Somfy Impresario RTS Home Control - NIEUW

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Post Reply
bramnelissen
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Thu Oct 22, 2009 11:56 am
Location: Belgium

Somfy Impresario RTS Home Control - NIEUW

Post by bramnelissen »

Impresario Chronis RTS

Maak scenario's en laat deze manueel of automatisch afspelen.
Via scenario's wordt een bepaalde sfeer of situatie benoemd en vastgelegd (afwezigheid, feestje, home cinema, simulatie van aanwezigheid, enz...). Elk scenario zorgt voor de besturing van verschillende producten op hetzelfde moment (rolluiken, binnen- of buitenzonwering, tuinhek, garagepoort…) onafhankelijk van de plaats in de woning.
U kan tot 16 scenario's creeren om tot 20 verschillende producten te laten bewegen in functie van het uur, het seizoen of de gewenste sfeer.
Elk product kan onafhankelijk van de anderen de gewenste positie innemen.
U kan via de ingebouwde klok 4 scenario's per dag automatisch laten afspelen.
De Auto/Manu functie laat toe op elk moment in te grijpen op de scenario's die automatisch afgespeeld worden.
Beschikbaar in 2 afwerkingen (Silver et Lounge)
Bestaat ook in io-homecontrol® versie.

Verkoopprijs : 169 €

Meer info : http://www.somfy.be/be/file.cfm/Impresa ... ntID=37429
Henk
Member
Member
Posts: 450
Joined: Sat May 06, 2006 10:54 pm
Location: Netherlands

Somfy Impresario RTS Home Control - NIEUW

Post by Henk »

Jammer weer een kastje / afstandsbediening in het huis wat zijn eigen beschermde besturing heeft en maar een klein stukje regelt in het huis. Verder met zo'n mini schermpje is het moeizaam te programmeren ... een lange weg te gaan naar apparatuur wat bestuurd wordt met standaard interfaces zoals Zwave/Zigbee ...

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van Somfy Nederland over de X10 gateway naar RTS die ze in Amerika wel op de markt brengen maar ik denk niet in Europa.

Henk
agerritsen
Starting Member
Starting Member
Posts: 13
Joined: Sun Oct 11, 2009 11:42 am
Location: Netherlands

Somfy Impresario RTS Home Control - NIEUW

Post by agerritsen »

RTS is een systeem alleen van Somfy en daardoor lijkt mij die te specifiek. De IO Homecontrol versie is een samenwerking met meerdere bedrijven en lijkt mij veel universeler worden.
www.io-homecontrol.com voor meer informatie.
In Nederland is IO homecontrol van somfy nog niet te verkrijgen wel in Duitsland en Belgie.
Henk
Member
Member
Posts: 450
Joined: Sat May 06, 2006 10:54 pm
Location: Netherlands

Somfy Impresario RTS Home Control - NIEUW

Post by Henk »

Ja inderdaad er doen meer partijen mee zoals:

Velux / Sloten leverancier ? / en Niko maar het blijft een exclusief gesloten clubje waarbij je maar de keuze hebt uit een leverancier per deelgebied.

Henk
Alfred
Starting Member
Starting Member
Posts: 22
Joined: Wed May 23, 2007 6:54 am
Location: Belgium

Somfy Impresario RTS Home Control - NIEUW

Post by Alfred »

Kan je een module krijgen om je gordijn met een eigen drukknop / interface te bedienen?
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”