RFXcom & Visionic alarmcentrale

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
Andro
Member
Member
Posts: 105
Joined: Tue Aug 19, 2008 8:33 am
Location: Netherlands

RFXcom & Visionic alarmcentrale

Post by Andro »

Ik heb thuis de RFXCOM plugin geinstalleerd die de status van de alarminstallatie kan uitlezen. Ik zie echter de status regelmatig niet wordt gelijkgezet met de centrale. Mijn portal geeft daarom een andere status weer dan de centrale werkelijk is.

Ik vraag me dan ook af waar RFXCOM op reageert bij het omzetten van de status. Is het zo dat dit op basis van de keyfobs gaat? Of krijgt hij een signaal van de alarmcentrale zelf? Iemand enig idee waarom de status niet altijd (of eigenlijk: regelmatig) overeenkomt?
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

RFXcom & Visionic alarmcentrale

Post by b_weijenberg »

Als het keyfob signaal maar door 1 apparaat (Visonic panel of RFXCOM receiver) ontvangen wordt dan loopt het geheel uit de pas.
Veelal zal het de RFXCOM receiver zijn die het signaal niet goed binnenkrijgt omdat die alleen het niet versleutelde deel van het bericht kan verwerken.

Als je alleen de RFXCOM plug-in zou gebruiken zonder Visonic panel dan kan je de plug-in de status zichtbaar laten maken, armed of disarmed.

Als je een Visonic panel en de RFXCOM plug-in gebruikt dan kan je de status van het Visonic Panel via X10 aan Homeseer doorgeven en daar de RFXCOM plug-in mee syncrhroniseren.
Zie ook http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=1576

Bert
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”