Wat te doen ???

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Wat te doen ???

Post by RdP »

Sinds gisteren heb ik een nieuw modem van Ziggo (vanwege de support voor hoge internet snelhden). Dit is een Ubee EVM3200. Vreemd genoeg ondersteund dit modem niet de CID zoals ik die 'oppikte' met mijn tornado modem, dus blijkbaar is er weer iets net even anders. Mijn huistelefoons zien overigens wel de CID.
Mijn integratie met HS was op basis van een script en werkte op zich naar tevredenheid, maar miste ook wel wat zaken.
Ik heb de volgende vragen:

- Heeft iemand ervaring met de Ubee EVM3200 Ziggo modem icm de Fritzbox oplossing
- Welke Fritzbox modems worden ondersteund. Ik zoek naar een goedkope oplossing die met name CID detectie doet. (Via marktplaats is wel wat te krijgen denk ik) Ik heb geen WLAN of zo nodig.
- Wat zijn de mogelijkheden om uitgaande gesprekken te monitoren.

Misschien dat ik straks nog wat meer vragen verzin, maar dit is voorlopig het belangrijkste.

Bij voorbaat dank,
Rien
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Wat te doen ???

Post by Digit »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RdP</i>
<br />- Heeft iemand ervaring met de Ubee EVM3200 Ziggo modem icm de Fritzbox oplossing
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ik niet.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RdP</i>
<br />- Welke Fritzbox modems worden ondersteund.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Fritz!Box 7170 en 7270 series in ieder geval.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RdP</i>
<br />- Wat zijn de mogelijkheden om uitgaande gesprekken te monitoren.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Van zowel ingaande als uitgaande gesprekken zijn de betrokken telefoonnummers, startdatum/-tijd en gespreksduur beschikbaar.



<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Wat te doen ???

Post by TANE »

Rien ik heb ook een nieuwe modem van merk Arris.
mijn oude centrale werkte na de omschakeling bij ziggo van DTMF naar FSK ook niet meer goed.
Fritzbox werk wel goed samen met Arris modem.


<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Wat te doen ???

Post by RdP »

Hoi Enver,

Dit heeft op zich niets te maken met de DTMF naar FSK overschakeling van een paar maanden geleden. Daar had ik ook last van, maar dat is opgelost door mijn (tornado) modem van nieuwe firmware te voorzien. Het werkte dan ook allemaal goed met het Ziggo Motorola modem, maar nu ik de Ubee heb 'ziet' het modem geen CID meer. Mijn huistelefoons overigens wel, dus de CID wordt wel meegezonden.

Ben nu op zoek naar een goedkope Fritzbox en hoop dan maar dat ie het dan weer wel doet.
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Wat te doen ???

Post by RdP »

Enver,

Ik heb een bod gedaan op een 7170, maar heb nog een openstaande vraag.

Zoals je weet wil ik alleen maar nummerherkenning en uitgaande gesprekken registreren. Het wlan en DSL gedeelte heb ik niet nodig (ik heb ook een Time Machine)

Werkt het als ik de uitgaande telefoon line van de Ziggo kabel modem op de Fritzbox aansluit(op de DSL/Tel aansluiting links) en mijn analoge telefoons vervolgens ook aan de Fritzbox aansluit. Werkt de plugin dan en kan ik de Fritzbox dus puur als analoge telefoon 'centrale' gebruiken en dus wlan en DSL uitschakelen.

Alvast bedankt...
mo046
Member
Member
Posts: 186
Joined: Thu Nov 08, 2007 4:12 pm
Location: Netherlands

Wat te doen ???

Post by mo046 »

ja, wel de juiste kabel gebruiken voor de DSL-aansluiting. Bij de FB is dit een speciale kabel die meegeleverd wordt. Deze splitst naar twee aansluitingen: een voor de ADSL aansluiting op je telefoonsplitter (heb je dus niet nodig bij Ziggo) en een voor de analoge telefoonaansluiting op je telefoonlijn. Die laatste gaat dus op je Ziggo-modem.

** Maurice **
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Wat te doen ???

Post by RdP »

Super... bedankt voor de bevestiging.
Ben overboden op de 7170 en ga nu voor een 7050. (is voor weinig te koop op Ebay en Gladbeek heeft het werkend begrijp ik..)
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”