RFXCOM en W800rf ontvanger

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFXCOM en W800rf ontvanger

Post by AshaiRey »

Is er iemand die mij kan vertellen of het gebruik van RFXCOM samen met een W800rf (310Mhz) problemen opleverd of andere punten waar ik op moet letten?

Omdat ik nog een behoorlijke hoeveelheid switches en sensors nodig heb zit ik eraan te denken om deze via ebay uit de US te halen. Dit scheelt heel veel geld. Echter deze werken op 310Mhz. Ze 1 voor 1 om te bouwen is ook een optie maar zal uiteindelijk toch duurder uitvallen. De extra slot die ik nog heb in de RFXCOM wil ik open houden voor 892 Mhz frequenties in de toekomst.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

RFXCOM en W800rf ontvanger

Post by r_255 »

ik krijg een deezer dagen die interface en dan kan ik je ook meer vertellen over...
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

RFXCOM en W800rf ontvanger

Post by b_weijenberg »

De W800 wordt niet ondersteund door de RFXCOM plug-in.
En alle W800 ontvangers (310 en 433) kunnen enkel de eerste 32 bits het X10 protocol ontvangen. Security sensors en Digimax worden daarom niet volledig ontvangen door de W800.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFXCOM en W800rf ontvanger

Post by AshaiRey »

@Bert Dat is duidelijk
Voor nu is het mij vooral te doen om de pak hem beet 10 motion sensors en 10 DS10 switches die op de planning staan. Dat gaat me maar een fractie kosten als ik 310 Mhz apperatuur gebruikt uit de VS tegen het hier kopen. Ik wil juist voor een W800 gaan omdat ik later een 2e receiver in de RFXCOM wil plaatsen voor Visonic modules.

Kan ik volgens jou dan beter mijn overgebleven slot in de RFXCOM Lan versie met deze receiver vullen?
310MHz receiver with antenna for US X10
Order code: 80010
(Visonic devices hebben bij mij op het moment een lage prioriteit namelijk)

@r_255
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring. Als je me op de hoogte wilt houden dan graag. [:D]
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

RFXCOM en W800rf ontvanger

Post by b_weijenberg »

De US 310 sensors zijn niet de meest ideale om te gebruiken (buiten dat ze in NL officieel niet toegestaan zijn)
Het is aan te raden om een 310 ontvanger in een USB interface te gebruiken of de 310 sensors om te bouwen naar 433.92. Een LAN interface stoort iets op 310 waardoor de ontvangstafstand kleiner wordt. De US 310 sensors zijn zo goedkoop omdat daar een niet-kristalgestuurde zender in zit die mbv een spoeltje op frequentie geregeld wordt. Resultaat is dat ze soms wel 1 Mhz naast 310 staan en dan is de afstand klein of wordt de sensor helemaal niet ontvangen door een RFXCOM ontvanger vanwege het bandfilter (600kHz breed) op de antenneingang.
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”