Car Detectie
Moderator: Ruud
Car Detectie
Ik heb hier ook een sitecom (ja scrap merk maar goed) deze heeft z'n eigen drivers en interface, weet niet of het gaat samen werken, maar zonder homeseer geen slecht resultaat tot nu toe. Morgen mijn bevindingen!
Car Detectie
Voor Homeseer plugin kan je allen met MS stack werken...
Vanaf SP 2 zijn geen verder drivers nodig.
dit is wat stipus zegt (maker van Homeseer plugin)
200m adapter ... terrible marketing info
200m adapter can connect to another 200m adapter +/- 50m
200m adapter can connect to a standard adapter such as you car BT or phone +/- 10m
asl dat waar is heb je dus helemaal niks aan een dergelijke plugin.
Vanaf SP 2 zijn geen verder drivers nodig.
dit is wat stipus zegt (maker van Homeseer plugin)
200m adapter ... terrible marketing info
200m adapter can connect to another 200m adapter +/- 50m
200m adapter can connect to a standard adapter such as you car BT or phone +/- 10m
asl dat waar is heb je dus helemaal niks aan een dergelijke plugin.
Car Detectie
Dat is zeker waar, omdat de informatie die teruggaat dezelfde afstand moet overbruggen. Telefoons zijn hier niet voor gebouwd. Ik was dan ook benieuwd hoe de persoon hier BT devices op een paar honderd meter te zien krijgt. De informatie (welk type bijv) moet namelijk ook dezelfde afstand weer retour kunnen.
Geldt overigens voor alle wireless protocollen.
Geldt overigens voor alle wireless protocollen.
Car Detectie
wel een beetje vreemd...voor detectie heb je maar 1 weg communicatie nodig toch...
Zoals BT device wat snelvuur heeft...je kan met een dergelijk device toch behoorlijk wat devices zien.
Op e-bay worden ook BT ontvangers verkocht die op een afstand van 700 meter alles kunnen zien.
Zoals BT device wat snelvuur heeft...je kan met een dergelijk device toch behoorlijk wat devices zien.
Op e-bay worden ook BT ontvangers verkocht die op een afstand van 700 meter alles kunnen zien.
Car Detectie
Okay ik geef het helemaal op.
Er klopt iets niet..het werkt gewoon niet goed genoeg. Bluetooth connector.
Mijn Imac heeft een zeer sterke zender/ontvanger HS ziet deze zelfs regelmatig even Device Away..en even later is die weer terug.
Afstand is max 3 meter. Veel sterkere device kan ik mij niet voorstellen.
Mijn HTC HD wordt allen in dezelfde ruimte ontvangen..op de eerste verdieping kan ik het vergeten.
Er klopt iets niet..het werkt gewoon niet goed genoeg. Bluetooth connector.
Mijn Imac heeft een zeer sterke zender/ontvanger HS ziet deze zelfs regelmatig even Device Away..en even later is die weer terug.
Afstand is max 3 meter. Veel sterkere device kan ik mij niet voorstellen.
Mijn HTC HD wordt allen in dezelfde ruimte ontvangen..op de eerste verdieping kan ik het vergeten.
Car Detectie
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />wel een beetje vreemd...voor detectie heb je maar 1 weg communicatie nodig toch...<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Als een telefoon zijn device naam moet retourneren (wat bij detectie gebeurd) is dat dus twee weg. Ik ga even tech. docs zoeken.
<br />wel een beetje vreemd...voor detectie heb je maar 1 weg communicatie nodig toch...<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Als een telefoon zijn device naam moet retourneren (wat bij detectie gebeurd) is dat dus twee weg. Ik ga even tech. docs zoeken.
Car Detectie
Misschien een vreemde gedachte:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Zet een Oregon THN122 (of andere) Temperature Sensor in je auto. Als je auto thuis is dan zal je een signaal ontvangen, en als je weg bent niet.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Heb dit scenario nog niet getest maar het zou wel eens een ERG eenvoudige solution kunnen zijn.
Vragen:
- Kan je bij het missen van 1 Oregon 'signal' al een error message in de device-string zien?
- Zo niet, kan dat aangepast worden?
Als dit werkt dan maak ik een script dit een device 'Auto thuis?' op ja of nee zet, op basis van de availability van deze Oregon sensor.
Leuk voordeel dat je in de zomer kan zien dat je auto 60 graden is voordag je instapt [8D]
(Wat ik net bedenk is dat je deze temp sensor ook dmv een script op '0' kan zetten, vlak voordat hij een update zou moeten krijgen.. Als er dan een '0' staat is je auto weg, anders niet).
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Zet een Oregon THN122 (of andere) Temperature Sensor in je auto. Als je auto thuis is dan zal je een signaal ontvangen, en als je weg bent niet.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Heb dit scenario nog niet getest maar het zou wel eens een ERG eenvoudige solution kunnen zijn.
Vragen:
- Kan je bij het missen van 1 Oregon 'signal' al een error message in de device-string zien?
- Zo niet, kan dat aangepast worden?
Als dit werkt dan maak ik een script dit een device 'Auto thuis?' op ja of nee zet, op basis van de availability van deze Oregon sensor.
Leuk voordeel dat je in de zomer kan zien dat je auto 60 graden is voordag je instapt [8D]
(Wat ik net bedenk is dat je deze temp sensor ook dmv een script op '0' kan zetten, vlak voordat hij een update zou moeten krijgen.. Als er dan een '0' staat is je auto weg, anders niet).
