toon u-boor r10

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Re: toon u-boor r10

Post by mjs87 »

het is nog niet gelukt waarschijnlijk is de usb wifi stick niet goed,

nu heb ik een toon r8 met firmware 5....

ik probeer deze te rooten maar ik loop hier vast


* opkg_install_cmd: Cannot install package https://downloads.dennisbor.com/dropbear.ipk.b64.
* pkg_run_script: package "busybox" postinst script returned status 255.
* opkg_configure: busybox.postinst returned 255.
* pkg_run_script: package "dropbear" postinst script returned status 255.
* opkg_configure: dropbear.postinst returned 255.
mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Error dropbear install

Post by mjs87 »

bezig met het rooten van een toon 1 r8

met firmware 5...1000
ik loop hier telkens tegen aan,

ik kan ook niet vinden hoe dit op te lossen is
iemand een idee


* opkg_install_cmd: Cannot install package https://downloads.dennisbor.com/dropbear.ipk.b64.
* pkg_run_script: package "busybox" postinst script returned status 255.
* opkg_configure: busybox.postinst returned 255.
* pkg_run_script: package "dropbear" postinst script returned status 255.
* opkg_configure: dropbear.postinst returned 255.
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Error dropbear install

Post by oepi-loepi »

Volgens die oude handleiding… geen idee waawrom je die gebruikt… moet je dus eerst het bestand opslaan en hernoemen en dan installeren met opkg. Waarschijnlijk gaat het mis met het kopieren van het bestand. Probeer het gewoon opnieuw te downloaden, te kopieren in je kladblok en te plakken. Meestal mis je net het laatste stukje van de lange tekst bijnhet plakken.
mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Re: Error dropbear install

Post by mjs87 »

oepi-loepi wrote: Sat Aug 06, 2022 3:43 pm Volgens die oude handleiding… geen idee waawrom je die gebruikt… moet je dus eerst het bestand opslaan en hernoemen en dan installeren met opkg. Waarschijnlijk gaat het mis met het kopieren van het bestand. Probeer het gewoon opnieuw te downloaden, te kopieren in je kladblok en te plakken. Meestal mis je net het laatste stukje van de lange tekst bijnhet plakken.
Ik moet erbij zeggen,

Stel ik zet de bestanden op een lokale webserver en probeer ze binnen te haken met wget dan krijg ik ook de melding, dat er geen verbinding gemaakt kan worden,
mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Re: Error dropbear install

Post by mjs87 »

oepi-loepi wrote: Sat Aug 06, 2022 3:43 pm Volgens die oude handleiding… geen idee waawrom je die gebruikt… moet je dus eerst het bestand opslaan en hernoemen en dan installeren met opkg. Waarschijnlijk gaat het mis met het kopieren van het bestand. Probeer het gewoon opnieuw te downloaden, te kopieren in je kladblok en te plakken. Meestal mis je net het laatste stukje van de lange tekst bijnhet plakken.
Hoezo oude methode?

Is er een betere ik ben een newbie,

Ik maak alleen genruik van een serial usb

( raspberry moeilijk aan te komen )
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: Error dropbear install

Post by TheHogNL »

Wijs eens naar de plek welke handleiding je volgt?

(en misschien niet zo handig om op meerdere plekken dezelfde vraag te stellen, heb het samengevoegd)
Member of the Toon Software Collective
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: toon u-boor r10

Post by oepi-loepi »

Met de serial kabel, en ik neem aan dat je de website volgt van dennisbor als ik dat zo zie, dan moet je dus de teks palkken uit dat b64 bestand en plakken in een bestand op de toon, hernoemen en uitvoeren. Als je een fout daarin krijgt dan is het in een van die drie niet goedgegaan. Meestak het knippen en plakken. Je mist daar waarschijnlijk een stukje. Dat andere beststand was wel gelukt neem ik aan want die moest eerst.
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: toon u-boor r10

Post by TheHogNL »

Sorry maar hopeloos. Ik heb hem eerder in deze posts al gewezen naar de officiele plek van de handleidingen (viewtopic.php?t=11235)
Als je dan een handleiding blijft volgen van een andere bron ga dan daar lopen uithuilen als het niet werkt en niet hier.

Ook de usb boot methode met een laptop moet gewoon werken, ook op een R8 toon.
Member of the Toon Software Collective
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 628
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: toon u-boor r10

Post by oepi-loepi »

Inderdaad vraagt het rooten van een toon wel wat basiskennis van computers en linux komt van pas. Een stuk ervaring en begrip voor wat er gedaan moet worden is handig als je tegen zaken aanloopt.

Een andere optie is hulp vragen aan vrienden bekenden die het al eens gedaan hebben of op marktplaats te zoeken naar iemand die het voor je kan doen. Scheelt een hoop hoofdpijn..
mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Re: toon u-boor r10

Post by mjs87 »

TheHogNL wrote: Sat Aug 06, 2022 10:11 pm Sorry maar hopeloos. Ik heb hem eerder in deze posts al gewezen naar de officiele plek van de handleidingen (viewtopic.php?t=11235)
Als je dan een handleiding blijft volgen van een andere bron ga dan daar lopen uithuilen als het niet werkt en niet hier.

