Versie 3.0.0.18

Alles m.b.t. de Homeseer Xanura PMIX35, CTX15, CTX35 HS3 Plugin van sddroog (Dutch Forum)

Moderator: stefxx

stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Versie 3.0.0.18

Post by stefxx »

Versie 3.0.0.18 staat in de HomeSeer updater. Nu ook geschikt voor Linux!

Verder geen wijzigingen.

stefxx
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

Stefxx,
Vandaag gewerkt aan de migratie van HS2 naar HS3 (windows). Voor het eerst ook jouw plugin geinstalleerd met mijn PMIX35 interface. Ik zie echter een behoorlijke vertraging op de A-10 commando's. Ben nu weer terug naar HS2 omdat het nog niet helemaal goed werkte.(had ook met andere zaken te maken)
Twee vragen:
- herken jij de vertraging? Ik gebruik alleen Xanura devices en in HS2 zie ik wel snelheid (gebruik daar de TI103 interface)
- heb jij mogelijk een simpele versie van het commando hs.ExecX10 "D2" , "all units off",0,0 . OF een hele makkelijke CAPI variant :-(

Keep doing the good work
Rene
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by stefxx »

Nee, ik herken de vertraging niet. Kun je de vertraging kwantificeren zodat ik er een beetje gevoel bij krijg waar we het over hebben?

En bedoel je zoiets: hs.PluginFunction("A10", "", "ExecA10", {"D2", "all units off", 0, 0, False})

Je kunt ook een event maken met een "All Lights on" (or off) en die aanroepen met een script.

stefxx
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

Wat betreft de vertraging moet ik zelf ook nog onderzoek doen. Ik was door mijn servicewindow heen dus ben even terug gegaan naar HS2.;-) BIj de fall back zag ik ook rare dingen en heb de PMIX35 moeten resetten. Mogelijk lag het probleem daar. Was echt een vertraging van 30 sec of helemaal geen reactie. Dus kom er op terug.

Ja zo'n statement bedoel ik. Ga ik testen.
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

Opnieuw een test gedaan. Vertraging is er niet meer. Dus gaat nu goed.

Als zit nog wel even met onderstaand statement. Als ik dit uitvoer in een script of bv als "direct command" in control menu
hs.PluginFunction("A10", "", "ExecA10", {"D2", "all units off", 0, 0, False})

Dan krijg ik onderstaande error.
Error Running script(2) &hs.PluginFunction("A10", "", "ExecA10", {"D2", "all units off", 0, 0, False}), init error: Ongeldig teken

Wat doe ik fout?
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by stefxx »

In een VB.net script (dus met extentie .vb) zou het commando in mijn vorige reactie moeten werken. In het control panel moet je in HS3 voor .net commando's &n gebruiken. En om het helemaal conform .net standaard te doen, moet je eigenlijk ook nog "New Object()" gebruiken, dan werkt het ook onder mono (Linux) tenminste goed.

Dus de juiste syntax in het Control Panel is dan dit:

&nhs.PluginFunction("A10", "", "ExecA10", New Object() {"D2", "all units off", 0, 0, False})

Net nog even getest onder HS3 Linux build 149.
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

Het commando kan ik nu uitvoeren en gaat zonder foutmeldingen.

Resultaat "alle lampen gaan uit" is nog niet bereikt. De xanura modules reageren goed maar de Marmitek modules gaan niet uit. Ze reageren wel op het "all off " commando van de remote control (easycontrol 8). Het lijkt erop dat er onder water een "all light off "command gegenereerd wordt . Kan dat?

Een andere vraag: als ik een event creeer op basis van "received A10" dan zie ik geen optie "all units off" . Dit is wel een standaard X10 command dat bv ook gegeneerd wordt door de marmitek remote easycontrol 8. Zou fijn zijn als dit toegevoegd kan worden.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by stefxx »

Volgens de A10/X10 standaard (voor zover deze bestaat :D) zou een "all units off" (AUF) alle devices van de meegegeven housecode moeten uitschakelen. En "all lights off" alleen de verlichting. Maar uiteindelijk bepaald het device natuurlijk zelf waar naar geluisterd wordt en/of deze functie überhaupt geïmplementeerd is. Ik stuur in ieder geval de echte "all units off" commando's, geen losse commando's per house/device code.

Heb je ook "all lights off" geprobeerd? Ik denk dat de kans groter is dat de Marmitek devices daar wel op reageren. En dat commando is natuurlijk ook bedoeld om alle lichten uit te zetten...

Ik verwacht dan ook dat Remote Easycontrol een "all lights off" stuurt. En daar kun je wel op triggeren toch? Mocht je echt een "all units off" nodig hebben kan ik dat in een volgende versie wel meenemen, maar "all units off" wordt eigenlijk zelden gebruikt, vandaar dat het er nu niet inzit.

Laat me weten of je er met mijn suggesties uitkomt.
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

Dank voor je reactie. Ik ga morgen even wat verder testen . Het gezin wordt een beetje gek van dat de lichten aan en uit gaan :-(


Als ik naar bed ga dan gebruik ik op de slaapkamer de Marmitek Easycontrol 8. En deze control kent wel de "all lights on" en de "all units off" hardbutton en dus niet de "all lights off" button. (de logica hierachter kan ik niet bedenken) . In HS2 gebruikte ik de TI103 interface en die kent dit receive commando wel . De achtergrond is dat ik ook Hue lampen gebruik. Door op de "unit off " knop te drukken wordt een event getriggerd dat ook de hue lampen uit doet. Ik ga nog we even kijken naar de mogelijkheden want uiteindelijk wil ik ook mijn A-10 device vervangen door z-wave.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by stefxx »

Ik verdenk de Marmitek remote dat hij toch een "all lights off" verstuurd ipv een "all units off". Ben benieuwd wat er gebeurd als je dat test - zodra het gezin weer even tot rust is gekomen :D

Nogmaals, als je een "all units off" trigger nodig hebt kan dat wel hoor, maar test eerst maar even verder. Succes!
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

all units off.jpg
all units off.jpg (120.21 KiB) Viewed 12334 times
Net nog even een check dubbel check gedaan. In HS2 (zie attachment) wordt echt getriggerd op "all units off" . En daarmee zet ik dan alle lichten uit.

Ik ga morgen wel even verder testen. Probeerde voor nu even snel de HS3 ACT103 interface uit zonder succes.
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

Hoi,
Ik los het even op met een Ipod en HStouch. En het zou mooi zijn als het in de volgende release meegenomen kan worden.
Zoals je weet ben ik sinds een paar dagen nu over. Ik krijg nu vrij vaak de volgende melding in de log.
jan-02 20:24:41 A10 Event trigger: hc=D, dc=02, cmd=4, data1=00, data2=00
Soms wel 20 keer per uur.
Wat kan dit zijn?
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by stefxx »

Ik ga er naar kijken. En die melding in de log gaat vast wel weg als je de debug functie uitzet bij de plugin instellingen verwacht ik.
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by binkiem »

Oeps, debug functie stond inderdaad nog aan.....


Sent from my iPad using Tapatalk
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.18

Post by stefxx »

Ik heb je gisteren een PM gestuurd, om je een test versie te sturen met "All Units Off" trigger en action. Heb je die gezien?
Post Reply

Return to “Homeseer PMIX35, CTX15, CTX35 - Plugin HS3”