Camera

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera

Post by TANE »

Bastiaan,
Er was niet voldoende belangstelling..ik heb ze zelf gekocht.
Camera heb ik weer TK ivm slechte ontvangst en ga een Camron camera kopen Versie die ik voor de voordeur gebruik.
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Jeroen Bartels »

Hey Chak,

Is die geldboom van jou ook te koop? ;-)
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Reemster »

Hey mensen van dit forum. Heeft iemand enig ervaring met de WL-5460cam? (zie link)

Het schijnt dat je deze camera alleen kan besturen met ActiveX .. (heb hiervoor al een mailtje gestuurd of dit ook cht zo is)

http://www.wlan-shop.nl/WiFi/Merk/Ovisl ... index.html
Patjuh
Starting Member
Starting Member
Posts: 28
Joined: Fri Oct 17, 2008 1:30 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera

Post by Patjuh »

Heb je de ervaring er onder gelezen?

"Prima camera voor deze prijs. Zeer goed beeld en veel functies inclusief motion detection recording. Mist helaas 2 functies: 1) Besturing alleen mogelijk met ActiveX en NIET met Java, hoewel dat wel in de specs staat. 2) Geen tijdsgeactiveerde Motion Detection (record alleen op tijd OF bij beweging, maar niet beide)."
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Francois »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Netcam werkt met snapshot mode
Y-cam heeft deze optie
http://user:password@<ip>/snapshot.jpg
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera

Post by TANE »

dit is een IE beperking..niet van de firmware dacht ik.
zal vanavond naar kijken.
binnen HSTouch gaat het goed..daar gaan ze buiten IE om.
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Francois »

Enver,

Je hebt gelijk, IE kan er inderdaad niet mee overweg maar binnen HS werkt het gewoon. Na de update alle instellingen opnieuw gedaan en eerst getest in IE, toen dat niet werkte vanzelfsprekend aangenomen dat er iets was veranderd. (niet meer doen dus...)





Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Reemster »

Het meeste werkt nu, dus op naar het volgend project!

Ik wil camerabeveiliging gaan gebruiken om mijn huis. Nou wil ik in de toekomst her en der wat touchscreens schermen in me huis ophangen. Daarom wil ik nu een systeem hebben waarbij ik voor elkaar kan krijgen dat mocht er aangebeld worden (of ergens beweging is) dat automatisch het beeld geschakeld gaat worden op 1 van de touchscreens. Dit het liefst via het programma HSTouch (van Homeseer) Is dit mogelijk? En het liefst met realtime beeld..

Waarschijnlijk heb ik hiervoor het programma webcamXP nodig. Al gebruik ik liever hiervoor een (stand alone) camera recorder (met BNC connectors) al lijkt mij dit lastig, omdat er vast geen communicatie mogelijk is tussen zo'n recorder en (homeseer) HSTouch, toch?

Ik dacht ook nog aan een Eyrton PCI kaart.. Maar ja, waarschijnlijk heb ik dan het zelfde probleem dat deze kaart niet direct de beelden kan doorsturen naar (homeseer) HSTouch.


Zijn er andere alternatieve? of... ?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera

Post by Bastiaan »

Als je een camera hebt die de snapshot functie ondersteund kan het prima met HS, verder niets nodig. Ik gebruik het als er ergens een deur open gaat. Dan aktiveer het scherm met het programma monitors.exe (hier op het forum) daarna switch ik HStouch naar volbeeld camera. Je kunt de 'refresh' rate instellen, dus hoe snel het beeld ververst en je kunt het selectief naar aparte schermen of naar allemaal sturen.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Reemster »

Oke, een camera met snapshot functie is zo gekocht. Maar ik wil ook de beelden opgeslagen hebben. En niet als allemaal foto's. Daarom zou ik toch richting de webcamXP PRO moeten waarschijnlijk. Ik koop wel wat IPcamera's die webcamXP ondersteund.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera

Post by Bastiaan »

Dat lijkt me een goede start. Vervolgens ga je WebcamXP draaien en zie hoe veel belasting dat geeft op je machine, terwijl er 99% van de tijd niets gebeurt. Misschien is dat prima voor je maar ik denk dat je al snel ook gaat denken hoe dat handiger kan.
Als je even kijkt naar de thread: " IPcamera capture met HS" http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?w ... 2427#17719
dan kun je daar mee lezen hoe ik met hulp van DJ probeer iets efficenters te maken. Volgens mij kan webcamXP ook niet aangestuurd worden door Domotica iets wat ZoneMinder wel kan maar dan moet je (evt virtueel) ergens Linux kunnen draaien.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Reemster »

Oke, nou ik heb 2 servers 24/7 draaien hier. Een Windows 2008 server (Exchange) een een linux server (voor internet/firewall/VPN/VOIP) Dus het maakt mij weinig uit als WebcamXP 99% van de tijd niets doet. Maar ik wil zeker kijken of Zoneminder een beter alternatief is.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Camera

Post by Bastiaan »

Je moet het omdraaien, webcamXp staat de hele tijd je processor te belasten. Zeker met een Exchange server zul je, en je CPU en je harddisk hard nodig hebben. Als webcamXP daar om te beginnen constant 50% of meer vanaf snoept lijkt me dat dus ook voor jouw systeem niet echt lekker. Nogmaals het hangt erg af van het aantal camera's maar ik denk niet dat er hier veel domoticanen die maar 1 camera hebben. JE wil er altijd meer na een tijdje :-)
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Camera

Post by Reemster »

Nou ik wil er meer dan 8 waarschijnlijk. Ik woon boven mijn bedrijf dus wil het gelijk gaan gebruiken als beveilinging. Daarom zit ik te twijfelen of het wel zo'n goed idee is om alles op een server te plaatsen (hoe stabiel is dit) denk dat ik toch richting zo'n (stand alone) camera recorder ga, aangezien deze wat betrouwbaarder zijn. Dan maar geen koppeling met (Homeseer) HSTouch. Ja of gewoon 1 camera voor de voordeur ofzo..

Ach, ik zie 't wel :) in iedergeval bedankt voor je 50cents, Zebrafilm
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Camera

Post by AshaiRey »

In deze thread werd het programmatje Monitors.exe genoemd.
Waar is dat te vinden?
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”