rfxcom met acrf plugin in homeseer

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

rfxcom met acrf plugin in homeseer

Post by TANE »

ohhh jammer ik dacht dat ze support voor Oregon-sensors hadden in deze versie.
wat werkt wel van Oregon?
tazdevil
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Mon May 14, 2007 5:22 pm
Location: Netherlands

rfxcom met acrf plugin in homeseer

Post by tazdevil »

Je kunt de oregon THGR-228 instellen als een "RFX Temperature Sensor" alleen krijg je dan niet de luchtvochtigheid gegevens. En daar is het mij nu net om te doen. Op basis van deze gegevens wil ik de centrale afzuiging aansturen.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

rfxcom met acrf plugin in homeseer

Post by b_weijenberg »

Oregon support komt wel beschikbaar in de ACRF2 plug-in. Als je debug logging aanzet dan krijg al wel oregon sensors zichtbaar in het log. Ze worden alleen nog niet in de plug-in opgepakt. Dit zal nog wel even duren denk ik.

Je kunt ook de RFXSensor met vochtigheidssensor nemen.
http://www.rfxcom.com/sensors.htm#60066

En als je in de directe omgeving ook nog sensors nodig hebt kan je op die unit nog tot 7 extra (bedrade) sensors aansluiten.
http://www.rfxcom.com/sensors.htm#Additional

Deze sensoren worden door de ACRF en ACRF2 plug-ins ondersteund.

Bert
tazdevil
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Mon May 14, 2007 5:22 pm
Location: Netherlands

rfxcom met acrf plugin in homeseer

Post by tazdevil »

Ik vind het prijs verschil hiervoor toch iets te groot.
RFXSensor €89,25 (+ €15 verzendkosten)
THGR-228 €29,95 (incl verzendkosten) en ziet er beter uit en is ook nog afleesbaar op de sensor zelf.

Ik heb al enkele van deze oregon sensors hangen en ik denk dat de aanschaf van een extra RFXSensor niet door de "raad van bestuur" (lees vrouw) komt.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

rfxcom met acrf plugin in homeseer

Post by b_weijenberg »

Dan zal je nog even geduld moeten hebben of je gebruikt de xAP connector in Homeseer. Je kunt de ontvanger echter maar aan 1 plug-in koppelen dus je kunt dan geen gebruik meer maken van de ACRF plug-in. Of je koppelt 2 ontvangers aan Homeseer maar daar zal de directie waarschijnlijk geen fiat voor geven of je moet argumenten hebben dat je toch echt een extra, LAN gekoppelde, ontvanger nodig hebt ;-)

Installatie van de xAP connector is nogal ingewikkeld vergeleken met de ACRF plug-in. Eventueel kan ik je een xAP document mailen.

Bert
AenG
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Aug 07, 2007 11:14 am
Location: Netherlands
Contact:

rfxcom met acrf plugin in homeseer

Post by AenG »

Heeft iemand van jullie de uvr128 sensor aan de praat. Ik krijg in homeseer alleen maar een temperatuuraanduiding te zien.
(ik gebruik de acrf plugin in w800 mode)

Geert
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

rfxcom met acrf plugin in homeseer

Post by b_weijenberg »

Geert,

In W800 mode wordt de ontvangen Oregon data altijd omgezet naar een RFXSensor temperatuur formaat ongeacht welke sensor. Als het geen temperatuursensor is, zoals hier een UV sensor, dan komt er onzin uit.
Met andere woorden: de conversie werkt ALLEEN als voor een Oregon temperatuur sensor.

Nog een tijdje geduld totdat Jon de ACRF2 plugin ook geschikt heeft gemaakt voor Oregon sensors. Of je gaat de xAP plug-in gebruiken maar dat schijnt nogal complex te zijn om dat aan de praat te krijgen, zie http://www.rfxcom.com/documents/xAP_Homeseer.pdf

Bert
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”