Wakker schudden van het touchscreen

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Wakker schudden van het touchscreen

Post by TANE »

Ik heb mijn scherm nog niet kunnen aansluiten en ben bang dat het dit jaar niet meer gebeurd..:(
maar ik krijg de vga input ook wel te zien.

wat je natuurlijk ook kan doen is een extra kaku AC1000 achter de voeding van de vga scherm...zo is die echt uit.

heb jij het ingebouwd?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Digit »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Francois</i>
<br />
Zou je wellicht de aangepaste source willen delen op het forum? Lijkt mij vooer iedereen handig.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik hoefde maar 3 regeltjes aan te passen of zo... [:D] Maar zoals altijd: als je de foutjes niet meteen ziet, duurt het meteen 50x zo lang voor je ze vindt..
De source komt op dezelfde plek te staan als de executable in een aparte zip. Geef me eventjes de tijd.

En die "VGA No Input Signal" komt uit je monitor. Hij krijgt geen signaal binnen en wil jou, de gebruikert, erop attenderen dat je misschien het kabeltje even moet checken. Ik weet zo niet snel of daar wat aan te doen is met hoe e.e.a. nu werkt, maar wil er wel een keer naar kijken.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Digit »

Hij staat er.

Hierzo heette het dingetje switchmonitor, vond ik toepasselijker gezien de parameters. De executable bij eerste upload toen maar gerenamed naar monitors.exe, om moeilijke vragen te voorkomen.

Ik zag ook dat de eerste upload een debug build is geweest, maar in de zip vind je ook de release build (zojuist nog even gemaakt).

E.e.a is gedaan met VS 2008.
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Francois »

Robert, bedankt voor de snelle service!

Voorwat betreft die monitor, zelfdenkende hardware die mij informeert is over het algemeen prima, allen hier stel ik het niet op prijs. Laat de monitor nu maar gewoon uitgaan zonder allerlei lelijke informatieve meldingen op het scherm.

Mijn vaag vermoeden is dat ik dit niet ga oplossen, immers de PC schakelt de monitor uit door het VGA signaal uit te zetten en niet door trechtsreeks een opdracht naar de monitor te sturen.

Ik hoop dat ik er langs zit maar heb een donkerbruin vermoeden van niet....

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Francois »

Even een aanvullend vraagje, ik start de monitors.exe app op via een event met een "launch application" actie, werkt prima alleen krijg ik een standaard dos box in beeld.

Is het mogelijk de dos box te onderdrukken en monitors.exe in de achtergrond te draaien?

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by RdP »

Google even naar HSTART.EXE. Gebruik ik ook en werkt perfect......
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Francois »

Rien,

dat was ie! Bedankt voor de tip.


Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by RdP »

Geen dank......
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Wakker schudden van het touchscreen

Post by DJF3 »

Nu nog iets dergelijks voor de Windows CE gebaseerde touchscreen clients (TeePC).

;-)
DJ
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Willem4ever »

is misschien handiger als ze dat gewoon in hstouch inbouwen ...
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Bastiaan »

Er loopt ook nog ergens een draadje van Enver en mij over Poweroff.exe. Het heeft net wat meer mogelijkheden waardoor ik zelfs mijn Vega scherm wakker kreeg, Soms moet je ook je computer even een schopje geven :-)

http://users.telenet.be/jbosman/applications.html
Lempens
Member
Member
Posts: 265
Joined: Wed Dec 12, 2007 1:24 am
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Lempens »

Heeft er trouwens niemand last van, dat als je het scherm aanraakt, om het wakker te maken. Dat je dan gelijk een event activeert.

Ik bedoel dus eigenlijk. Ik raak het scherm aan en verwacht een keuze te kunnen gaan maken. Maar doordat ik het scherm al aanraak wordt er meteen een actie uitgevoerd, van de knop die op de plek staat waar ik het scherm aanraakte.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Wakker schudden van het touchscreen

Post by TANE »

daar heb ik ook last van..veel mensen hebben dit ook als klacht ingediend.
Twee opties.
raak het scherm aan op een plek waar geen acties zijn...ik heb het links en rechts onderin vrij..(info gedeelte)
maak een soort van een fullscreen toets wat bij het aanraken naar je hoofdscherm gaat.
fullscreen toets scherm wordt dan je main wat bv na 3 minuten automatisch wordt geactiveerd.
Lempens
Member
Member
Posts: 265
Joined: Wed Dec 12, 2007 1:24 am
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Lempens »

Ik ga eens experminteren met een Fullscreen knop. Denk met een timer, die iedere keer gereset word als ik het scherm ergens aanraak. Bedankt voor het idee.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Wakker schudden van het touchscreen

Post by Reemster »

Ik heb het momenteel zo.

Homeseer bestuurt al mijn touchscreens in huis d.m.v. het geweldige programmaatje van jbosman (http://users.telenet.be/jbosman/applications.html)

- Overdag als er mensen thuis zijn (beweging is) staan de monitors aan. Zodra een uur geen beweging is (of het alarm aangezet wordt) worden de monitor uitgezet. s'Avonds als ik het alarm op 'sleep mode' zet worden de pc's (asus EEE Top) uitgeschakeld. s'Ochtends worden ze aangezet d.m.v. WOL (wake on lan)

Enige wat ik nog wel zou willen is dat alle schermen uitgaan na 1 min ofzo, en als je voor het scherm staat dat het scherm aangaat. Met de Asus EEE top zou dit volgens mij wel mogelijk moeten zijn omdat er een ingebouwde cam inzit. Zijn er mensen die dit voor elkaar hebben gekregen? Ik heb ook wel is gezien (op youtube gezien ofzo) dat er iemand was met een script dat hoe dichterbij je bij de cam kwam, hoe groter de tekst werd... hieraan zou je dus ook iets aan kunnen hangen dat de pc zijn eigen monitor aanzet zodra je er dichtbij staat...
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”