Nanovision MIMO UM-740 touchscreen en Homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post-IT
Member
Member

Post by Post-IT »

Ik kreeg afgelopen week mijn zending uit de UK binnen met 3 MIMO UM-740 touchscreens.

http://www.terracode.com/MIMO_UM740_Rev ... ew_P1.html

Vanavond heb ik ze allemaal aan mijn Hometroller2 gehangen, waarvan 2 zelfs nog met een 5m usb verlengkabel (uiteindelijke situatie). De schermen hebben geen losse voeding nodig, en krijgen alle stroom van de computer.

Na installatie van de VGA drivers moest ik ook de touchscreen drivers installeren. Beiden ging zonder problemen. De displays komen netjes in de Windows screen properties. De touchscreen driver is goed afgestemd op het gebruik van meerdere MIMO schermpjes.

Vervolgens is het me gelukt om drie HStouch clients draaiende te krijgen, uiteindelijk kan ik met een speciaal commando 3 verschillende HStouch xml's laden om op elk scherm een specifieke client te krijgen. Hierdoor kan ik per locatie een specifiek scherm maken voor die locatie.

Waar ik wel moeite me had, is het toewijzen van een client aan een bepaald scherm. HStouch start de client altijd op de primaire display, en als je de menubalk optie niet aan zet (fullscreen optie), kan je de client niet verschuiven naar een ander scherm. Met de menubalk aan is hij weer niet mooi fullscreen. Uiteindelijk ben ik op een applicatie UltraMon gekomen, hiermee kan je eenvoudig een bepaalde applicatie door "zappen" naar het volgende scherm met behulp van een shortcutkey. Dit werkt prima bij de fullscreen HStouch clients. Nu moet ik dus nog een vbs script gaan vinden of knutselen waarmee ik een .exe start, 10 seconden wacht, om vervolgens 1, 2 of 3x de betreffende shortcutkey mee te zenden zodat die actieve applicatie op het goede scherm komt. Mocht iemand hier tips voor hebben.... ik heb nog nooit met vbs gespeeld, dus ik kan alle hulp gebruiken.

Verder werken de schermpjes prima, beeldkwaliteit is zeer goed. Je kan de schermpjes met de hand aan en uit zetten, en ze staan dan ook binnen een kwart seconde aan of uit. Ook heb ik de screensaver getest, althans ik doe altijd een powerdown na enkele minuten zodat ook de achtergrond verlichting uit gaat. Dit ging prima, en door een tap op het touchscreen springt de boel weer aan (uiteraard alle schermen omdat een screensaver niet per scherm te (de-)activeren is).

Pros: Simpel, licht, voordelig en goede kwaliteit schermen. Snelle en goede reactie op het touchscreen, nagenoeg geen opstart tijd uit standby of sleep mode. Software goed afgestemd op het gebruik van meerdere MIMO's.

Cons: ingebouwde Mic gaat niet via usb. Sound input is eerder een passthrough, er zit geen speakertje in. VGA driver software mocht iets uitgebreider met functies zoals "Send to screen no. 2" wat Nvidia wel heeft.

Post.
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Post by RdP »

Mooi ding, heb je al iets van NL prijzen...
Post-IT
Member
Member

Post by Post-IT »

Ik heb ze hier besteld:

http://www.buytobuy.co.uk/mimo-um-740-u ... -298-p.asp

Vervolgens via Paypal om laten rekenen. Ik kan zo snel niet de factuur met euro's vinden. Voordeel bij deze shop is wel dat ze dezelfde transportkosten berekenen wanneer je er 1 of 100 neemt. Ik vond 150 euro per scherm in ieder geval een nette prijs. Beter dan van die dure los liggende afstandsbedieningen of PDA's.
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

@postit

Je kan in HStouch designer de positie van je scherm instellen! kijk even bij de screen properties van designer. Zo uit mijn hoofd in het zelfde scherm als waar je de resolutie instelt. Zo kan je dus 3x touch draaien op 1 pc zonder dat ze zich als een kloon gaan gedragen.

Overigens werkte hier een belkin verleng kabel van 4.8 meter met de orginele kabel niet. Just for the record.

