HSTouch

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by TANE »

Project naam: Mark-Home
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by Noel »

Chak. Dat was simpel :-)

Even als test iets gemaakt.
Image
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by TANE »

Over een week heb je geen cursus nodig..is zo simpel in gebruik.
maar we kunnen wel een keer iets afspreken.

zwarte toetsen..je kan ze elke kleur geven via HST omdat het om transparante png files gaat.

tweede toets is er voor als een toets wordt ingedrukt.

[img]uploaded/Chak/20081212213415_button-black.png[/img]

[img]uploaded/Chak/20081212213455_button-black-p.png[/img]
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by Noel »

Mooi is dat.
Wil vandaag HStouch Designer opstarten krijg ik dit.

Image

De error zit ook in de client.

Image
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

HSTouch

Post by Jeroen Bartels »

Volgens mij moet je de landinstellingen (datum/tijdweergave etc) op je designer PC en HS2 PC hetzelfde instellen. Aangezien er iets over date gezegd word zou dat het kunnen zijn...
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

HSTouch

Post by Jeroen Bartels »

Ik probeer het sample project als basis te gebruiken maar die is in 800x480. Ik kan de svreens vergroten naar 800x600 (mijn touchscreens formaat) maar ik krijg dan een kale balk eronder. op een of andere manier kan ik de background (die blauwe met die knoppen aan de linkerkant niet selecteren om te stretchen. iemand een idee?
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

HSTouch

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JayBee</i>
<br />Ik probeer het sample project als basis te gebruiken maar die is in 800x480. Ik kan de svreens vergroten naar 800x600 (mijn touchscreens formaat) maar ik krijg dan een kale balk eronder. op een of andere manier kan ik de background (die blauwe met die knoppen aan de linkerkant niet selecteren om te stretchen. iemand een idee?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Een idee: Ga naar C:\Program Files\HomeSeer\HSTouch\Skins\Default\Backgrounds\800x480 en open de background die dat sample project gebruikt in je favoriete image editor. Resize de achtergrond naar 800x600 en save het resulterende plaatje in Files\HomeSeer\HSTouch\Skins\Default\Backgrounds\800x600

Nu in HStouch wanneer je de resolutie van het sample project aanpast en je die kale balk eronder krijgt verander je gewoon de background met de nieuwe 800x600 versie die je net gemaakt hebt in je image editor.

Ciao,
Esteban
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by Bastiaan »

Die Date conversion error heb ik ook en er is ookal flink over geschreven op het HS forum. Ik heb alle mogelijke combinaties van region settings geprobeerd en blijf het probleem houden. Mijn HStouch is er onwerkbaar door. Ik denk toch dat het gewoon een vette bug is. Wacht al op versie 0.0.16 die maar niet lijkt te komen...
Bastiaan
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by TANE »

RDP heeft hierover ook wat geschreven..zijn conclusie was dacht ik ook verschil in client server regional settings
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

HSTouch

Post by Jeroen Bartels »

Hallo,
Ik ben vandaag een beetje aan het klooien geweest met de opbouw van schermen. Chak, dank je voor de buttons, want die in HST zelf vind ik wat minder en zijn niet geheel goed uitgeknipt en daarom lastig te allignen (een paar hulplijnen zou niet gek zijn). Nu wil ik wat opslaan en krijg de onderstaande foutmelding. heeft iemand anders ook problemen met het opslaan van z'n project? Ik laat het even staan totdat ik hopelijk antwoord heb.

Image

Edit: Ik had er een group box met daarin een button en een statusbar. Die heb ik gedelete en nu kon ik wel weer saven....
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

HSTouch

Post by Dickr43 »

Uitlijnen kan je doen door de elementen te selecteren en dan in het menu Format voor Align te kiezen. Werkt heel goed maar is niet logisch geplaatst als je het mij vraagt!
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

HSTouch

Post by Jeroen Bartels »

Hey chak,
Waar haal jij de informatie voor je weerforecast vandaan?
Groeten, Jeroen
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by TANE »

Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by Bastiaan »

Enver, Ik heb alle mogelijke combinaties uitgeprobeert van Region nsettings op een flink aantal verschillende computers maar het probleem blijft. Buiten dat moet het natuurlijk ook gewoon blijven werken en is het duidelijk een programmeurs fout in de conversies. (Doe ik ook zo af en toe :-) Laten we deze thread er maar niet verder mee vervuilen maar als er iemand een oplossing leest hoor ik het graag.

Daarnaast nu alle grote elektronika warenhuizen en markten bezocht hier in THailand en behalve de HP touchscreens/pc's is hier niets te vinden. Men snapt niet waarom je het nodig zou hebben. Alleen bij kassa's en inustriele zaken zie je ze af en toe maar tot nu toe steeds ingebouwd of als los voorzet scherm.
Bastiaan
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch

Post by TANE »

Hoi Bastiaan
Jammer dat het niet gelukt is.
geniet lekker van je vakantie.
begin volgende jaar maar Asus EEE top uitproberen..:)
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”