android

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
ejdebruin1983
Starting Member
Starting Member
Posts: 31
Joined: Thu May 27, 2010 10:07 am

android

Post by ejdebruin1983 »

mensen

ik heb inmiddels een leuke tablet op de kop getikt
10"met android 2.2

nu kan ik alleen maar connecten naar de demo servers van hstouch en kan nergens instellen dat ik naar mijn eigen homeseer server kan connecten

de uitleg van homeseer is "open de settingspage"ok, maar HOE????

begin ik nu kippig te worden of kan ik het echt niet vinden ??? :cry: :cry:

de windows clients is altijd rechtsbovenin vasthouden maar hoe doe ik dat hier?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: android

Post by Alexander »

http://board.homeseer.com/showthread.php?t=144704
It's with the rest of the settings on the Android OS, not with the application.
On my phone it's settings - applications - manage applications, or something close to that.
Alexander
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by AshaiRey »

Kan je vertellen welk type tablet je gebruikt?

Ik heb er ook een en die heeft aan de zijkant 2 knopjes waarvan er 1 een configuratie scherm (van HS Touch) op het scherm zet.
Bram
ejdebruin1983
Starting Member
Starting Member
Posts: 31
Joined: Thu May 27, 2010 10:07 am

Re: android

Post by ejdebruin1983 »

het is de zt-180 (e-pad) maar je hebt de koelkast gewonnen, het is gelukt! thnx!
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: android

Post by labtec »

Leuke tablet :)

Is deze tablet als volwaardig touchscreen voor HS te gebruiken? contiunue gebruik bijvoorbeeld
in een frame aan de muur. Heb je dan geen probleem met het uitschakelen in een powersave / screensaver
mode?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by TANE »

Zeker een mooi ding.
Ik heb zelf een order lopen voor de Dropad 7 inch ook met een A8 CPU van dacht ik 1,2Ghz.
Ipad die ik nu gebruik is 10" maar helemaal happy ben ik niet met dat ding. ik zoek iets wat kleiner is.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: android

Post by labtec »

Maar............is een (Android) tablet geschikt voor continue gebruik (aan de muur monteren).

Schakelt deze dan naar een powersave/screensaver mode of kan je hem wel/niet gedimt het HStouch screen op
de tablet laten staan.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by TANE »

Wat je kan doen...
Powersave uit. tablet is altijd aan.
Een extra scherm maken in je HST
Scherm met geen inhoud en zwarte achtergrond.
scherm vullende toets maken op de nieuwe scherm
Actie naar een tweede main (Echte main)
Nieuwe scherm "main" maken

Na bv 5 minuten automatisch naar main

als je het scherm aanraakt gaat die naar je echte main scherm.
Op deze wijze kan je ahv events remote van scherm wisselen.

Dit gebruik ik nu op de Ipad en dat werkt goed.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by AshaiRey »

Is deze tablet als volwaardig touchscreen voor HS te gebruiken? contiunue gebruik bijvoorbeeld in een frame aan de muur.
Ik heb ook zo'n ePad. Hier staat het tablet altijd aan in gedimde staat. Bij mij staat er nog Android 2.1 op. Ik vind het prima zo want het doet alles wat ik wil dus lekker houden zo. Alles werkt prima, dik waar voor zijn geld vind ik en ook lekker stabiel. Hij hangt hier aan de muur. Dit heb ik dmv een zo geheten wandbord houder gedaan. Die kan je voor een paar euro bij de bouwmarkt halen. Het zijn van die kleine haakjes met veren eraan waarmee je een sier aardwerk bord mee aan de muur kan hangen. Als het goed is voor een duur antiek bord is het zeker goed voor een tablet. Aan de achterkant heb ik tussen de tablet en de hanger een plaatje karton gedaan met twee strips tochtstrip er op geplakt. Hierdoor hangt hij lekker stevig tegen de muur en beweegt hij niet als ik hem bedien. Het is net of het tablet aan de muur is gelijmt :D
Bram
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by TANE »