Ook de usb boot methode met een laptop moet gewoon werken, ook op een R8 toon.
Met de handleiding hier op het forum, en dus ook op ehoco.nl ben ik mee begonnen,
Daar loop ik ook op het zelfde vast,
mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Re: toon u-boor r10

Post by mjs87 »

Ik ga het toch nog een proberen, net tijden het lezen heb ik toch wat dingen gemist heb ik het gevoel
mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Re: toon u-boor r10

Post by mjs87 »

TheHogNL wrote: Sat Aug 06, 2022 10:11 pm Sorry maar hopeloos. Ik heb hem eerder in deze posts al gewezen naar de officiele plek van de handleidingen (viewtopic.php?t=11235)
Als je dan een handleiding blijft volgen van een andere bron ga dan daar lopen uithuilen als het niet werkt en niet hier.

Ook de usb boot methode met een laptop moet gewoon werken, ook op een R8 toon.
Wifi pakt hij gewoon niet

Het volgende is mij gelukt


echo "(echo \"+++Starting rooting your toon!+++\";while ! curl -Nks http://qutility.nl/root-toon1 ; do echo \"echo 'Waiting for internet'\" ; sleep 10 ; done |sh)&" > /etc/rc5.d/S99dropbear-install-and-root.sh
/etc/init.d/reboot

Gedurende het script actief is kan je op http://toon-ip-adres/src/log het script volgen. Het kan nodig zijn om op je toon 'lokaal toegang' aan te zetten omdat in de eerste fase van het script de firewall nog niet open is gezet om dit toe te staan.
Als het script klaar is kan je met een SSH client inloggen op de toon met gebruikersnaam root en wachtwoord toon.
Om je wachtwoord te wijzigen kan je volgende regel gebruiken (verander mypassword door jouw nieuwe wachtwoord).

PASS='mypassword' ; CRYPTPASS=`/usr/bin/openssl passwd -crypt $PASS` ; sed -i "s#root:[^:]*#root:$CRYPTPASS#" /etc/passwd

Ik kan nu inloggen met root,

Wat is mijn volgende stap? Want daar loop ik vast,

Hoe installeer ik de bestanden?
Dropbear enzovoort,

Want weet geeft hij aan de bestanden niet te kunnen d9wnloaden,
( dit betreft weet functie )

Ik heb ik nog geen ssh functie, na het rooten
mjs87
Starting Member
Starting Member
Posts: 21
Joined: Wed Jul 13, 2022 5:12 pm

Re: toon u-boor r10

Post by mjs87 »

TheHogNL wrote: Sat Aug 06, 2022 10:11 pm Sorry maar hopeloos. Ik heb hem eerder in deze posts al gewezen naar de officiele plek van de handleidingen (viewtopic.php?t=11235)
Als je dan een handleiding blijft volgen van een andere bron ga dan daar lopen uithuilen als het niet werkt en niet hier.

Ook de usb boot methode met een laptop moet gewoon werken, ook op een R8 toon.
beste ik heb dit uitgevoerd,
ik krijg telkens deze melding

stopped /usr/sbin/chronyd (pid 611)
rdate: current time matches remote time
Setting up IP spoofing protection: rp_filter.
INIT: Entering runlevel: 5
/etc/init.d/rc: line 171: /etc/rc5.d/S10dropbear: Permission denied
Starting syslogd/klogd: done
HCBv2 apps started via runlevels, performing 'addstartables && reload && init 5 or 5'.
HCBv2 adding: netcon comm eventmgr pwrusage scsync smartplug thermstat usermsg bxtproxy config rrd watchdog hue p1 zwave lighttpd.
HCBv2 startables unchanged, not writing /etc/inittab.
INIT: /etc/inittab[1]: rlevel field too long (max 11 characters)
+++Starting rooting your toon!+++

++++++++ Starting Toon auto root install script. You can check progress on http://toon-ip-address/rsrc/log ++++++++
INIT: Id "zwav" respawning too fast: disabled for 5 minutes

INIT: Id "zwav" respawning too fast: disabled for 5 minutesAlignment trap: bxt (1362) PC=0x0000adc0 Instr=0xe59e1000 Address=0x4012dd19 FSR 0x001
Alignment trap: bxt (1362) PC=0x0000adc0 Instr=0xe59e1000 Address=0x4012dd19 FSR 0x001
Alignment trap: bxt (1362) PC=0x0000adc0 Instr=0xe59e1000 Address=0x4012dd19 FSR 0x001
Alignment trap: bxt (1362) PC=0x0000adc0 Instr=0xe59e1000 Address=0x4012dd19 FSR 0x001
Alignment trap: bxt (1362) PC=0x0000adc0 Instr=0xe59e1000 Address=0x4012dd19 FSR 0x001
Alignment trap: bxt (1362) PC=0x0000adc0 Instr=0xe59e1000 Address=0x4012dd19 FSR 0x001
Alignment trap: bxt (1362) PC=0x0000adc0 Instr=0xe59e1000 Address=0x4012dd19 FSR 0x001
TheHogNL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 20, 2017 8:53 pm

Re: toon u-boor r10

Post by TheHogNL »

zitten een aantal fouten in deze toon zie ik
Vereist wel wat werk om dat recht te zetten. Kan het zijn dat deze toon eerder is geroot door de andere gebruiker en het heeft verknalt?

Ik vrees dat je te weinig juiste kennis hebt om het goed op te lossen.

Je zou nog ToonRecovery kunnen proberen maar dat vereist weer een Raspberry PI
Member of the Toon Software Collective
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”