.
Bram
koenbelgium
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Thu Apr 30, 2009 12:26 pm
Location: Belgium

Re: Philips hue

Post by koenbelgium »

Wat ik me ook afvraag is hoeveel stroom een hue lamp verbruikt als die geen licht heeft. Met een klassieke schakelaar niets maar nu moet de Zigbee interface wel aanliggen anders kan je deze niet softwarematig aan/uit schakelen.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Philips hue

Post by Akatar »

AshaiRey wrote:
Akatar wrote:waarom dan niet direct via homeseer uit/aan doen?
eventueel met extra wandschakelaars (wireless)
Als ik voor mezelf spreek hier dan wil ik wel graag de mogelijkheid houden om lampen ook buiten HS om aan/uit te kunnen zetten mocht de server uitvallen.
die is er door de lamp dmv originele schakelaar even uit en dan weer aan te doen.
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Philips hue

Post by bartbakels »

heren,

De hues verbruiken ca 1,5 watt als ik me niet vergis in standby, ik wil er nog eentje meten met een plugwise module.

Om de hues buiten de Hue app te gebruiken of dmv homeseer, kan men een livingcolorlight afstandbediening geberuiken. de hue lampjes, livingcolors maar ook de living whites zijn te touch linken met een livingcolor remote.

Zijn er overigens mensen die mijn scriptje gebruiken? Ik had graag wat feedback. Tevens zal ik dit weekend een geupdate versie van het script posten. met enkele improvents; wakeuplight, meerdere device tegelijk control/status, register Hash at bridge, etc


MVG Bart Bakels
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”