Beste lezer,
Volgens de handleiding van deze kWh meter zou het zo aangesloten moeten worden:
Bruin vanaf zonnepanelen naar 1
Bruin vanaf Inepro 3 naar automaat
Blauw vanaf zonnepanelen naar 4
Blauw vanaf Inepro 6 naar automaat
1 phase line in (L-in)
3 phase line out (l-out)
4 neutral line in (N)
6 neutral line out (N)
Ik krijg alleen geen opbrengst op het kleine schermpje. Voor de duidelijkheid: de slimme meter geeft aan dat ik teruglever, dus de opgewekte elektriciteit komt wel aan.
Toch niet goed aangesloten?
Groet,
Edgar
Aansluiten Inepro Pro1-S kWh meter
Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz
Re: Aansluiten Inepro Pro1-S kWh meter
Wissel 1 en 3 even om. De inepro normaal aansluiten en dus niet 'andersom' zoals je bij een productie kWh meter wellicht zou verwachten. Deze kwh meter meet de productie de juiste kant op als je hem normaal aansluit (en het verbruik dus ook, het heeft twee seperate tellers intern).Edgar wrote:Beste lezer,
1 phase line in (L-in)
3 phase line out (l-out)
4 neutral line in (N)
6 neutral line out (N)
Ik krijg alleen geen opbrengst op het kleine schermpje. Voor de duidelijkheid: de slimme meter geeft aan dat ik teruglever, dus de opgewekte elektriciteit komt wel aan.
Groet,
Edgar
Member of the Toon Software Collective
Ja, 1 en 3 omwisselen, dan moet het werken.TheHogNL wrote:Wissel 1 en 3 even om. De inepro normaal aansluiten en dus niet 'andersom' zoals je bij een productie kWh meter wellicht zou verwachten. Deze kwh meter meet de productie de juiste kant op als je hem normaal aansluit (en het verbruik dus ook, het heeft twee seperate tellers intern).Edgar wrote:Beste lezer,
1 phase line in (L-in)
3 phase line out (l-out)
4 neutral line in (N)
6 neutral line out (N)
Groet,
Edgar
En 4 en 6 omwisselen. Het werkt nu. En ik maar de handleiding volgen. Kan die S0 led niet op opwekken gezet worden? Dan zou het aansluiten wel volgens de handleiding kunnen.rleunk wrote:Ja, 1 en 3 omwisselen, dan moet het werken.
Voor nu goed geholpen en werkend resultaat. Tipje voor op de Toonwiki?

Edgar wrote:En 4 en 6 omwisselen. Het werkt nu. En ik maar de handleiding volgen. Kan die S0 led niet op opwekken gezet worden? Dan zou het aansluiten wel volgens de handleiding kunnen.rleunk wrote:Ja, 1 en 3 omwisselen, dan moet het werken.
4 en 6 zijn neutraal en allebei hetzelfde. Had je dus niet hoeven om te draaien.
Welke handleiding bedoel je?
De S0 heeft niks van doen. De inepro wordt draadloos uitgelezen door de toon en niet via de s0 pulse.
De inepro wordt uitgelezen met analoge sensor toch, bedoel je niet de quibino die draadloos wordt uitgelezen?TheHogNL wrote:Edgar wrote:En 4 en 6 omwisselen. Het werkt nu. En ik maar de handleiding volgen. Kan die S0 led niet op opwekken gezet worden? Dan zou het aansluiten wel volgens de handleiding kunnen.rleunk wrote:Ja, 1 en 3 omwisselen, dan moet het werken.
4 en 6 zijn neutraal en allebei hetzelfde. Had je dus niet hoeven om te draaien.
De S0 heeft niks van doen. De inepro wordt draadloos uitgelezen door de toon en niet via de s0 pulse.
Ik bedoel de handleiding van de Pro 1-S op de Inepro website.TheHogNL wrote: 4 en 6 zijn neutraal en allebei hetzelfde. Had je dus niet hoeven om te draaien.
De Inepro gaat met een sensor, of draadje (met drie aders) op 20 en 21 naar de ingang op de metermodule. Je bent in de war met de Qubino

Oeps ja.. stom van meEdgar wrote:Ik bedoel de handleiding van de Pro 1-S op de Inepro website.TheHogNL wrote: 4 en 6 zijn neutraal en allebei hetzelfde. Had je dus niet hoeven om te draaien.
De Inepro gaat met een sensor, of draadje (met drie aders) op 20 en 21 naar de ingang op de metermodule. Je bent in de war met de Qubino