Harrison gordijnen instellen

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Harrison gordijnen instellen

Post by Bastiaan »

Vandaag kwamen mijn Harrison gordijnrails binnen. MEt hulp van Lennart kwam ik erachter dat deze te programmeren zijn.

Dus aan de slag:
Ik heb in RFXCOM mijn transmitter Huiscode G op full control gezet.
Daarna Output device aangemaakt in RFXCOM met code G13 type CURTAIN

Gordijnen geprogrammeerd voor de nieuwe code en afstand bediening opnieuw ingesteld.

Nu vind ik het allemaal maar slecht werken. De ontvanger lijkt slechter te reageren op de commando's dan toen alles nog op A1 ingesteld stond (af fabriek) op de afstand bediening staat als code 0737.
Op de RFXCOM blijft het rode lampje van de transmitter steeds branden. Commando's naar de gordijnen werken soms wel en soms niet.
Gordijnen gaan al een tijdje af en toe open en dan weer dicht.

Ook even aan KAKU device op G13 gezet en geprobeerd de gordijnen direkt te sturen maar dat werkt al helemaal niet.

In sommige homeseer screenshots zie ik open/dicht en stop knoppen in het status paneel. Bij mij wel een icoontje met gordijnen maar de knoppen blijven on/off.

Kortom, kan iemand me vertellen of ik nog iets vergeten ben om in te stellen? Moet ik gebruik maken van de extended code? Andere device naam gebruiken?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Harrison gordijnen instellen

Post by b_weijenberg »

om HS instellingen uit te sluiten, probeer eens met RFtransmitter of het dan stabiel werkt.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Harrison gordijnen instellen

Post by Bwired »

Hoe werkt het met de standaard AB?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Harrison gordijnen instellen

Post by Bastiaan »

standaard AB werkt goed, ook na het omprogrammeren.
Ook even met het RF transmitter programa geprobeerd maar dat geeft geen success.
Ik doe de volgende stappen:
(Connect via Commport 7 maar ook via ethernet IP)
Reset
kies harrison mode en selecteer Harrison tab,
Zet de switches identiek aan die van de afstandbediening (A5) en dan klik ik op OPEN. Er gebeurt niets.

Version request to transmitter => F030F030
RF Modes are reset to: X10 enabled and all other modes are disabled.
Transmitter Firmware Version: 10
Init cmd to transmitter => F034F034
ACK=> 34
3CC0CF80
ACK=> 34
RobTdeBoer

Harrison gordijnen instellen

Post by RobTdeBoer »

De switches in de ab(dit is het nieuwe type gordijnrails van Harrison) zet je op de gewenste code in jouw geval is dat G13, maar dan moet je in HS bij output devices ook G13 instellen (niet A5) en bij het tabblad X10 heb ik de huiscode G process op disable.

succes Rob

R.T. de Boer
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Harrison gordijnen instellen

Post by Ruud »

Heb je in de homseerplug ,rfxcom transmitter tabje HS wel ingeschakeld? Weet niet meer precies wat het doet, maar ik had begrepen dat dat was om te voorkomen dat alles in een loop gaat. En volgens mij gebeurd dat bij jou (roodledje blijft soms aan)

grtz Ruud
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Harrison gordijnen instellen

Post by TANE »

Bastiaan,
Zoals door Bert aangegeven is de beste methode om met RFtransmitter te testen.
als deze werkt is het een kwestie van instellen.

Zet de Harrison eerst met de remote op het juiste adres.
stuur een commando vanuit AB..
Vanuit RFtransmitter met dezelfde adres een commando stuur.

Om zeker van te zijn dat de transmitter goed werkt kan je een X10 device aan en uit zetten vanuit de RFtransmitter.

Ik begrijp je Kaku opmerking niet helemaal...Kaku en Harrison hebben verschillende protocollen, als je ze wilt combineren kan dit alleen via Homeseer
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Harrison gordijnen instellen

Post by Bastiaan »

Beste mannen, dank voor alle adviezen. IK heb zelf voor wat onduidelijkheid gezorgt door te wisselen een paar keer te wisselen van huiscode maar dat systeem begrijp ik en daar zit het probleem niet.

Omdat het probleem ook in het Transmitter programma van Bert voorkomt verhuis ik dit onderwerp eerst maar even naar de RFXCOM thread. Als dat werkt, zal HS ook wel werkend te krijgen zijn.

@Chak: Omdat ik hier ook nog een oude KAKU heb die volgens Bert gewoon X10 uitstuurt, wilde ik dat ook proberen als "normale" schakelaar naast het gordijn ipv de AB.
De HS geeft ook meteen aan dat de KAKU de gordijnen open of dicht ztuurt dus kwa X10 klopt het volgens mij wel. (en anders gaat het via een event)
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”