HS3 frustraties

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
CaptNemo
Member
Member
Posts: 50
Joined: Mon Dec 28, 2009 12:51 pm

HS3 frustraties

Post by CaptNemo »

<rant>
Toch maar eens de sprong gewaagd en HS3 aangeschaft. Ik heb 2 HS2 PRO instanties omdat ik zowel een EU en een US Z-Wave netwerk heb, en beiden op 1 HS omgeving zou de tijd die het kost om HS te herstarten wel wat inkorten.
In het kort, nu al 3 avonden tot (heul)laat frustraties. Van Aeon-Labs Z-Sticks die modules als de Fibaro's half aansluit en niet wil corrigeren, via sticks die als je ze in HS3 leeggooit (ERASE) allerlei node-info laten slingeren, tot RFXCOM (een aparte receiver en transmitter via USB) die informatie niet weergeeft. Grr. Nu klapt de stick er helemaal uit en wil hij niet meer includen (error en restart tot gevolg). Jammer ook dat het niet naast elkaar draait, en dat mijn HS2 PRO crasht en niet meer op wil starten helpt ook niet mee.
Buggy crap allemaal.
</rant>

Zo dat moest er even uit :)

Hopelijk kom ik snel tot een punt dat ik met scripts in de weer kan, want die vergen ook nog wel aanpassingen. Kijken hoe Growl/ Prowl aan de praat kan krijgen via URL calls.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: HS3 frustraties

Post by Phaeton »

Hi. Pak de laatste ZWave betas en probeer die uit. Ze verschillen in performance maar veel mensen hebben met één van de ZWave bètas meer of minder geluk. Vooral de fibaros doen het dan min of meer beter. Ik gebruik nu .165

Ik heb mijn z-stick van aeon Labs vervangen door een andere. Dit hielp heel erg. Heeft te maken met de ZWave versie van de stick.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
groeten,
Harry
Henk_J
Member
Member
Posts: 59
Joined: Wed May 18, 2011 9:59 am
Location: Beuningen

Re: HS3 frustraties

Post by Henk_J »

Heb het zelfde gehad met de Aeon stick die na het gebruik op HS3 niet meer wilde includen of excluden. Enige oplossing was terug naar fabrieksinstellingen via HS3. Daarna werkte hij weer goed maar was wel leeg natuurlijk... :(

Herken je frustraties met HS3, durf de overstap naar productie nu nog even niet aan.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HS3 frustraties

Post by AshaiRey »

HS3 is een Beta dus je verwachting moet niet te hoog zijn en HomeSeer Inc gebruikt ook het concept 'crowd testing'. Grote groepen betalende gebruikers testen kosteloos de applicatie en geven hun bevindingen door.
Bram
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: HS3 frustraties

Post by Phaeton »

Helaas lijkt/leek hs3 soms op een beta maar dat is het niet meer. Er zijn wel betareleases maar de stable version wordt wel verkocht zonder betastatus.

In het begin is hs3 wennen. Maar ik ben inmiddels over en ben eigenlijk sinds kort heel tevreden. Geen onoverkomelijke bugs (iig niet meer dan hs2) en veel mooie plugins die passen bij mijn hardware.

Je kan hs2 en hs3 naast elkaar draaien. Jon00 heeft een connector gemaakt om devices te mirorren en doe werkt redelijk. Ik gebruik de json API uit de laatste beta om mijn alarm in hs2 qua status in hs3 te zetten. Dat werkt nog beter.

Ik zou zeggen; ga ze naast elkaar draaien en ga gefaseerd over. Dan beperk je frustratie.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
groeten,
Harry
CaptNemo
Member
Member
Posts: 50
Joined: Mon Dec 28, 2009 12:51 pm

Re: HS3 frustraties

Post by CaptNemo »

Bedankt voor de goede woorden :)

HS2 is wat mij betreft ook nooit uit de beta fase gekomen, maar als je niet te veel veranderd dan lijkt het redelijk stabiel (tot je weer eens iets toevoegd).

Voor HS3 had ik dus wel wat verwacht, maar dat basics zo slecht werken is wel jammer. Ik zit al op de beta's, die lijken het wel beter te doen idd.
Ik ga eerst de basics maar aan de praat krijgen, die extra's komen later wel. Misschien dat de stick gaar is, heb hem al gereset en gecleard, maar hij heeft nog steeds dit gedrag. Wil wel los includen, maar dan krijg ik er alleen maar 1 device bij zonder alle add-ons. Blijven proberen...
CaptNemo
Member
Member
Posts: 50
Joined: Mon Dec 28, 2009 12:51 pm

Re: HS3 frustraties

Post by CaptNemo »

Misschien dat de swap die ik zie in mijn 2 z-sticks problemen veroorzaakt. Iemand anders ook 2 interfaces actief?

http://board.homeseer.com/showthread.ph ... ost1138756
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: HS3 frustraties

Post by raymonvdm »

Ik heb HS2 draaien en een poging gedaan om over te gaan naar HS3 maar dan heb ik problemen met mijn Aeon Labs stick. Ik heb ondertussen een Zwave.ME stick maar deze mist nog alle nodes. Mijn idee is om HS2 en HS3 naast elkaar te draaien (poorten aanpassen zodat dit kan) en dan een voor een modules over zetten per ruimte zodat de impact beperkt is.

Met openHAB had ik overigens de zelfde Aeon Labs issues (hangen van de stick en duwi modules die niet meer reageren) en de Zwave.ME heeft dan ook een andere SDK versie. Hierdoor werken Z-Wave sloten niet, maar die zou ik toch niet gebruiken :-)
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: HS3 frustraties

Post by Harry »

stond ook op het punt te upgraden , eerst nog meer even kijken en volgen hou de upgrade van anderen verloopt.
Is er een probeer versie van de pro beschikbaar of moet je direct aanschaffen.
ik draai nu de HS2Pro .
en draait de HS3Pro ook op de server 2003 , of is het handig om ook deze te upgraden ? en waar naar toe server 2008 oid
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: HS3 frustraties

Post by RdP »

Harry wrote:stond ook op het punt te upgraden , eerst nog meer even kijken en volgen hou de upgrade van anderen verloopt.
Is er een probeer versie van de pro beschikbaar of moet je direct aanschaffen.
ik draai nu de HS2Pro .
en draait de HS3Pro ook op de server 2003 , of is het handig om ook deze te upgraden ? en waar naar toe server 2008 oid
Zie http://store.homeseer.com/store/HomeSee ... 521C5.aspx

Daar kan je een evaluation copy download (voor 30 dagen geloof ik) en staan de gesupporte operating systems (zie geen W2003 of W2008, maar volgens mij werkt het gewoon)

Draai zelf al jaren op W7 in een VM...
Rien
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: HS3 frustraties

Post by raymonvdm »

Je kan HS3 gewoon 30 dagen proberen ook de HS3PRO versie :-)

Ik gebruik overigens Windows 7
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”