Page 1 of 2

server acces

Posted: Sat Jun 07, 2008 8:32 am
by Edwin
Ik krijg het maar niet werkend, om vanaf buiten mijn netwerk m`n homeseerserver te bereiken ,als ik binnen mijn netwerk mijn externe ip adres intik krijg ik mooi mijn login scherm van homeseer.
maar vanaf bv het werk kom ik nergens in.ik heb portforwarding aan staan:

hoop dat jullie nog een oplossing weten.[:(]
groeten edwin
Image

server acces

Posted: Sat Jun 07, 2008 9:08 am
by Droezel
Je provider blokkeert waarschijnlijk poort 80, bij mij wordt alles onder poort 1024 geblokkeerd. Probeer dus eens bij public port 7777 in te vullen. Je kan dan je server bereiken via http://extern.ip.adres.hier:7777

server acces

Posted: Sat Jun 07, 2008 4:37 pm
by Snelvuur
weet niet welke route je hebt.. maar je kan meestal ook een dmz instellen. Als je die op de 192.168.2.100 zet dan weet je zeker dat alles daar naartoe gaat en het niet aan jou ligt.

// Erik (binkey.nl)

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 12:05 am
by Erwin
Edwin, misschien een domme opmerking, gebruik je wel het Internet IP adres en niet het 192.168.2.100 adres?

Groeten, Erwin

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 1:33 am
by Digit
Of specificeer "niet werkend krijgen" wat nauwkeuriger. Een screendump, of type de melding eens over. Welke foutmelding krijg je precies? Misschien kunnen een aantal hot-shots daar wat meer mee dan alleen maar gissen.

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 7:33 am
by Edwin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erwin</i>
<br />Edwin, misschien een domme opmerking, gebruik je wel het Internet IP adres en niet het 192.168.2.100 adres?

Groeten, Erwin

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">nee ik gebruik het echte ip adres[;)]

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 7:36 am
by Edwin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Digit</i>
<br />Of specificeer "niet werkend krijgen" wat nauwkeuriger. Een screendump, of type de melding eens over. Welke foutmelding krijg je precies? Misschien kunnen een aantal hot-shots daar wat meer mee dan alleen maar gissen.

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 7:38 am
by Edwin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by snelvuur</i>
<br />weet niet welke route je hebt.. maar je kan meestal ook een dmz instellen. Als je die op de 192.168.2.100 zet dan weet je zeker dat alles daar naartoe gaat en het niet aan jou ligt.

// Erik (binkey.nl)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Wat houd die DMZ precies in? ik heb er niet veel verstand van.[:I]
groeten edwin

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 9:33 am
by Digit
http://nl.wikipedia.org/wiki/DMZ_(informatica)
Link werkt niet goed door die haken...handig hoor [V]

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 11:27 am
by Edwin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Digit</i>
<br />http://nl.wikipedia.org/wiki/DMZ_(informatica)
Link werkt niet goed door die haken...handig hoor [V]

server acces

Posted: Sun Jun 08, 2008 8:57 pm
by Digit
Ik zou eerst de boel werkend zien te krijgen en dan pas in de DMZ duiken als ik jou was. No offence, maar stapje voor stapje zou ik zeggen[:)]

server acces

Posted: Mon Jun 09, 2008 7:37 am
by Wima
Edwin,

Welk modem gebruik je ? In mijn geval (ik gebruik een speedtouch 510 van Thomson), heb ik de NAPT instellingen moeten aanpassen. De modem geeft de ingestelde poorten dan vrij voor toegang van buiten af. Dit is het adres van de router (niet het IP adres maar het netwerk adres) gevolgd door het poortnummer welke je wilt benaderen. In mijn geval 10.0.0.150:(poortnummer). Misschien dat dit helpt.

Wil

-------------------------------
Even the genious ask questions.

server acces

Posted: Wed Jun 11, 2008 7:25 pm
by Edwin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by wima</i>
<br />Edwin,

Welk modem gebruik je ? In mijn geval (ik gebruik een speedtouch 510 van Thomson), heb ik de NAPT instellingen moeten aanpassen. De modem geeft de ingestelde poorten dan vrij voor toegang van buiten af. Dit is het adres van de router (niet het IP adres maar het netwerk adres) gevolgd door het poortnummer welke je wilt benaderen. In mijn geval 10.0.0.150:(poortnummer). Misschien dat dit helpt.

Wil

-------------------------------
Even the genious ask questions.

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
ARRIS Euro-DOCSIS 2.0 / Euro-PacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV:dit is mijn modem is daar ook wat in te stellen?
en weet jij misschien hoe?
alvast bedankt.
groeten edwin

server acces

Posted: Wed Jun 11, 2008 8:01 pm
by Jfn
Looking at the specs of your modem you have cable-internet. Who is your provider?

I have @Home (now Ziggo) cable-internet and can access my PC from whatever location I want.

Did you try disabling the firewall that is running on your PC (Internal Windows firewall / Norton / ZoneAlarm)?

Btw, no need to configure UDP on port 80. TCP will do. Is Homeseer using http or https? If the latter, you should also open up port 443.


<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
ARRIS Euro-DOCSIS 2.0 / Euro-PacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV:dit is mijn modem is daar ook wat in te stellen?
en weet jij misschien hoe?
alvast bedankt.
groeten edwin
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Als het niet gerepareerd kan worden dan is het niet kapot!

server acces

Posted: Thu Jun 12, 2008 5:55 pm
by Edwin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Jfn</i>
<br />Looking at the specs of your modem you have cable-internet. Who is your provider?

I have @Home (now Ziggo) cable-internet and can access my PC from whatever location I want.

Did you try disabling the firewall that is running on your PC (Internal Windows firewall / Norton / ZoneAlarm)?

Btw, no need to configure UDP on port 80. TCP will do. Is Homeseer using http or https? If the latter, you should also open up port 443.


<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
ARRIS Euro-DOCSIS 2.0 / Euro-PacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV:dit is mijn modem is daar ook wat in te stellen?
en weet jij misschien hoe?
alvast bedankt.
groeten edwin
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Als het niet gerepareerd kan worden dan is het niet kapot!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
mijn provider is upc
en homeseer is http