iRobot's Roomba / Scooba

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba / Scooba

Post by r_255 »

Deze codes staan er in het linkje van snelvuur, al zeggen me die zo weinig....

IR Stream Sensor Code

Docking station: Behind: 11110010 242
Docking station: Right: 11110110 246
Docking station: Slightly right: 11110111 247
Docking station: Left: 11111010 250
Docking station: Slightly left: 11111011 251
Docking station: Middle: 11111110 254

=== codes found by me...not exactly sure ===
Docking station: Distant ???????? 248
Docking station: Distant ???????? 244
Docking station: Distant ???????? 240
Not sure???? ???????? 252

PS: Als je de sensor codes omzet naar binair heb je de ontbrekende codes, de vraag is alleen of het werkt...?


PS:
Op ebay zie ik ze in spanje staan voor 309,- en gratis verzending binnen de eu, of een refurbished uit de us voor rond de $200. Alleen zit je dan met belachelijk hoge verzendkosten.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Bastiaan »

Spanjaard, lijkt slecht Engels te spreken maar reageert wel snel. Bied nu standaard 300 euro incl gratis opsturen en als het er meer dan 4 worden 295,- (met vraag teken dus als we 290 bieden lukt het ook zeker.
Blijft de afweging of Garantie je 110 euro waard is...
Onderdelen lijken wel goed verkrijgbaar overal.

http://cgi.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:ES:1123
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba / Scooba

Post by r_255 »

Mischien even lappen en een test versie bestellen ? ivm ir trans e.d.
Voor de bezorg kosten hoeven we het niet te laten ;)

Al zal mij het eigenlijk een worst zijn, alles beter dan dat eeuwige stofzuigen.
Het is voor mij niet eens een kwestie van garantie maar meer van budget!

Ik gun de nederlandse importeur ook van harte zijn omzet.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Bastiaan »

Er zijn al flink wat gebruikers dus voor het testen kunnen we binnen de eigenkring blijven. In een eerdere thread hebben we daar al uitgebreid over gekletst en was eigenlijk iedereen tevreden, op het soms lastige schoonmaken van (lange)haren in de borstels na. Mijn vriendin laat nogal een spoor achter dus ik hou mijn hart vast. (en voordat er grappen komen: nee bij dreads verlies je geen haar :-)

Als ik de Amerikaanse prijzen vergelijk met de NL versie scheelt het wel erg veel. Ook ik gun ieder zijn inkomsten maar als ik met een emailtje naar Spanje meer dan 25% bespaar vind ik dat wel de moeite. 300euro vind ik ook een redelijk bedrag wat nog te behappen valt. Verder vind ik het aanbod van 10% in NL erg mager.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba / Scooba

Post by r_255 »

Ik bedoel niet zo zeer de werking van de roomba, maar meer de verkoper.

Ennuh ff lekker op de grond voor de tv is er niet meer bij zonder een scriptje met jouw dreads.

Ik heb wel eens gehoord dat het alles eters zijn :)
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Post-IT »

Maak je geen zorgen over de garantie, ik heb net vorige maand mijn Roomba die ik in de US gekocht heb opgestuurd ter reparatie. Zolang je de aankoopfactuur hebt krijg je met de laatste 500 series 24mnd garantie. Hij werd bij mij gratis opgehaald en uiteindelijk vervangen voor een refurbished/nieuwe Roomba.

Service in Nederland gaat via een of ander Duits bedrijf met enkele nederlands sprekende mensen.

Technische onderdelen zijn hier slecht te krijgen, de gebruiksartikelen zoals borstels e.d. zijn wel makkelijk te krijgen via bijvoorbeeld www.irobotstore.nl.

Nadeel van de machine in de US kopen voor mij was dat er een US adapter bij zat die niet 110-240v was, maar alleen 110v. Ik moet dus nog steeds Euro adapters kopen voor m'n Roomba en Scooba, maar gezien de prijs hou ik het nog even op m'n converters.

@zebrafilm: afstandbediening is niet IR. Zodra je een knop op de AB aanraakt heeft hij eerst enkele seconden nodig om contact te leggen met de Roomba. Zodra hij contact heeft kan je handmatig sturen/starten/docken en tijd/schema aanpassingen doen. De bediening is exact hetzelfde als op de machine zelf, alleen gaat het dus over een RF verbinding, dat Zigbee verhaal waar ik al eens wat linkjes over gepost heb.

