Toon en warmtepomp, tweaks?

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
jerver
Starting Member
Starting Member

Toon en warmtepomp, tweaks?

Post by jerver »

Hallo,

Wellicht heeft iemand in dit forum tips voor mij. Ik heb een Quatt hybride warmte pomp met een geroote Toon 2 als thermostaat en vloerverwarming.
Op zich werkt alles wel goed maar ik denk dat er nog wel eea te optimaliseren valt:

1. Als het wat kouder wordt dan gaat mijn CV ketel pendelen. Dit komt omdat de CV in no time de gevraagde temperatuur bereikt heeft. Vanwege de vloerverwarming heeft het ook geen zin om hoger te stoken dan 40 graden. Heb daarom in de Toon de maximale temperatuur op 40 graden gezet. Kan het kwaad dat de CV ketel pendelt?

2. De vloerverwarming reageert traag (duurt lang om de vloer warm te krijgen en koelt dan ook langzaam af). Hierdoor heb ik wel last van over- en undershoots. Als de gevraagde temperatuur en werkelijke temperatuur een halve graad verschillen dan wordt de CV er bij geschakeld. Als het systeem iets stabieler werkt en de vloer als het ware warm houdt (of wat meer geduld heeft) dan is dit niet nodig lijkt mij. Is dit in de Toon te tweaken?

3. Merk dat de Toon als het licht wordt vrij snel ongeveer een halve graad meer aangeeft in temperatuur en ongeveer halve graad minder als het donker wordt. Is hier een verklaring voor?

Fijne feestdagen!
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”