Car Detectie
Het zou ook altijd nog kunnen met een IR lichtsluis. Ik heb een paar (niet al te dure) exemplaren gevonden van ABUS http://eshop2.euras.com/artikelsuche.ph ... 6605000000
Wil
-------------------------------
Even the genious ask questions.
Wil
-
- Starting Member
Car Detectie
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by peterpc</i>
<br />Als je thuis komt, maak je altijd beweging in de auto. Ik heb hem rechts onder aan het portier gemonteerd. Die beweging ziet homeseer en weet daarmee dat ik thuis kom.
(is ook gelijk als alarm voor je auto te gebruiken als je thuis bent)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Interessant idee. Heb je daar een foto van, want ik zie het nog niet goed voor me.
<br />Als je thuis komt, maak je altijd beweging in de auto. Ik heb hem rechts onder aan het portier gemonteerd. Die beweging ziet homeseer en weet daarmee dat ik thuis kom.
(is ook gelijk als alarm voor je auto te gebruiken als je thuis bent)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Interessant idee. Heb je daar een foto van, want ik zie het nog niet goed voor me.
Car Detectie
Ik was aan het denken of het ook niet zou lukken met WLAN detectie.
Mijn telefoon maakt als ik thuis ben automatisch verbinding met mijn wireless modem (ipv het internet via het GSM netwerk). In HS detecteerd de DooNetwork plugin dat ik "online" ben. Mijn telefoon heb ik altijd bij me en dus als ik in de auto stap en ik rij de oprit af zal HS (DooNetwork) constateren dat ik buiten het WLAN netwerk ben en dat de verbinding met mijn GSM is verbroken. De status veranderd dan in "ofline" en kan ik eventueel een event starten. Ik heb hier nog nooit een event aangehangen en durf ook niet te zeggen of het werkt zonder errors, maar ik denk dat dit moet lukken.

Ok ik voel 'm al aankomen....wat als ik met de fiets ga of te voet ? Dan staat de auto dus misschien wel op de oprit maar ben ik zelf buiten bereik.....? Mmmm... het idee was leuk maar gaat denk ik niet werken of je moet een vaste "auto" telefoon hebben zodat je er zeker van bent over de status waar de auto zich bevind.
Wil
Mijn telefoon maakt als ik thuis ben automatisch verbinding met mijn wireless modem (ipv het internet via het GSM netwerk). In HS detecteerd de DooNetwork plugin dat ik "online" ben. Mijn telefoon heb ik altijd bij me en dus als ik in de auto stap en ik rij de oprit af zal HS (DooNetwork) constateren dat ik buiten het WLAN netwerk ben en dat de verbinding met mijn GSM is verbroken. De status veranderd dan in "ofline" en kan ik eventueel een event starten. Ik heb hier nog nooit een event aangehangen en durf ook niet te zeggen of het werkt zonder errors, maar ik denk dat dit moet lukken.

Ok ik voel 'm al aankomen....wat als ik met de fiets ga of te voet ? Dan staat de auto dus misschien wel op de oprit maar ben ik zelf buiten bereik.....? Mmmm... het idee was leuk maar gaat denk ik niet werken of je moet een vaste "auto" telefoon hebben zodat je er zeker van bent over de status waar de auto zich bevind.
Wil
Car Detectie
Wlan altijd aan vraagt wel iets meer power van een device..
DJ had dacht ik een oude telefoon in de auto met wlan altijd aan.
DJ had dacht ik een oude telefoon in de auto met wlan altijd aan.
Car Detectie
Misschien is een grond lus een oplossing
http://www.electronic-circuits-diagrams ... ckt4.shtml
http://www.electronic-circuits-diagrams ... ckt4.shtml
Car Detectie
Ik heb nu 2 opties getest:
1) Oregon THN122 sensor
--- Werkt PRIMA + je weet hoe warm het is in de auto. Het duurt alleen even voordat HS weet dat de auto weg is.
2) Nokia E60 met WLAN always on (wel aan de 12v continu hangen want het kost wel iets meer stroom).
--- Werkt prima na het zoeken van een juiste positie voor de telefoon. Presence zo snel beschikbaar als dat je de network plugin runt.
Heb 'n script gemaakt dat kijkt naar de Oregon sensor en op basis van dit device het virtuele 'CAR' device home of away zet.
Bij een status wijziging zal er ook een email worden verzonden. Ik zal dit nog wel documenteren op m'n website (link in profile)
DJ
1) Oregon THN122 sensor
--- Werkt PRIMA + je weet hoe warm het is in de auto. Het duurt alleen even voordat HS weet dat de auto weg is.
2) Nokia E60 met WLAN always on (wel aan de 12v continu hangen want het kost wel iets meer stroom).
--- Werkt prima na het zoeken van een juiste positie voor de telefoon. Presence zo snel beschikbaar als dat je de network plugin runt.
Heb 'n script gemaakt dat kijkt naar de Oregon sensor en op basis van dit device het virtuele 'CAR' device home of away zet.
Bij een status wijziging zal er ook een email worden verzonden. Ik zal dit nog wel documenteren op m'n website (link in profile)
DJ
Car Detectie
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by DJF3-2</i>
<br />Ik zal dit nog wel documenteren op m'n website (link in profile)
DJ
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Geen werkend linkje
<br />Ik zal dit nog wel documenteren op m'n website (link in profile)
DJ
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Geen werkend linkje