Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by ldborn »

Ik heb de laatste plugwise software versie geinstalleerd en het gevolg was dat alle 29 modules dubbel in homeseer staan. Is er een bepaalde volgorde waarin ik moet installeren. Moet ik eerst de hs plugin uninstallen de devices verwijderen en dan de nieuwe plugwise installeren en daarna weer de plugin?
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Edwin2008 »

User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Rene »

Het kan niet zo zijn dat het installeren van een nieuwe versie van de Plugwise software heeft geleid tot het dubbel aanmaken van de devices in Homeseer. Je hebt nog iets anders gedaan, maar wat? Het installeren van een nieuwe versie van de Source zou geen gevolgen moeten hebben voor de Plugwise plugin. Alle devices moeten gewoon blijven werken. Heb je logging van het moment waarop de device dubbel verschenen?

Rene.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Edwin2008 »

ahum, in genoemde post staat:
Upgrade from previous beta:
1. Stop Plugwise plugin in Homeseer
2. Select all plugwise devices in the status screen and delete them
3. Go to fresh install
Ik lees TS post als: ik had de plugin al geinstalleerd en heb nu de laatste versie geinstalleerd. Als ik dan de tekst goed lees van rene (toppie plugin btw) moet je eerst alle devices verwijderen.
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by ldborn »

Rene helaas kan ik geen logging meer reproduceren daar ik mn systeem na dit gebeuren 1 dag heb teruggedraaid met driveclone. Ik heb me zojuist aan de installatie regels gehouden welke in het topic staan door edwin2008 genoemd. Ik heb eerst de plugin gestopt vervolgens alle plugwise devices verwijderd (dit heeft overigens tot gevolg dat dan al mn events waarbij plugwise modules waren betrokken vernacheld zijn)Daarna heb ik de plugwise software (laatste versie) geinstalleerd en daarna de plugin geenabled en toen ging het wel goed.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Rene »

Je hebt toch geen nieuwe versie van de plugin geinstalleerd? Als je alleen een nieuwe versie van de Plugwise Source software installeerd, hoef je aan de Homeseer kant, en dus ook aan de plugin, niets te doen.

Rene.
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by ldborn »

Dat had ik dus gisteravond gedaan, dus niks aan de homeseer kant en toen stonden zoals gezegd alle devices er dubbel in met het enige verschil dat de oude devices een floor naam Energie hadden omdat ik dat er een keer had ingezet. De nieuw opgenomen devices hadden een identieke naam met op de floor naam na. De oorspronkelijke devices hadden code #1 t/m #29 de nieuwe dubbele hadden de codes #30 t/m #59
Ik had al de meest recente plugin dus die niet opnieuw geinstalleerd
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Rene »

Heel vreemd. Het lijkt erop alsof er iets mis is met de database die gebruikt wordt door de Plugin. Als je de plugin nu stopt en weer start, wat gebeurd er dan?

Rene.
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by ldborn »

Ik heb de plugin gestopt en gestart, geen dubbele devices. Wel verkeerde waardes. Hij geeft nu bijvoorbeeld bij een lamp het wattage aan wat gebruikt wordt door mn tv die nu aanstaat. Bij de tv staat 0 watt. Ik zit heel slecht in mn tijd en aangezien er zoveel events staan in mn systeem welke nu ook niet meer goed werken kies ik toch maar weer even voor de makkelijkste weg en draai daarom mn systeem opnieuw een dag terug.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Rene »

De gegevens database die gebruikt wordt door de Plugwise plugin en de gegevens in Homeseer zijn niet meer in sync. Het is me een raadsel hoe dit zover is gekomen.

Rene.
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by ldborn »

Ik heb mn systeem weer teruggedraaid alles is weer bij het oude. Oude versie plugwise draait weer. Rene ik maak overigens al geruime tijd zonder enige problemen gebruik van jouw plugin. Heb je nog een tip hoe ik nu toch het beste plugwise kan updaten.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Rene »

Gewoon updaten. Ik heb dit met elke beta versie tot nu toe zo gedaan. En ook met de laatste final. Zonder problemen, afgezien van de bugs die in de betas zaten dan ;-) Als het MAC adres van de circles hetzelfde blijft en dat zou zo moeten zijn, dan veranderd er aan de kant van Homeseer ook niets. Binnen Homeseer wordt elke circle namelijk uniek onderscheiden op basis van het MAC adres. Dus Homeseer en de plugin gewoon laten draaien en de Plugwise Source upgraden.

Rene.
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by ldborn »

Ik heb de update opnieuw geinstalleerd en het is nu helemaal goed gegaan. Heel vreemd dat het gisteren fout ging. Ik ben blij dat het allemaal weer ok is. Bedankt voor de support. Verschil met de installatie van gisteren is dat ik nu eerst de hstouch client gesloten heb, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Bastiaan »

Gek maar waar, na de recente plugwise update is het mij overkomen, allemaal dubbele devices.
De oude draaien nog gewoon en geven ook de juiste waardes aan voor zover ik kan zien. Hun "last change" datum loopt gewoon mee, de nieuwe serie heeft dus een hoger nummer gekregen, is groen alsof ze data ontvangen maar de last change blijft staan op de update datum en de eerder toekende locaties staan er ook niet bij. Kan het kwaad ze gewoon te verwijderen?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Nieuwe versie plugwise alle devices in HS dubbel

Post by Rene »

Heel vreemd, ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Devices zou je gewoon moeten kunnen verwijderen.

Rene.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”