iRobot's Roomba Inkoop actie

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

Post Reply
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Noel »

re: Als hij nou ook nog zelf bier kon pakken, en dit komt brengen, zou het helemaal top zijn.

Ben bang dat je dan weer een Roomba moet hebben



--
Image
Pieterpaul
Member
Member
Posts: 145
Joined: Sat Jul 05, 2008 7:00 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Pieterpaul »

De mijne is ook binnen, dankzij uitstekende service van TNT ('s avonds nog een keer langs gekomen, nadat ik vanmiddag niet thuis was).

Groet, PP
Pieterpaul
Member
Member
Posts: 145
Joined: Sat Jul 05, 2008 7:00 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Pieterpaul »

Eerste resultaten: het ding zuigt aardig wat stof op, maar qua route lijkt hij niet heel efficient. Vooralsnog heeft hij (zij?) geen moeite met matten en drempels, maar het randje van de schuifpui geeft wel wat haperingen (hij komt er wel weer vanaf maar dat kost zichtbaar moeite, vraag me af of dat altijd goed blijft gaan). Volgens mij kan het docking station maar beter niet in een verscholen hoekje staan, want dan vindt ie 'm nooit (op tijd) terug; dat is natuurlijk wel jammer, want het liefst wil ik de Roomba zoveel mogelijk uit zicht stallen. Mijn kat houdt hem in de gaten en loopt er af en toe achteraan om vervolgens snel te vluchten als de Roomba zich omdraait. Ze hebben elkaar vooralsnog niet aangevallen [:)]
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zebrafilm</i>
<br />Toen ik 'm uitpakte had ik een soort aha gevoel. Begreep eindelijk wat ze bedoelde met de PET versie. Mijn huis is niet zo vuil dat ik het ooit nodig zal hebben.....
Ik heb altijd gedacht dat het twee bakjes waren die er tegelijkertijd inzaten. Niet dus. Kan me hoogsten voorstellen dat je het een keer gebruikt na een maand vakantie of zo. Voorlopig laat ik 'm gewoon om de dag een rondje maken.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Hehe ik dacht hetzelfde. twee bins erin. Ik gebruik wel die grote zonder fan, omdat ik het dus schijnbaar wel nodig heb. Nadat ie om 10 uur 's ochtends iedere dag het appartement doorgaat, is die bak dus gewoon vol met kattenharen. Ik word gek van die haren.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Bastiaan »

Korthaar katten nemen, ik heb nauwelijks losse haren in huis. Heb eerdaags kittens dus..... :-)

Ik kwam vanmiddag terug en dat hing mijn roomba vriend gevaarlijk over het randje van de trap te bungelen. Heb nu dus al mijn twee virtuele muren vol in gebruik om te zorgen dat hij in iedergeval door blijft gaan.
Merk wel dat poezenvoer korrels al te groot zijn. Die worden in de rondte gemept en vind ik nu overal terug. Rijstkorrels, zelfde effect. Fijn stof wordt wel goed verzameld maar ik ben bang dat we toch de gewone stofzuiger nodig gaan hebben, al zal het iets minder zijn. Tot nu vind ik het erg tegenvallen.
Pieterpaul
Member
Member
Posts: 145
Joined: Sat Jul 05, 2008 7:00 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Pieterpaul »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mgizmo</i>
<br />
Hehe ik dacht hetzelfde. twee bins erin. Ik gebruik wel die grote zonder fan, omdat ik het dus schijnbaar wel nodig heb. Nadat ie om 10 uur 's ochtends iedere dag het appartement doorgaat, is die bak dus gewoon vol met kattenharen. Ik word gek van die haren.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik wou dat ie ook de trap kon schoonvegen [:I]
kwadruppel
Starting Member
Starting Member
Posts: 13
Joined: Tue Dec 23, 2008 1:44 am
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by kwadruppel »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zebrafilm</i>
hing mijn roomba vriend gevaarlijk over het randje van de trap te bungelen<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik heb 'er net losgelaten in de traphal boven. Het was doodeng om te zien: een EUR400 robot die vol goede moed haar eigen ondergang tegemoet rijdt. Maar elke keer stopte ze op tijd en draaide stapsgewijs weg/achteruit van het trapgat (donkere laminaat vloer, donker tapijt op trap).

