Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by Snelvuur »

Eigenlijk al zoals de topic het zegt. Nu weet ik dat je met wat scripten het nodige kan doen maar er zijn meerdere mensen op het forum die een deurbel in het huis hebben met homeseer e.d.

Zelf heb ik hier een kaku liggen die ik tussen de deurbel kan doen en die werkt opzich wel naar behoeven. De kans dat iemand de knop zo kort indrukt dat hij niet afgaat zie ik als verwaarloosbaar.
Alleen deze zender geeft een signaal af als "aan/uit/aan/uit/aan/uit" dus hou je hem ingedrukt heb je ongeveer 30 van die events. Dus stel ik wil daar een emailtje aanhangen met een fotootje van de camera dan heb ik gelijk 30 mailtjes. Dat is dus niet handig.

Heeft iemand een soortgelijk iets , en de daar bij behorende script? Zo niet ga ik zelf iets bouwe uiteraard. (maar waarom het wiel uitvinden als het er al is)
// Erik (binkey.nl)
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by johnz »

Heb je daar wel een script voor nodig?

Ik heb events die worden getriggerd door "device deurbel changed to on" en daarbij gewoon aangegeven cannot retrigger for 15 seconds. Werkt prima.

Ik zet het device in het event ook weer op off (3x: direct, na 9 seconden en na 18 seconden). Ik weet niet meer zeker waarom ik dat doe, heeft waarschijnlijk met de kaku chime te maken die ik erbij gebruik.

John
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by Snelvuur »

Hmm ja de cannot retriger was ik helemaal vergeten, soms ben ik met van alles bezig dat ik het simpele niet meer overzie :)

Ik denk dat je die off er weer in zet omdat iemand binnen die 15 seconden weer zou kunnen drukken op de deurbel.

Gebruik je de chime in het stopcontact hierbij of laat je homeseer een event afschieten wat geluid in je huis produceert?
// Erik (binkey.nl)
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by johnz »

Ik gebruik de chime en daarnaast laat ik Homeseer via TTS omroepen dat er wordt aangebeld.
Ik heb de deurbel nieuwe stijl die 1 nieuwe chime rechtstreeks aanstuurt. Verder nog 2 oude chimes die worden aangestuurd via Homeseer.
Het uitzetten is niet omdat iemand een tweede keer kan aanbellen, het zat meer in het gedrag van de deurbel ik zal het nog wel eens een keer zonder proberen, kijken of er dan gekke dingen gebeuren.
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by johnz »

gekke dingen: het event (changed to on) wordt niet meer getriggerd als ik het uitzetten eruit haal; het device blijft op aan staan. Waarschijnlijk is er zoveel RF vervuiling door die deurbel dat de rfxcom de laatste uit code niet altijd oppikt.
Last edited by johnz on Sun Jul 25, 2010 7:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by Snelvuur »

Ik heb het er ook maar in gezet voor de zekerheid..
// Erik (binkey.nl)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by TANE »

Kaku bel vertrouw ik niet meer.
Zeker 10% wordt er gemist in mijn opstelling. En twee keer uit bed gebeld midden in de nacht..
Ik wacht op de ombouw van mijn Conrad bel. Deze ga ik dan via mct302 of een zwave module aan homeseer conecten.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by Snelvuur »

Ik heb nu een kaku, gelijk gezet op een vaag adres. Tot nu toe geen issues mee gehad, ook niet dat hij het signaal niet op pikte b.v. dus zolang het werkt vindt ik het prima.
// Erik (binkey.nl)
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by edek »

TANE wrote:Kaku bel vertrouw ik niet meer.
Zeker 10% wordt er gemist in mijn opstelling. En twee keer uit bed gebeld midden in de nacht..
Ik wacht op de ombouw van mijn Conrad bel. Deze ga ik dan via mct302 of een zwave module aan homeseer conecten.
Enver,

help me out: die MCT-302 kwam ik tegen bij Becu, er staat niet bij welk protocol deze volgt, maar ik zie 433Mhz als zendfrequentie staan, dus deze is bruikbaar met RFXcom? Verwacht je dat deze betrouwbaarder is dan KAKU? Verder neem ik aan dat je een deurbelknop aan het bedrade contact van die MCT hangt, correct? Ik zoek ook een draadloze deurbel, maar heb ook niet zoveel vertrouwen in KAKU, ik mis ook wel eens een signaal (van verlichting in dit geval).

thanks,
Emile
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by Snelvuur »

mct-302 klinkt als visonic, dan moet je ook een visonic receiver hebben in je rfxcom. Misschien is het de buurt maar de kaku deurbel heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Krijg altijd netjes te horen en netjes een berichtje op me telefoon als de deurbel gaat. Ligt er ook aan hoeveel mensen in de buurt ook die spullen hebben. Kwa zekerheid zou de mct wel beter moeten zijn.
// Erik (binkey.nl)
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by Uriel »

Heb sinds een maand een Kaku bel in gebruik en ben prima tevreden, werkt top. Het signaal triggert een aantal events af en ook dat werkt perfect (via netcam 4xfoto, email van de foto, omroepen + extra trigger geluid, HS touch scherm van camera op voorgrond). Langere termijn is maar weer even afwachten gezien het verhaal van Tane.
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by edek »

Ik zag net dat het idd Visonic is. In de manual van de MCT-302 staat 433 en 868 Mhz, maar ik zie nergens of deze beide frequenties onboard heeft (lijkt me sterk), of dat er per frequentie een ander model is. Ik heb nl alleen 433MHz zend/ontvang in mijn RFXcom.

Ik ga gewoon de KAKU eens proberen, de kosten zijn het niet. Wel een lelijke deurbel, ik zie dat Conrad wel een hoop keuze heeft, ook allemaal op 433MHz, werken die ook?
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by AshaiRey »

Ik had 2 issues met een KaKu deurbel en dat was
1 Het rubberen drukknopje werd weleens een beetje scheef ingedrukt waardoor het net onder de rand bleef steken en de bel ingedrukt bleef.
2 Battery levensduur. Is opzich redelijk maar als hij leeg is kom je daar meestal pas laat achter.

Ik heb punt 1 opgelost door de KaKu binnen te hangen en 2 draadje aan de druk knop te solderen en deze aan de oude bel drukknop te bevestigen die nog op de buitendeur zat.
Dit ziet er beter uit en werkt beter.
Voor punt 2. De Kaku gebruikt een klein 12V batterijtje. Nu had ik nog 4 van die grote knoopcel schijven van 3V liggen. Deze heb ik gestapeld en met een papierklemmetje op elkaar gedrukt samen met de draadje. Deze batterij pack aangesloten op de oude locatie van de batterij. Deze opzet heeft een veel grotere capaciteit en zal langer meegaan. Het is eigenlijk geen oplossing dus. :(
Bram
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by Snelvuur »

Zit er dan een druk knop bij? ik heb gewoon zo'n apparaatje met 2 draadjes eraan voor gehaald die heb ik gewoon aangesloten op mijn bestaande deurbel en klaar was klara. Ga niet mijn mooie deurbel vervangen! :-)
// Erik (binkey.nl)
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Iemand een kaku deurbel script voorbeeld?

Post by AshaiRey »

Bram
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”