Ik heb een drietal MCT425 rookmelders icm een RFXcom en 868 receiver. Werkt op zich prima, maar ik kom er niet helemaal uit wat nu een handige manier is om mij te waarschuwen voor meldingen van die rookmelders. Wat ik graag wil zien is "battery low", "tamper" en natuurlijk de echte alerts bij een rookmelding.
In de documentatie staat een voorbeeld script, wat triggert op "Alarm Panel Status" met status Panic of Alarm. Op basis daarvan, en soortgelijke scripts op het Interface Panel en Sensor Panel device, heb ik dit nu:
Code: Select all
message = hs.PluginFunction("RFXCOM","","GetLastAlarmMessage", nothing)
if message <> "" then
hs.Writelogex("RFXCOM", "Alarm message: " & message, "#FF0000")
hs.SendEmail("me@domain.com", "me@domain.com", "", "", "Alarm", message, "")
end if

Ik heb nog een extra trigger toegevoegd, "IF Status Status Alarm Panel Display has a value that just changed.". Dat werkt 1 keer, maar bij de volgende Tamper melding lijkt het niets meer te doen. Ook de afhankelijkheid van het "Alarm Control Panel" is mij niet geheel duidelijk. Een rookmelder moet wat mij betreft altijd melding maken van problemen, of ik nou thuis ben of niet, en of er nou een alarm geactiveerd is of niet (ik heb verder geen alarm hier overigens).
Heb je wellicht een goed voorbeeld hoe dit betrouwbaar in te richten? Het lijkt me vervelend te moeten ontdekken dat het niet goed werkt als de boel hier al in de fik staat

Andere vraag, ik wil eea uitbreiden met een koolmonoxide melder, bijv. de MCT-422. Wordt deze ook ondesteund door RFXcom? Ik kan er niets over vinden helaas. En zo niet, heeft iemand een suggestie voor een alternatief?
Dank!