Toon 1 krijgt geen IP adres meer/reboot regelmatig

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
kilkenny82
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Tue Apr 16, 2024 3:37 pm

Toon 1 krijgt geen IP adres meer/reboot regelmatig

Post by kilkenny82 »

Goedemiddag, enige tijd geleden heb ik mijn Toon laten rooten, was toen alleen wel nog met mijn netwerk bezig (VLANS) dus had Toon nog niet op het netwerk gekoppeld, gister was het zover, Toon aan de Wifi gekoppeld, netjes een IP ontvangen en gelijk vast gezet in de DHCP server. Via een webpagina kon ik erbij dus ik gelukkig. Vervolgens wilde ik hem aan Home Assistant koppelen, maar die kreeg geen verbinding, Firewall issue was mijn gedachte, dus ik de server toegang gegeven tot de Toon. AP ging herstarten en vervolgens geeft mijn Toon aan wel op de Wifi te zitten maar geen IP te hebben, dus niet meer bereikbaar.
Nu dacht ik, ik koppel hem gewoon even opnieuw, maar elke keer als ik poog de WPA2 sleutel in te voeren herstart de Toon. Iemand een idee wat er mis is? Waar zou ik kunnen zoeken?
oepi-loepi
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 636
Joined: Sat Feb 09, 2019 7:18 pm

Re: Toon 1 krijgt geen IP adres meer/reboot regelmatig

Post by oepi-loepi »

Zonder netwerk kun je helaas niet veel om zaken aan te passen met bijvoorbeeld winSCP. PROBEER EERST EEN FABRIEKSHERSTEL UIT TE VOEREN (de toon blijft geroot).
kilkenny82
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Tue Apr 16, 2024 3:37 pm

Re: Toon 1 krijgt geen IP adres meer/reboot regelmatig

Post by kilkenny82 »

Bedankt voor de reactie, nu kwam ik zojuist thuis uit werk met de gedachte ik ga hem fabrieksherstellen (gisteravond was hij om de paar minuten aan het herstarten). Maar nu zie ik dat hij sinds vannacht 1 uur stabiel is geweest op het netwerk. Binnen Home Assistant zie ik nu ook mijn Thermostaat, maar de Smartmeter werkt vreemd genoeg niet.
Cannot connect to Toon using url 'http://192.168.20.29:80/hdrv_zwave?acti ... vices.json'
Als ik die link in mijn browser volg krijg ik wel een goed gevulde JSON, echter zonder de action krijg ik de melding:
Advanced Z-Wave page is disabled. You can enable it with the settings app.
kilkenny82
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Tue Apr 16, 2024 3:37 pm

Re: Toon 1 krijgt geen IP adres meer/reboot regelmatig

Post by kilkenny82 »

Blijkbaar moest ik nog een Reboot van mijn Home Assistant doen nadat de Toon weer bereikbaar was. Hiermee is de melding ook weg. Enige wat ik nog niet helemaal begrijp is waarom sommige waardes op onbekend staan of een 0 waarde geven. Is er ergens een omschrijving wat de output waardes zouden kunnen zijn en wat ze nodig hebben? Vermoed dat sommige niet werken ivm Toon 1 of Toon 2...en sommige andere input devices nodig hebben (ik heb bijvoorbeeld bij Solar - onbekend staan, maar ik heb ook geen zonnepanelen)
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”