Ik denk niet dat de Alphatronics meer te bieden heeft.
Maar zoals ik al zei is de Alphatronics handig als je sensoren hebt die je wel voor HA gebruikt maar niet voor security.
Ik ben nog helemaal niet bezig geweest om de 2 met elkaar te vergelijken, het interesseert me eigenlijk ook niet. Ik heb mijn systeem zo gebouwd dat de 'bron' van sensor-informatie niet uitmaakt, het komt allemaal weer (softwarematig gezien) op dezelfde plek terecht. Heel anders dus dan hoe HS in elkaar zit, waar elke Plugin zijn eigen devices kent - combineren van verschillende 'sources' kan dan alleen door 'moeilijk doen'.
De Alphatronics zou in principe qua ontvangst dezelfde kwali moeten hebben als de alarmcentrale zelf; ik heb me nl. ooit laten vertellen dat beiden dezelfde ontvanger hardware hebben. Misschien dat de evt. verschillende baudrates (ken ze niet uit mijn blote hoofd) een fractie aan winst voor 1 van beiden kan opleveren, maar ik denk dat dat te verwaarlozen is (?).
Kortom, een hoop "denken", dus ik denk dat er pas wat te zeggen valt als beiden een tijdje naast elkaar draaien.
Wat nuttig kan zijn is dat de Alphatronics ook de signaalsterkte van elke sensor kan ophoesten. Naarmate 868 net zo crowded wordt als de 433 kan dat wel eens nuttig zijn,
denk ik dan maar