Ik heb vanmorgen de IRtrans software geinstalleerd en de plugin ook. Nu heb ik echter het probleem dat de plugwise stick geen plugwise netwerk meer zien en van mijn RFXcom ethernet receiver wel de ontvanger werkt(COM2)maar niet de transmitter (com5). Het log geeft de volgende melding:
(Open) Error:System.UnauthorizedAccessException: De toegang tot de poort COM5 is geweigerd. bij System.IO.Ports.InternalResources.WinIOError(Int32 errorCode, String str) bij System.IO.Ports.SerialStream..ctor(String portName, Int32 baudRate, Parity parity, Int32 dataBits, StopBits stopBits, Int32 readTimeout, Int32 writeTimeout, Handshake handshake, Boolean dtrEnable, Boolean rtsEnable, Boolean discardNull, Byte parityReplace) bij System.IO.Ports.SerialPort.Open() bij HSPI_RFXCOM.clsRS232.Open(Int64 comport)
Blijkbaar is er iets met de compoortverdeling aan de hand, echter in System zie ik zowel com2 als com5 en daar zou alles goed werken.
Iemand een idee?
geen contact meer met RFXcom en plugwise
Moderator: Ruud
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Waar is de compoort gebleven die je er bij zou moeten hebben gekregen?
Ik heb zo een vermoeden dat com5 een ander device is geworden COM6 of hoger al geprobeert ?
Ik heb zo een vermoeden dat com5 een ander device is geworden COM6 of hoger al geprobeert ?
Jeroen heb je het al opgelost?
Ik kwam er vanmorgen achter dat mijn Plugwise er ook helemaal uit ligt.
Heb gisteren ook de IRTrans geprobeerd te installeren alleen zonder succes.
Dus nu geen plugwise en geen IRTrans.
- Antoon
<h6>
Ik kwam er vanmorgen achter dat mijn Plugwise er ook helemaal uit ligt.
Heb gisteren ook de IRTrans geprobeerd te installeren alleen zonder succes.
Dus nu geen plugwise en geen IRTrans.
- Antoon
<h6>
wellicht usb stick in andere poort gestopt? windows wisseld dan vaak de com poort.
Ik heb niks verandert, heb een IRTrans LAN.
- Antoon
<h6>
- Antoon
<h6>
Jeroen
Via device manager van Windows rollback van de FTDI drivers zal waarschijnlijk je probleem oplossen.
Via device manager van Windows rollback van de FTDI drivers zal waarschijnlijk je probleem oplossen.
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Ik heb even system restore gedaan en wacht even af... Zag ook al ander topic hierover.