Ook mijn eerder genoemde idee om een scherm van bijv 2400 x 480 in designer werkt ook niet. Hstouch client kapt je beeld na scherm 1 gewoon af.
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

@postit

Je kan in HStouch designer de positie van je scherm instellen! kijk even bij de screen properties van designer. Zo uit mijn hoofd in het zelfde scherm als waar je de resolutie instelt. Zo kan je dus 3x touch draaien op 1 pc zonder dat ze zich als een kloon gaan gedragen.

Overigens werkte hier een belkin verleng kabel van 4.8 meter met de orginele kabel niet. Just for the record.

Ook mijn eerder genoemde idee om een scherm van bijv 2400 x 480 in designer werkt niet. Hstouch client kapt je beeld na scherm 1 gewoon af.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Sounds good.
Ik krijg het scherm niet goed werkend samen met mijn andere touch screen.
Op een PC zonder touch screen werkt het wel goed
Post-IT
Member
Member

Post by Post-IT »

Ik ga vanavond eens proberen met die positie, zou mooi zijn als ik niet met Ultramon en VB scripts aan de gang hoef, want daar ben ik heel slecht in.

Je kan de HStouch client opstarten met een -p en dan een separate xml file, hierdoor kan je inderdaad meerdere clients draaien met een verschillende interface.
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

-p is niet eens nodig, je kan gewoon 3 verschillende bestanden openen waarin je dus de positie per scherm aangeeft.

Om nou op licenties te besparen heb ik nog een ander idee.
je zou nog kunnen proberen om het zelde scherm binnen een project te kopieeren en daar een andere positie aan te hangen.
Post-IT
Member
Member

Post by Post-IT »

Je bedoeld een enkel scherm maken in HStouch van 480x2400 (3x800) wat precies over de 3 schermen loopt?

In principe heb ik maar 4 clients, 3 touchscreens en een PDA. Dus voor mij zou het geen probleem zijn.
Fantic
Member
Member

Post by Fantic »

Volgens mij kun je met Ultramon die 3 schermen dus weer samenvoegen tot 1 logish scherm van 2400 x 480

Regards, Maarten.
Never let a computer know you're in a hurry.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by r_255</i>
je zou nog kunnen proberen om het zelde scherm binnen een project te kopieeren en daar een andere positie aan te hangen.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik heb de HSTouch nog niet gebruikt, maar is het niet zo (omdat ik dit projecteer naar programmeren in visual studio/delphi) dat elke attribuut in de design je een naam hebt gegegeven en daarmee ook de actie daaraan gekoppeld is? Als dat zo is moet je alle events kopieren om de juiste attribuut bij te werken. Wordt wel veel meer werk lijkt mij dan.
Post-IT
Member
Member

Post by Post-IT »

inderdaad werkt het met multiple screen prima om de offset mee te geven in de settings. Bedankt voor de tip, scheelt me weer klooien met Ultramon en VB scripts.
Andro
Member
Member

Post by Andro »

Ik heb ik mijn mimo touchscreen nu ook aan de gang met HSTen heb 'm in de gang geplaatst. Aan de achterkant van het scherm zit de meterkast, dus ik heb relatief een eenvoudige verbinding hoeven te maken (alleen een gat in de muur!). Het enige waar ik mee zat was om de mimo op een goede manier tegen de muur te bevestigen. Daar heb ik stokschroef voor kunnen gebruiken (grootte 5 past uitstekend in de mimo) en door een paar zwart foam plaatjes zit eea nu perfect op de plaats en kan het niet meer bewegen.

Image
Image

Ik heb er nu HST op draaien met de truc van de plaatsing van het scherm. Werkt perfect! Het scherm heeft de functie om bij binnenkomst of weggaan een aantal functies uit te voeren zoals de verlichting of snel even de buienradar te controleren. Daarnaast wil ik straks een camera plaatsen bij de voordeur. We hebben een dichte deur met deurspion en het schermpje zou echt perfect kunnen laten zien wie er voor de deur staat.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

Bedankt voor de fotos, ziet er goed uit!

Ciao,
Esteban

p.s.: Zou het gaan om dat mimo logo eraf te poetsen?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Ziet er mooi uit maar ik zou inderdaad het logo er meteen afhalen of subtiel aftapen. Had ik je nu maar war camera tape laten mee nemen :-)

Hoe bevalt een 7" schermpje? Is het niet wat klein? Waar zitten de kabels? (Bij de Vega schermen steken ze allemaal aan de onderkant uit wat het lastig maakt om in te bouwen.)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”