Aanpassen device name [name] in plugin

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Aanpassen device name [name] in plugin

Post by Edwin2008 »

Is het mogenlijk om de getoonde devicename in de plugin te wijzigen. Doel is om in de plugin source alleen het circle id als naam te hebben staan (is dus volstrekt nietszeggend voor dataminers) en dan de plugin als een soort vertaaltabel te gebruiken naar het echte device (haardroger, wasmachine enz) zodat ik mijn handmatige lijstje overboord kan zetten.
Telkens als ik in de plugin de naam wijzig is het even goed om vervolgens terug te sprinegn naar de source benaming.
En ja ik heb in de plugin config alleen een vinkje staan bij "Collect statistics by default (for new devices)"
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Aanpassen device name [name] in plugin

Post by Edwin2008 »

Ben ik de enige die in de source alleen neutrale info wil hebben staat? Het aanpassen van ruimt/verdieping is geen probleem maar in de charts een functionele naam te krijgen wel.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Aanpassen device name [name] in plugin

Post by Bastiaan »

Nee ik probeer het zelfde, en noem alle items "divers" etc om de data onbruikbaar te maken.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Aanpassen device name [name] in plugin

Post by Edwin2008 »

maar het zou wel handig zijn als in homeseer een functionele naam staat. De plugin zou toch een soort van vertaal tabel kunnen hanteren. In de source geef je iedere plug als naam het ID (bv 236E12) en in hs vertaalt de plugin die dan in "vaatwasser" op de 1e verdieping in wasruimte.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Aanpassen device name [name] in plugin

Post by Rene »

Klinkt als een bug in de plugin. Aangezien ik op vakantie ben zal dit tot na mijn vakantie moeten wachten (2e week augustus).

Rene.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Aanpassen device name [name] in plugin

Post by Edwin2008 »

geen probleem, geniet van je vakantie.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”