Regen monitor script

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Locked
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Re: Regen monitor script

Post by RdP »

Alexander wrote:Ok. Ik kan mij nog een discussie, met ik dacht Digit, herinneren dat met die functie opgepast moet worden voor plugins die daar naar kijken.
Overigens werkt er nog iets niet, bij mij in ieder geval. Jullie niet in de log? (dan moet multi device wel aan staan)
Naamloos.png
Ik heb dit ook

25-7-2010 13:45:34 Device Control Command sent to Virtual - Monitoring Regen-1: _1 on Dimval: 0 Data: 0
25-7-2010 13:45:34 Device Control Command sent to Virtual - Monitoring Regen-1: _1 on Dimval: 0 Data: 0
25-7-2010 13:45:34 Device Control Command sent to Virtual - Monitoring Regen-1: _1 off Dimval: 0 Data: 0

Wat houdt dit in ??
Rien
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

RdP wrote:Wat houdt dit in ??
Zie mijn bericht op de vorige pagina. Er zat een fout in het script. 2.4 is de laatste.
Alexander
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Post by RdP »

Alexander wrote:
RdP wrote:Wat houdt dit in ??
Zie mijn bericht op de vorige pagina. Er zat een fout in het script. 2.4 is de laatste.
Oops sorry. net gemist....
Geupdate en het is nu goed...

Het zou hier over ruim een half uur moeten gaan regenen. Dat is voor het eerst dat echt kan checken of het 'klopt' :shock:

Thanks Alexander.

PS heb je mijn post gezien over die weeronline XML feeds die er beschikbaar zijn ??
Rien
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

Ik heb het vandaag in actie kunnen zien toen het vanmiddag ging regenen. Klopte aardig. Binnen een marge van twee minuten begon het, zoals verwacht, te regenen en kwam later ook de 'wolkbreuk'.

2.4 draait ondertussen en de 'Last change' tijd update nu idd iedere keer gewoon mee, is handiger zo, thx.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Good to hear!
Nu nog de optie dat je alleen een notificatie ziet/krijgt als er een (grote) change plaatsvindt en wanneer. En dan van droog>regen (alle varianten), regen (varianten) > regen (andere varianten) en visa versa. Dan kun je daarop weer actie ondernemen, zoals eerder de deur uit te gaan bijv. Nadeel is alleen max 2 uur vooruit.
Alexander
Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

volgens mij gaat het fout als je als device een unitcode op geeft die groter dan 9 is. Ik wil H20 gebruiken, maar hij ziet de 0 niet.
Peter
http://www.pcgsm.nl/
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

Hoi Alexander,

Zou je in de volgende versie wat beschrijvende remarks in de code kunnen zetten zodat het allemaal wat duidelijker wordt en makkelijker wordt om uit te zoeken waar wat gebeurt. Dit omdat verdere documentatie ontbreekt.
Al is het alleen maar even aangeven wat elk blok doet zoals

Code: Select all

' Maak 48 devices aan
  for t = 1 to 48
    ..
  next
Daar zou je mij heel blij mee maken.
Bram
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Tsjonge, we zitten al op pagina 7. ideetje slaat mooi aan :-) Dank voor de update weer.

Bij v2.4 maakt hij bij mij geen mutiple devices aan. Ik heb W1 als start adres opgegeven en de eerst volgende die bezet is staat op W50. Toch krijg ik er maar 1. Ook na aantal keren wissen.
Lijkt erop dat er in de check nog iets niet goed terug komt.

gr Bastiaan
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

Ik liep toevallig tegen deze publieke webservice aan. Mogelijk heeft iemand er wat aan. Ik vond het zonde om hem niet te delen.

http://360.org/services/WeatherService.asmx
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Peterpc wrote:volgens mij gaat het fout als je als device een unitcode op geeft die groter dan 9 is. Ik wil H20 gebruiken, maar hij ziet de 0 niet.
Zo dat ik dit niet gezien heb :oops: Het script checkt inderdaad alleen de eerste twee karakters. Ik pak dit uiteraard op!
AshaiRey wrote:Zou je in de volgende versie wat beschrijvende remarks in de code kunnen zetten ...
Will do!
Bastiaan wrote:Bij v2.4 maakt hij bij mij geen mutiple devices aan.
Even voor de zekerheid, je hebt wel de laatste (en dus wel 4 paramaters opgegeven?) parameter op yes staan?
AshaiRey wrote:Ik liep toevallig tegen deze publieke webservice aan. Mogelijk heeft iemand er wat aan. Ik vond het zonde om hem niet te delen.
http://360.org/services/WeatherService.asmx
Ik ga deze even goed bekijken. Het ziet er zover ik nu er even een minuutje naar gekeken hebt dat ie de weerstations in de omgeving pakt die ook bij de KNMI bekend zijn. In hoeverre dit van nut kan zijn, zal ik even nader moeten bestuderen.
Alexander
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Ja ik heb de parameter in principe default laten staan nadat ik eerst met 1 werkte, wilde ik wel eens zien wat er met meerdere gebeurde.
OM even zeker te zijn, ik rope het script aan met: ("Main","4058290;W1")
Script staat nog op:

Code: Select all

Dim strGeoAreaId As String = hs.StringItem(Params, 1, ";")
        Dim strDevice As String = hs.StringItem(Params, 2, ";")
        Dim blRainInText As Boolean = hs.StringItem(Params, 3, ";") = "yes"
        Dim blMultiDevice As Boolean = hs.StringItem(Params, 4, ";") = "yes"
Als ik het verkeerd heb staan is het misschien handig om ook de infp voor de settings nog even in de code te vermelden.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

In de versie waar parameters zijn toegevoegd heb ik dat ook toegelicht. Ik denk dat je dat ontschoten is.
Om multi device aan te zetten moet je parameter namelijk anders zijn.

In jouw geval: ("Main","4058290;W1") moet zijn -> ("Main","4058290;W1;no;yes")

1ste parameter: is de code van je locatie
2de paramater: is je eerste device
3de parameter: is tekst ipv cijfer in de device string(s)
4de parameter: is multi device support
Alexander
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Dank, dat is helder!
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

Als je als device code bijvoorbeeld x22 invul (omdat dit de eerst volgende vrije is) worden er geen device(s) aangemaakt.
Voor nu heb ik maar even Y1 als eerste dvice gebruikt en dat werkt.

Als je de optie multi device uit houd wordt er maar 1 device aangemaakt en deze heeft een tijd in het verleden.
Is dit de bedoeling? (om te zien of er regen is geweest?)

Met de multi device optie aan krijg ik 24 devices.
Ik zie de melding 'Geen regen om 14:30:00' iedere keer een device opschuiven en uiteindelijk bij device 'Regen' uit het zicht verdwijnen.
Ik neem aan dit dit dus de glijdende schaal van 2 uur weersverwachting opleverd
Als Regen4 de huidige tijd aangeeft en ik wil 15 min vantevoren een regen melding krijgen dan moet ik dus een trigger op Regen7 zetten neem ik aan.

Sorry voor de misschein wat verwarrende vragen.
Het geeft alleen maar aan dat deze gebruiker waarschijnelijk op een ander gedachte spoor zit. :D
Bram
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Post by RdP »

Zoals je het zegt, begrijp ik het ook. :wink:

Voor wat betreft je x22 voorbeeld. Als je even terug leest zie je dat Alexander het probleem met 2-digit device codes heeft onderkend en dit zal wel in de volgende versie opgelost zijn.

/Rien
Rien
Locked

Return to “Homeseer Scripts Forum”