Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Erwin033
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Sat Jan 12, 2019 11:19 pm

Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by Erwin033 »

Hallo allemaal,

Ik heb een rooted Toon gekocht, nu deze eerst zonder aan de verwarming te koppelen verbonden met WiFi en gekeken naar de functionaliteit.
Nu heb ik hem op een andere locatie (met een ander wifi netwerk) gekoppeld aan de verwarming, alles werkt naar behoren echter kan ik geen verbinding maken met wifi?

De Toon ziet het wifi netwerk, zodra ik mijn wachtwoord invul blijft de toon maar verbinden ('verbinding opbouw' staat er?)
Ik heb de toon al gereboot, de router opnieuw opgestart, proberen te koppelen met een guest netwerk maar niets werkt..

Kan iemand me verder helpen?
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by TheHogNL »

Dit komt zo vaak voor. Je wilt niet weten hoeveel posts hiervan op het officiele forum er van zijn.
Zelf heb ik het helaas nog niet meegemaakt. Zou wel eens de echte oorzaak willen vinden.
Wat doet je Toon op LAN kabel en op een wifi hotspot?
Kijk eens, via de seriele console, of je wel een IP adres krijgt op zo'n moment? Ik denk dat ie wel verbinding heeft maar de melding op de GUI gewoon je in de steek laat.
Member of the Toon Software Collective
Erwin033
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Sat Jan 12, 2019 11:19 pm

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by Erwin033 »

Het probleem heeft zich opgelost :roll: :roll:
Ik heb nogmaals de toon een harde reset gegeven (stekker erin / eruit) en nu heeft die wel connectie.

Voorlopig dus even opgelost 8)
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by TheHogNL »

En minstens 5 minuten zonder stroom. Dat schijnt te helpen :roll: :mrgreen:
Member of the Toon Software Collective
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1153
Joined: Thu May 10, 2012 10:58 pm
Location: Ehv

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by marcelr »

Dat geldt alleen in Amstelveen ...
aabre
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Sun Nov 05, 2017 1:26 pm
Location: Schiedam

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by aabre »

En vergeet niet je een statisch adres te geven hahaha :shock: :D
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by mAiden »

TheHogNL wrote:Dit komt zo vaak voor. Je wilt niet weten hoeveel posts hiervan op het officiele forum er van zijn.
Zelf heb ik het helaas nog niet meegemaakt. Zou wel eens de echte oorzaak willen vinden.
Wat doet je Toon op LAN kabel en op een wifi hotspot?
Kijk eens, via de seriele console, of je wel een IP adres krijgt op zo'n moment? Ik denk dat ie wel verbinding heeft maar de melding op de GUI gewoon je in de steek laat.
Vraag me ook af wat er nou exact in de seriële console staat, als dit gebeurd. Nog niet kunnen zien helaas, mij Toon1 heeft nergens last van.
Member of the Toon Software Collective
Erwin033
Starting Member
Starting Member
Posts: 11
Joined: Sat Jan 12, 2019 11:19 pm

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by Erwin033 »

Kan dat die seriele gegevens ergens uitlezen, of zijn die verdwenen naar een reboot?
mAiden
Member
Member
Posts: 330
Joined: Mon Jul 10, 2017 10:22 am

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by mAiden »

Erwin033 wrote:Kan dat die seriele gegevens ergens uitlezen, of zijn die verdwenen naar een reboot?
Als het gebeurd zal je Toon op de UART pinnen moeten aansluiten.. Zelfde stukje als je hem wilt rooten, zie de root manueel voor de aansluitingen en alles.
Member of the Toon Software Collective
marcelr
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1153
Joined: Thu May 10, 2012 10:58 pm
Location: Ehv

Re: Toon maakt geen wifi verbinding (meer)

Post by marcelr »

Console data gaan naar /dev/console. Op een toon1 is die gelinkt aan /dev/ttymxc0, op een toon 2 aan /dev/ttymxc3.
Je kunt ook in een shell het commando

dmesg

geven, dan krijg je de console log van de kernel + alle modules die daaraan hangen (vanaf het moment dat de kernel boot, de bootloader stuurt alleen data naar /dev/ttmxc? ).

Dat alles wordt opgeslagen op een ramdisk, en ja, als je reboot is dat allemaal weg.
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”