@Herbus: Zuigsnelheid wordt niet gemeten per m2, hij gaat kriskras door je woonkamer heen en doet afhankelijk van hoeveel lighthouses die je gebruikt gemiddeld 45min per kamer. Met een lighthouse doet hij geloof ik 30min per sectie.

Verder ben ik wel benieuwd waarom men de Dock functie zou willen bedienen via de domotica. Ik laat zelf het apparaat z'n gang gaan, waarna hij uit zichzelf docked. De dock functie gebruik ik alleen als ik 'm handmatig bestuurd heb, om 'm weer terug te sturen naar z'n dock. Bij de normale cyclus gaat het vanzelf.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Bastiaan »

Fijne info over de garantie.
Denk dat de Dock functie handig is al je het schoonmaken opneemt in een scene dat de Roomba start als je weg gaat en mocht je snel terug zijn dan ook weer terug kan sturen naar zijn Dock.
Verder lijkt het me ook niet echt nodig. Ik zet mijn systeem ook niet op 'Away' wanneer ik een blokje om ga maar alleen als ik langer dan een half uur weg blijf en dus zal het niet zo'n probleem zijn.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Snelvuur »

Ik heb hem zo ie zo op timer, overdag als ik er niet ben gaat hij zijn ding doen..

http://www.mowermagic.co.uk/acatalog/Su ... ories.html

De discovery heb ik hier liggen, die is IR, de pro is ook IR (alleen weet ik niet wat daar nog meer op zit, lijkt me wel iets meer)



// Erik (binkey.nl)
Post-IT
Member
Member
Posts: 448
Joined: Sat Feb 28, 2009 12:01 am
Location: Netherlands (Rotterdam)

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Post-IT »

Als de Roomba in een programma zit, en je drukt op dock, moet je niet verwachten dat hij binnen een minuut weer weggeborgen is. Hij gaat volgens zijn normale schoonmaak patroon verder, en zodra hij in de buurt komt van een lighthouse of zijn dock gaat hij hier op af. Dock heeft dus niet een al te grote prioriteit in z'n programma, en hij gaat ook niet in een rechte lijn naar z'n dock.

Verder is het zo dat als je gebruik maakt van een lighthouse ivm verschillende zones/kamers hij eerst opzoek gaat naar zo'n lighthouse om door te steken naar de vorige zone, om daarna zijn dock terug te vinden. Tijdens deze terugroep akties, blijft hij het reguliere schoonmaak patroon volgen.

Bovendien vraag ik me af wat het bereik is van die IR, als de Roomba in een andere kamer of ergens uit het zicht is, zal hij het Dock commando nooit kunnen ontvangen.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Edwin2008 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zebrafilm</i>
<br />Spanjaard, lijkt slecht Engels te spreken maar reageert wel snel. Bied nu standaard 300 euro incl gratis opsturen en als het er meer dan 4 worden 295,- (met vraag teken dus als we 290 bieden lukt het ook zeker.
Blijft de afweging of Garantie je 110 euro waard is...
Onderdelen lijken wel goed verkrijgbaar overal.

http://cgi.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:ES:1123
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Voor een 560 lijkt mij dat een steeds leukere prijs te worden. Wellicht dat ik ook meedoe (ff specs bekijken en overleg ega)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Snelvuur »

@post-it: ik weet dat die irtans dingen vrij krachtig zijn, en inderdaad soms druk ik gewoon de dock knop in en dan mist ie de dock om wat voor reden, en gaat ie vrolijk verder.. heb beide gehad, discovery is nu stuk.. heb nu de 560..

// Erik (binkey.nl)
Maarten
Member
Member
Posts: 123
Joined: Tue Mar 04, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Maarten »

Is het niet een idee om ze te kopen via de maker van het aparaat? misschien dat we dan veel korting kunnen krijgen? ik heb zelf een KVK nummer!
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Edwin2008 »

weet iemand ook of de roomba over een drempel heen wil van ca 1cm. in de video zie ik hem wel over een kleed hobbelen en een trap ontwijken :)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Snelvuur »

1cm doet hij wel, ik heb hier ook een drempel liggen en daar gaat hij gewoon overheen..

// Erik (binkey.nl)
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba / Scooba

Post by Edwin2008 »

j*z*s jij bent snel
Afhankelijk van de uiteindelijke prijs lijkt het mij een nuttige aanvulling op de interieurverzorgster :)
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”