Version 2.5.0.0 (HS2)

Alles m.b.t. de Fritzbox plugin van Robert Hekkers overgenomen door Rien du Pre(DUTCH forum)

Moderator: RdP

Post Reply
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by Digit »

Hi guys,

Here it is, finally. This version works with my 7360, but YMMV with other models (as always).
So be sure to have and/or make a backup. All previous versions are still available for download on my website BTW.

This version works for me, but without voicemail, due to the loss of the SMB protocol in the current firmware.
Complaints should be addressed to AVM, I can't help it. Work on voicemail will therefore be suspended until version 3.x
Reason for that is that every minute spent on voicemail is a complete waste of time until I've done a complete rewrite of the code that interacts with the Fritz.

Download: http://www.hekkers.net/files/FBF_2500_HS2.rar

Have fun (and a nice weekend, I hope :wink: )
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by RdP »

Cool,

Ga zo meteen even testen. Laat je horen hoe het gaat.

Bedankt voor je inspanning wederom :)

Gr,
Rien
Rien
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by AshaiRey »

De plugin werkt en ben er weer content mee. De omroep vertel me weer of het wel verstandig is om dat telefoontje op te pakken.
Heb de voicemail nog niet geprobeerd maar dat komt meer omdat ik die niet aan heb staan. :wink:
Het telefoon boek heb ik nu ook aan de praat en alle wat op de fritz staat komt terug in de plugin.

In een andere thread maakt ik een opmerking dat je wel alles moet aansluiten en op orde hebben anders crashed de plugin en haalt hij HS ook onderuit.
Hiermee bedoel ik dat de frits aangesloten moet zijn en aan staan. De LAN en telefoon kabel moeten aangesloten zijn en de telefoon moet ook te gebruiken zijn. Afijn alles zoals je het zou willen hebben want anders werkt het geheel sowiezo niet. Als je dan de plugin start dan werkt hij prima (bij mij in ieder geval)
Opzich heel logisch dus.

Een flinke duim UP voor Digit. :D
Bram
vincenttor
Member
Member
Posts: 344
Joined: Thu Jan 09, 2014 10:45 pm
Location: Netherlands

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by vincenttor »

Bedankt voor alle inzet !
Moet hem helaas nog koppelen via HS2 to HS3 script van jon00 maar t meeste kan ik mooi displayen in HStouch :D
RudolfZTM
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Tue Apr 22, 2008 6:32 pm
Location: Netherlands

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by RudolfZTM »

Omdat mijn Fritz!Box 7390 plotseling overleed, heb ik een 7490 gekocht. De 7390 deed het prima met de Fritz!Box Plugin, maar met de 7490 wil het nog niet zo lukken. Enig idee waar dat aan kan liggen? Is het ontwerp weer zo drastisch anders? Is het een kleinigheid in de instellingen? Ik heb nog geen idee. De plugin geeft in ieder geval aan dat het versienummer niet wordt herkend.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by Akatar »

er wordt gewerkt aan een hs3 versie
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by Digit »

Hoi, je kunt in de Plugin config pagina ergens een Debugmode aanvinken. Dat genereert een logfile waarin ik precies kan zien wat er fout gaat.

Doe het volgende:

1. Zet Debugmode aan in de Plugin;
2. Sluit Homeseer af;
3. Verwijder een evt. in je Homeseer directory aanwezige fbf.log;
4. Start Homeseer op;
5. Laat Homeseer even betijen, zodat alles (Plugins) de tijd heeft gekregen om volledig op te starten;
6. Stuur de nieuwe fbf.log naar me toe: fritz bij hekkers punt net.

Zoals Akatar al aangeeft is er een HS3 versie in de maak en wil ik eigenlijk zo min mogelijk tijd 'verspillen' aan de HS2 versie.
Zie http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.p ... 84&start=0

Dus of het opgelost zal worden hangt een beetje af van de hoeveelheid werk die het oplevert: veel = sorry, uurtje werk = komt goed.
Bedenk daarbij ook dat benodigde aanpassingen vaak niet alleen komen - probleem A wordt opgelost en je komt daardoor verder met de Plugin ... en dan duikt opeens probleem B op.
Maar als je bovenstaande 6 punten afwerkt zal ik ook mijn best doen!
RudolfZTM
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Tue Apr 22, 2008 6:32 pm
Location: Netherlands

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by RudolfZTM »

Beste Robert,
Je hebt me al heel erg geholpen met je suggestie poort 1012 open te zetten door #96*5* te bellen met een huistelefoon.
Heel erg bedankt!
Groetjes, Ruud
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by abl »

Heb net de plugin opnieuw geinstalleerd.
Hij herkent mijn 7390 (moest ook even de call monitor aanzetten), maar haalt helaas geen telefoonboek op.
Iemand enig idee?
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by Digit »

Ja, ikke :wink:
Die combinatie werkt niet dataangaande?

Momenteel concentreer ik me op HS3.
abl
Member
Member
Posts: 244
Joined: Tue Aug 04, 2009 9:58 pm
Location: Belgium

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by abl »

Ah, had weer beter moeten lezen. Dat is weer een goede reden om over te stappen naar HS3...
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Version 2.5.0.0 (HS2)

Post by Digit »

PS, voor de volledigheid: er wordt aan gewerkt, er is op dit moment dus nog geen HS3 versie...
Post Reply

Return to “Homeseer Fritz!box Plugin Forum”