AshaiRey wrote:
Is deze tablet als volwaardig touchscreen voor HS te gebruiken? contiunue gebruik bijvoorbeeld in een frame aan de muur.
Ik heb ook zo'n ePad. Hier staat het tablet altijd aan in gedimde staat. Bij mij staat er nog Android 2.1 op. Ik vind het prima zo want het doet alles wat ik wil dus lekker houden zo. Alles werkt prima, dik waar voor zijn geld vind ik en ook lekker stabiel. Hij hangt hier aan de muur. Dit heb ik dmv een zo geheten wandbord houder gedaan. Die kan je voor een paar euro bij de bouwmarkt halen. Het zijn van die kleine haakjes met veren eraan waarmee je een sier aardwerk bord mee aan de muur kan hangen. Als het goed is voor een duur antiek bord is het zeker goed voor een tablet. Aan de achterkant heb ik tussen de tablet en de hanger een plaatje karton gedaan met twee strips tochtstrip er op geplakt. Hierdoor hangt hij lekker stevig tegen de muur en beweegt hij niet als ik hem bedien. Het is net of het tablet aan de muur is gelijmt :D
Heb je misschien wat foto's.
bevestigingsmethode die je hebt bedacht vind ik briljant.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by AshaiRey »

Oke, here are some pictures.

This the overall view. Not much to see of the attachment.
This it the overall view
This it the overall view
1.JPG (44.34 KiB) Viewed 13288 times
Detail view
2.JPG
2.JPG (27.44 KiB) Viewed 13288 times
Backside
On this one i just glued the foam strips (tochtstrip) straight to the back of the ePad.
3.JPG
3.JPG (20.82 KiB) Viewed 13288 times
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: android

Post by Alexander »

Intertoys heeft die actie weer voor 100 euro en 200 euro (http://www.intertoys.nl/games/tablet-pc-dagaanbieding). Iemand van ons toevallig deze al aangeschaft en voor HSTouch in gebruik? Op het tweakers forum zijn ze wel goed te spreken over dit product.
Alexander
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by TANE »

Ziet er mooi uit bedankt..voor de foto's

Mijn ervaring met touch screen is dat je beste voor een capacitieve scherm kan kiezen. Deze werken het beste.. bv Archos 70
Droppad krijg ik volgende week binnen deze heeft een capacitieve scherm en een A8 CPU van 1,2Ghz
Een tweede machine wat ik aan het bekijken ben is een met een A9 Dual core CPU.

Android tablets die ik heb getest werkten meeste goed met HST.
Voor wat zwaardere pagina's met video ed kan je beste voor een CPU kiezen van >800Mhz.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by AshaiRey »

Ik heb nu zo'n 6 maanden ervaring met een touch screen en dit is mijn bevinding.
Mijn systeem is dusdanig ingericht dat ik weinig zelf handmatig hoeft te doen. Muziek wordt automatisch geregeld en aan/uit geschakeld aan de hand van tijdspip van de dag en locatie. Informatie schermen komen en gaan alleen dan wanneer ik het nodig heb. Dus NS info alleen op die dagen dat ik het gebruik voor mijn werk en dan alleen nog als ik net opgestaan bent. Ik vind dat domotica op de achtergrond aanwezig moet zijn en mij ondersteunen, niet dat ik me er continue actief mee moet bemoeien. Dit houd in dat ik het touchscreen ongeveer slechts 1x in de week hoeft te gebruiken. Een kort tik, kijken een tweede tik en klaar. Om daar nu een capacitief scherm met bijbehorende prijs voor te nemen vind ik in mijn geval ronduit belachelijk.

Dus mijn advies is, bekijk een eerlijk object wat doe je nu eigenlijk echt met een HST schern als het 'nieuwtje' ervan af is en is het dan die prijs wel waard. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld zonde om een iPad aan de muur te hangen. dat ding kan zoveel meer.
Bram
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: android

Post by TANE »

Bram,

Daar heb je wel gelijk in.
Ik gebruik het ook veel voor informatie en geheel draait onzichtbaar automatisch op de achtergrond.

Wat verder voor mij belangrijk is:
Video schermen (Kinderen en voordeur)
Goed kunnen controleren van verschillende events met verlichting ed.
Informatie bekijken...wie is aan de deur geweest en wie heeft gebeld
weer, nieuws ed.

Scherm wordt dus genoeg gebruikt.
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”