HomeSeer script voor file informatie

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

dutchnomad
Member
Member
Posts: 52
Joined: Fri Oct 24, 2008 9:03 am
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by dutchnomad »

Bij het uitvoeren van het script (DJ_Traffic_08.vb) constateerde ik dat de samenvatting van de file informatie niet correct was. Dat had te maken met de verwerking van de string waarin die gegevens staan:

Er zijn momenteel 12 files met een totale lengte van 43 kilometer

Dit moet volgens script er uit zien als: 12 files (43km)

dat bleek niet te kloppen en dus heb ik even het een en ander aangepast om het wel goed te krijgen. Als er interesse is bij jullie in de aanpassing dan hoor ik het wel.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by Edwin2008 »

graag. maakt mij niet zoveel uit hoe het eruitziet als het maar leesbaar is.
Op dit moment gaat het in een windows client wel goed (tekst wordt netjes afgebroken binnen text blok) echter op de albatron staat alles op één regel waardoor je alleen het begin ziet en de rest buiten beeld valt.
** edwin **
dutchnomad
Member
Member
Posts: 52
Joined: Fri Oct 24, 2008 9:03 am
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by dutchnomad »

@Edwin:

Ik weet niet of het script jouw probleem oplost. Heb geen idee wat een Albatron is en ben nog een domotica en homeseer nono, maar kan wel software ontwikkelen. Mijn aanpassing zorgt er allen voor dat de WAARDEN in "12 files (43km)"de juiste waarden zijn. Als je aangeeft wat jij verandert wil hebben (beetje precies graag) dan zal ik daar eens naar kijken.

Jan
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by Edwin2008 »

zou super zijn. Albatron is een touchscreen die op windows ce 6.00 draait. Beperkt in gebruik maar voorlopig voldoende. tijdje gelden via inkoop actie op dit forum gekocht.
De file info zou net 1 file per regel moeten zijn maar op de albatron staat alles achter elkaar.
Verder gaat het mis als er op de A6 meer als 1 file staat, script laat dan alleen 1 file zien. Laat ik nu met name de A6 en de A7 veel gebruiken :(
Was mij inderdaad ook opgevallen dat de waarden niet geheel goed leken te gaan maar ik dacht dat dat kwam omdat ik een andere bron raadpleegde (anwb)
Kun je wat met deze info
** edwin **
dutchnomad
Member
Member
Posts: 52
Joined: Fri Oct 24, 2008 9:03 am
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by dutchnomad »

@Edwin: In Homeseer zelf staan de regels bij meerdere files (bijv. A2 en A20) netjes onder elkaar. Het script voegt hiertoe een <br>-tag toe aan de tekst om een nieuwe file op een nieuwe regel te beginnen. Kennelijk kan Albatron niet met deze opmaak tag overweg, maar ik moet zeggen dat het vreemd is als Albatron slechts een monitor is (of komt het omdat het een touchscreen is).
Kan je eens een screenshot mailen?

Jan
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by Edwin2008 »

Lastig, ega heeft fototoestel mee :)
Maar op dit moment staat er:

6 files (14km) op de ALL A2 (Utrecht - 's-Hertonebo => rest is naast het scherm. Dit zou moeten zijn, en zo ziet het er ook uit in de designer en op een windows client uit;

6 files (14km) op de ALL
A2 (Utrecht - 's-Hertogenbosch) : 2km
A4 (Amsterdam - Delft) : 4km
A12 (DenHaag - Utrecht : 2km
enz
** edwin **
dutchnomad
Member
Member
Posts: 52
Joined: Fri Oct 24, 2008 9:03 am
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by dutchnomad »

@Edwin

Ja die laatste is wat ik ook zou zien. De vraag is nu hoe de info naar jouw Albatron wordt gestuurd. Heeft die een aparte driver nodig of zo? Of is het een 'gewone' monitor met niets extra? Of ...

Jan
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by Edwin2008 »

zie http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=2531
is een windows Ce doos waar een HSTouch client op draait.
** edwin **
dutchnomad
Member
Member
Posts: 52
Joined: Fri Oct 24, 2008 9:03 am
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by dutchnomad »

@Edwin, op zich ken ik HSTouch niet, maar mij lijkt het veschil te zitten in het volgende:

De 'gewone' Homeseer applicatie is in feite een webserver. Deze kan de <br>-tags gewoon verwerken. De HSTouch client lijkt mij geen webserver-achtig iets en het ziet er naar uit dat de opmaak data, zoals de <br> niet wordt gebruikt (of zelfs niet mee komt als de data van de server naar de client gaat). Haalt HSTouch de data bij Homeseer vandaan (ik ken de architectuur niet van HSToch met Homeseer)?

Jan
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by Edwin2008 »

Aha. Dit gaat wel erg off-topic. Wellicht handig om dit even per mail te doen?
** edwin **
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by Reemster »

Script werkt goed bij mij. Alleen ik vroeg me dus af hoe ik de informatie over de files kan laten mailen door een event? waarschijnlijk lukt dit niet, en heb ik hier weer een apart script voor nodig, right?
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by DJF3 »

Files emailen: Goede vraag, heb ik nog nooit getest. Wat ik wel doe:
- Auto niet thuis + ma t/m vr + na 15:00: SMS file lengte van 'mijn' wegen. (eigenlijk push notification naar phone).

Jan: Als het alleen om <BR> tags gaat dan kan je deze d.m.v. $SCRIPT en $REPLACE tags uitfilteren. Weet even niet of je deze door een carriage return kan laten vervangen die HST wel snapt (het probleem is dat HST geen HTML code snapt en gewoon alles laat zien, ook op iPad, WinXP)

Jan: zou je jouw wijzigingen willen delen? Ben nieuwschierig.

DJ
dutchnomad
Member
Member
Posts: 52
Joined: Fri Oct 24, 2008 9:03 am
Location: Netherlands

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by dutchnomad »

Natuurlijk DJ wil ik die delen. Heb je een plek waar ik de aangepaste versie van je script kan neerzetten? Ik ben ook nog bezig met de meerdere files op een weg issue. Dat is technisch wel opgelost, maar moet het nog laten werken onder homeseer.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by DJF3 »

Dutchnomad: Kan je 'm mailen? (email adres op mijn website http://www.domoticaworld.com, klik links op 'guestbook' en boven in het scherm staat mijn email adres)

Over de regex replace e.d.: zie deze thread [url=http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.p ... 712#p44491[/url]
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HomeSeer script voor file informatie

Post by Snelvuur »

Kan je hem anders als attachment toevoegen? ik was echt toevallig net aan het kijken en er klopte iets niet (kijk er niet al te vaak naar) om te zien dat er toevallig weer over gepost is :)
// Erik (binkey.nl)
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”