Vreemde melding in homeseer log

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Paul H te O
Member
Member

Post by Paul H te O »

Wie weet wat deze melding in mijn homeseer log betekend en of het kwaad kan:
13-6-2009 17:49:26 Info Got data but was not PUT or GET, from: xxx.xxx.xx.xxx Data: CONNECT yyy.yyy.yyy.yy:zzz HTTP/1.0
Bedankt voor de antwoorden
Gr. Paul.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Paul,

Haal de ip adressen er even tussenuit. Ik neem aan dat jij het laatste ipadres bent? Hier meer leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypertext_ ... r_Protocol
Iemand probeert middels SSL naar je homeseer server te connecten. Je hebt 1 poort open staan vanaf internet naar je Homeseer server?
Paul H te O
Member
Member

Post by Paul H te O »

Hoi
Dat is het vreemde, geen van beide is mijn IP adres.
Ik heb het beveiligd met een wachtwoord kan het dan geen kwaad?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mgizmo</i>
<br />Paul,

Haal de ip adressen er even tussenuit. Ik neem aan dat jij het laatste ipadres bent? Hier meer leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypertext_ ... r_Protocol
Iemand probeert middels SSL naar je homeseer server te connecten. Je hebt 1 poort open staan vanaf internet naar je Homeseer server?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

Ik zat vanacht even te kijken, maar het is een aol server, kon niet precies er achter komen of het een proxy server was ( dat ip op poort 443 )

gebruik je mischien iets van aol produkten... ICQ ... ?
een search bar in je browser ?

Tevens kreeg ik wel erg veel rusische vage websites via google door ( temniste mcaffee geeft dat aan ) op dat zelfde ip adres wat me een beetje vaag vermoeden geeft dat het iemand is die via een aol proxy bij je binnen probeert te komen.

Ik zou in iedergeval wat nader onderzoek doen en even kijken wat voor verkeer er in en uit gaat met een programmatje zoals wireshark.

Ik wil ook nog wel benadrukken dat ik geen deskundige ben.
Paul H te O
Member
Member

Post by Paul H te O »

Hoi, er wordt hier in huis wel gebruik gemaakt van MSN en Hyves maar niet ICQ, of is MSN en Hyves ook een aol product?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by r_255</i>
<br />Ik zat vanacht even te kijken, maar het is een aol server, kon niet precies er achter komen of het een proxy server was ( dat ip op poort 443 )

gebruik je mischien iets van aol produkten... ICQ ... ?

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

MSN, zeker niet.... hyves ook niet zover ik weet.

Ik zou me vooralsnog niet al te druk maken omdat het meestal om ip ranges gaat waarbij ze domweg proberen. Mocht je de melding vaker terug zien dan zeker op onderzoek uit.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”