Oregon Scientific I600 Wireless Weerstation (1 day only)
Ik kan ook na veel geploeter eindelijk succes boeken. Het is heel belangrijk dat de usb zender en ontvanger tegen over elkaar staan op minimaal hoogte verschil en dat ze echt opgelijnt staan.
@Pieter,
Kan er een een sticky topic worden gestart, waarin de producten worden na besproken? Nu onstaan er spontaan discussies over een product. En ik heb een trigger staan op deze topic en vind het wel prettig als deze goed werkt op iets te koop..
Ruud
Kan er een een sticky topic worden gestart, waarin de producten worden na besproken? Nu onstaan er spontaan discussies over een product. En ik heb een trigger staan op deze topic en vind het wel prettig als deze goed werkt op iets te koop..
Ruud
Re: Oregon Scientific I600 Wireless Weerstation (1 day only)
Hoi
Zijn er nog meer gebruikers die problemen hebben met deze software?
Met problemen bedoel ik, crashes, verplichte updates of anders niet starten, verkeerde versies, alleen de eerste stad wordt getoond en de vooruitzichten komen niet meet op het display?
Is er misschien een alternatief om toch data op het display te krijgen?
Zijn er nog meer gebruikers die problemen hebben met deze software?
Met problemen bedoel ik, crashes, verplichte updates of anders niet starten, verkeerde versies, alleen de eerste stad wordt getoond en de vooruitzichten komen niet meet op het display?
Is er misschien een alternatief om toch data op het display te krijgen?
Bram
- Snelvuur
- Forum Moderator
Ik heb het opgegeven..
// Erik (binkey.nl)
ik ook , software crashte steeds.
Batterijen van dat ding zijn volgens mij al een maand of 3 leeg , en nog geen zin gehad om nieuwe in te doen
Batterijen van dat ding zijn volgens mij al een maand of 3 leeg , en nog geen zin gehad om nieuwe in te doen
Het draait bij mij zonder grote problemen. Af en toe start ik het programma, en na een kwartiertje is de display weer up-to-date, dan stop ik het programma.
Op mijn laptop gaf het veel problemen, op mijn eee-pc niet, geen idee waarom.
Het is geen degelijke/professionele software, dat was al snel duidelijk en dat is niet veranderd.
Op mijn laptop gaf het veel problemen, op mijn eee-pc niet, geen idee waarom.
Het is geen degelijke/professionele software, dat was al snel duidelijk en dat is niet veranderd.
hmmm.. ik heb ook zo'n ding gekocht, had wel rondgekeken voordat ik bestelde maar vond dit forum natuurlijk pas na aflevering.
Zijn er mensen die het uiteindelijk werkend hebben gekregen?
Ik heb nu wel het basisstation en de buitensensor werkend, en het lijkt erop alsof WeatherOS de informatie netjes logt op de harddisk. Ik denk erover om hem uit te breiden, maar kan er niet goed achter komen welke sensoren geschikt zijn.
Ideetjes?
Verder zie ik ook dat WeatherOS niet echt uitblinkt. Zijn er alternatieven?
Zijn er mensen die het uiteindelijk werkend hebben gekregen?
Ik heb nu wel het basisstation en de buitensensor werkend, en het lijkt erop alsof WeatherOS de informatie netjes logt op de harddisk. Ik denk erover om hem uit te breiden, maar kan er niet goed achter komen welke sensoren geschikt zijn.
Ideetjes?
Verder zie ik ook dat WeatherOS niet echt uitblinkt. Zijn er alternatieven?
- Snelvuur
- Forum Moderator
niet dat ik weet, het ligt hier ergens in de hoek stof te happen.
// Erik (binkey.nl)
Geen idee ,
Dongel ben k ergens in een bak electronica kwijt geraakt en weer station zijn de batterijen al maaaaaaaaaaanden van leeg
Dongel ben k ergens in een bak electronica kwijt geraakt en weer station zijn de batterijen al maaaaaaaaaaanden van leeg
Ook ik liep tegen fouten aan in de "Weather OS" applicatie, maar heb een oplossing gevonden om in ieder geval het basisstation up-to-date te houden.
Bij mij hangt de USB hub aan een Windows XP machine, die dag en nacht aan staat ("server").
M.b.v. het programma XYNTservice (http://www.codeproject.com/KB/system/xyntservice.aspx) kan Weather OS.exe als service draaien. Hierdoor kan Weather OS functioneren zonder in te moeten loggen.
Mijn XYNTservice.ini:
Doordat de applicatie nog wel eens wil crashen, dient de aangemaakte service "Weather OS" regelmatig te worden herstart.
1) Maak het volgende batchbestand:
Restart Weather OS.bat
2) Maak vervolgens een Scheduled Task aan die (bijv. ieder uur) het batchbestand "Restart Weather OS.bat" aanroept.
Let op!
In het batchbestand zorgt het commando TSKILL ervoor dat Weather OS wordt afgebroken, ook wanneer die bewust door een gebruiker (jij?) is geopend om bijv. naar de maanstand te kijken
Succes!
Stefan
Bij mij hangt de USB hub aan een Windows XP machine, die dag en nacht aan staat ("server").
M.b.v. het programma XYNTservice (http://www.codeproject.com/KB/system/xyntservice.aspx) kan Weather OS.exe als service draaien. Hierdoor kan Weather OS functioneren zonder in te moeten loggen.
Mijn XYNTservice.ini:
Code: Select all
[Settings]
ServiceName=Weather OS
CheckProcessSeconds=3600
[Process0]
CommandLine=c:\program files\oregon scientific\weather os\weather os.exe
WorkingDir=c:\program files\oregon scientific\weather os
UserName=
Domain=
Password=
UserInterface=No
Restart=Yes
PauseStart=1000
PauseEnd=1000
1) Maak het volgende batchbestand:
Restart Weather OS.bat
Code: Select all
:: Stop de service
@NET STOP "Weather OS"
:: Stop eventueel nog openstaande Weather OS applicaties (waarschijnlijk foutmeldingen...)
@TSKILL "Weather OS"
:: Start de service
@NET START "Weather OS"
Let op!
In het batchbestand zorgt het commando TSKILL ervoor dat Weather OS wordt afgebroken, ook wanneer die bewust door een gebruiker (jij?) is geopend om bijv. naar de maanstand te kijken

Succes!
Stefan
- Snelvuur
- Forum Moderator
Bedankt voor je tip, desondanks vindt ik het wel veel "gedoe" voor zoiets simpels. Je zou maar een telefoon hebben die je elke dag moet rebooten 

// Erik (binkey.nl)
- Snelvuur
- Forum Moderator
Kwam dit nog tegen.. http://www2.os-weather.com/download/
Staat nog een nieuwere versie maar ook op : http://www2.os-weather.com/ staat een link naar een windows 7 versie.
Aangezien ik hem uit de garage en aan me pa had mee gegeven kon ik gelijk even kijken voor wat nieuwers uiteraard ;p
Staat nog een nieuwere versie maar ook op : http://www2.os-weather.com/ staat een link naar een windows 7 versie.
Aangezien ik hem uit de garage en aan me pa had mee gegeven kon ik gelijk even kijken voor wat nieuwers uiteraard ;p
// Erik (binkey.nl)
http://www.oregonscientific.be/os_bnl/osweather.asp
Gebruikt iemand dit weerstation nog?
Ik probeer de software, handleiding te downloaden maar krijg de melding: pagina niet gevonden.
Gebruikt iemand dit weerstation nog?
Ik probeer de software, handleiding te downloaden maar krijg de melding: pagina niet gevonden.