Ik denk dat ik de gok ga nemen.
glabbeek
Member
Member
Posts: 93
Joined: Wed Feb 13, 2008 9:16 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by glabbeek »

Wij hebben de Roomba nu bijna 2 jaar in gebruik. De Roomba Green wel te verstaan. Erg tevreden, vooral over de kattenharen. Jammer is wel dat de accu na 1,5 jaar helemaal op is.
Wij hebben een nieuwe accu uit de VS gehaald. Gaat langer mee en laat sneller op en dat voor de helft van de prijs die je hier in NL mag betalen.



HS 2.0 / JvCADDX / SKYPE connector / RFXCOM / Moony / Mainlobby
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Alexander »

Ik heb korthaar katten. Die grote bin zit iedere ochtend vol. Ik gebruik nu een spray over het voer om het verharen tegen te gaan. Kijken of dat helpt. Het zijn ook binnenkatten aangezien we in een appartement zitten, waar ze geen mogelijkheid hebben om terug te kunnen komen als we ze vrij zouden laten.

De roomba doet wel perfect zijn werk. Kattenbakkorels ruimt ie netjes op die de katten met het afvegen van de pootjes achterlaten. Ik moet alleen nog even goed bedenken hoe ik het met deuren ga doen. Bijv de woonkamerdeur gooit de roomba stelselmatig dicht, waardoor ie niet meer bij de hal kan komen. De roomba gaat kriskras door de woonkamer en ramt de deur telkens een stukje verder dicht. En als ie dan besluit om langs de deur te gaan om vervolgens in de hal verder te kunnen, kan ie het niet omdat ie de deur bijna dichtgeramt heeft.
Daarnaast hebben wij een tapijt liggen waar ie de ene keer wel op komt en de andere keer niet. Op het moment dat het hem wel lukt, kan ie niet helemaal verder gaan omdat ie telkens denkt dat ie ergens tegenaan zit, maar komt gewoon niet verder op het tapijt. Terugrijden lukt dan gelukkig wel.

Ik vraag mij nog wel af of de roomba zo slim is dat ie ook op een gegeven moment weet waar ie is. Door te berekenen waar ie tegenaan gaat en hoever ie vrij kan rijden in een rechte baan, zou ie op een gegeven moment een kaart voor zichzelf moeten weten, zolang ie maar vanaf hetzelfde punt telkens start en ook dat punt niet anders wordt (door bij het verplaatsen van de base) of bijv vrij komt van de vloer (denk aan kabels die meegesleept worden en uiteindelijk de baan van de roomba verandert).
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Snelvuur »

ter info, ik heb mijn roomba al meerdere keren zien "hangen" over de trap, maar hij is nooit de trap af gevallen, ik denk dat dat ook een soort van beveiliging extra is dat hij dan stopt. Mijn oude roomba is maar ooit 1x de trap af gevallen (en dat kwam door mijn vriendin)

Ik gebruik geen vuurtorens en zonder probleem laat ik hem altijd los met de trap..

// Erik (binkey.nl)
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by AshaiRey »

Begrijp ik het goed dat deze actie (helaas) is afgelopen?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by TANE »

bij voldoende belangstelling wil ik een tweede actie starten.
minimaal 5 personen.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Antoon »

Dan heb ik wel interesse om mee te doen.

- Antoon

<h6>
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by TANE »

1- AshaiRey
2- Antoon
<font color="green">3- Ilonka 562 PET</font id="green">
<font color="green">4- bartg 562 PET</font id="green">
5- Alexandra
Ilonka
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Wed Jun 03, 2009 12:15 pm
Location: Netherlands

iRobot's Roomba Inkoop actie

Post by Ilonka »

Beste Chak,

Omdat ik je op een of anere wijze geen pb kan sturen maar even een mail via het forum.

Tijdens mijn zoektocht naar reviews voor de Roomba 52 PET kwam ik jou inkoop post tegen. Begrijp ik het goed dat bij aankooop van 5 apparaten er een nieuwe actie tegen 20% korting is? Indien het het mogelijk is om deel te nemen en het apparaat bij mij thuis af te laten leveren zou ik graag aan een Roomba 562 PET via deze actie willen aankopen.

Al vast dank voor je reactie.

Met vriendelijke groeten,

Ilonka van der Pas
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”