SqueezeBox Plug-in

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

SqueezeBox Plug-in

Post by TANE »

Squeezebox plugin voor HS werkt goed begreep ik.
Je krijgt paar andere leuke opties..zoals gebruik van de display en IR
Je kan het ook voor HS voice gebruiken..bv dat je op de Squeezebox Boom aankondigingen doen...hopelijk later ook Voicemail van Fritzbox

HS heeft mijn ticket weer dicht gezet en zeggen dat dit met een zware machine 3 Ghz geen probleem is....grrr wat een onzin.
inlezen van 20k nummers duurt gewoon te lang.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by Reemster »

Ik heb momenteel op me homeseer server de media player plug-in draaien. Maar aangezien niet alleen homeseer op me server draait wil ik me server zo min mogelijk belasten.. Nou had ik gelezen dat de SqueezeBox touch een soort van ingebouwde server heeft, en dat je daar al je muziek op kan gooie en via Hstouch t.z.t. kan bedienen.. Ik wil dus al mijn muziek van me server af omdat de media player plug-in toch best zwaar is.. (gelukkig wel minder zwaar dan die van Itunes) Maar heeft iemand hier al wat meer ervaring mee? aangezien ik eigenlijk totaal niets van dat Squeezebox af weet nog.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by Snelvuur »

http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... uch_Server

zover ik weet hang je dus een usb hard disk eraaan voor storage, ik weet niet hoe dit gaat lopen als je nog meer squeeze devices in je netwerk zou hebben maar ik ga er van uit dat het niet zo complex en open is als een losse install. Je kan altijd nog een nas kopen waar je squeezeserver op kan installeren. (alhoewel ik daar zelfs van afgestapt ben, vanwege synchronisatie issues tussen meerdere stations)
// Erik (binkey.nl)
binkiem
Member
Member
Posts: 135
Joined: Thu Jan 03, 2008 6:22 pm
Location: Netherlands

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by binkiem »

De plugin werkt perfect. Ik heb een touch in de keuken met een setje actieve boxen. De boxen worden dmv een saix12 geschakeld. Via de plugin heb ik een event gedefinieerd die de boxen aan en uit schakelt als de Touch aan of uit gezet wordt. Werkt echt perfect en snel. Binnenkort ga er er nog meer mee doen. Werkt overigens ook met hstouch.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by Snelvuur »

Ja het werkt ook prima, alleen als je meerdere devices hebt is het probleem dat de music api in hstouch eigenlijk niet voldoende is, je kan niet makkelijk switchen van welke speler je wilt hebben. Oplossing hiervoor is eigenlijk gewoon als je 4 spelers hebt, gewoon 4 schermpjes maken waar dan ook alle 4 de spelers opstaan. Je kan b.v. ook niet zeggen sync speler 1 met speler 2. Als je dat vergelijkt met iPeng op de iphone , kan dat veel meer. Jammer dat je niet apps rechstreeks in hstouch kan integreren.

Al met al werkt het wel, kost alleen wat extra tijd die spelers.
// Erik (binkey.nl)
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by Reemster »

Hier is btw een review van de squeezebox Touch (mocht iemand deze gemist hebben)

http://tweakers.net/reviews/1693/1/sque ... wacht.html

*UPDATE: :D URL vergeten*
Last edited by Reemster on Sat Jul 17, 2010 12:10 am, edited 1 time in total.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by Snelvuur »

waar is hier?
// Erik (binkey.nl)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by Digit »

In dit geval is hier een keertje daar.

BTW, @erik: wanneer kom je een keertje hier? :lol:
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: SqueezeBox Plug-in

Post by raymonvdm »

Ik gebruik al een tijdje de Squeezebox plugin en ik wil deze nu ook gebruiken als Speaker client maar dit lukt niet. Is er iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen?

Ik heb het volgende event gemaakt en deze spreekt wel op de HSTouch

Code: Select all

 Run test, Last ran: Today 16:53	 test	
Manual Only
Last ran: Today 16:53

   Send Message to Speaker Client:	Dit is een verhaaltje om te testen of speaker werkt
Het speak volume staat aan op alle Squeezeboxen dus dat kan het probleem niet zijn.
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”